Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overgår vi smartest til kontant betaling istedet for bankoverførsel, når kunden ikke er hjemme ?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

AQUA POWER Randers:
det er bare ikke mig.. Jeg ville jo gerne vise jeg også dur til noget trods min "vilde" ungdom
Helt sådan har jeg også helt opfattet dig herinde - du bliver bare nødt til at forstå, at bankerne er hunderæde og jeg mener også, lad pengene gå ind på en personlig konto som nem konto i en bank og gi pokker i regel om erhvervskonto her + følg rådet tidligere i tråden om at køre via digitalisieringsstyrelsen for at få en konto til det kursus beløbs betaling til dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15

Et skuffe selskab tror jeg de kigger lige igennem og et ApS kan de nægte konto til helt som til dig. Hele opgaven er, at få tillid i banken - hvilken som helst bank - til at du kan leve af den indtægt. De vil altid kræve personlig selvskyldnerklausul i det fald her (som i 99,9% af alle). 

Enig - det er ikke løsningen. De fleste banker kikker lige igennem på personerne bag.

Enhver bank har en person som er ansvarlig for kundeklager. Mit forslag er at du i første omgang klager til den pågældende og beder om konkret henvisning til hvilke regler de forholder sig til.

Afhængig af resultatet af dette bør du så overveje at klage til pengeinstitutankenævnet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Cookie:
følg rådet tidligere i tråden om at køre via digitalisieringsstyrelsen for at få en konto til det kursus beløbs betaling til dig

Få tilmeldt din private konto son nemkonto for din virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

Henrik Koudahl:
Få tilmeldt din private konto son nemkonto for din virksomhed.
Du har ikke læst hele tråden Smile Det har været rådet hele vejen, men hans bank har sagt de lukker hans privatkonto fordi han bruger den som virksomhedskonto imod deres reglement - så derfor, rådet er godt nok, men givet mange gange- også med FIND en anden bank der vil gi dig en nemkonto privat og brug den - men det tydeligvis ikke muligt for trådstarter til nu - hvilket er mystisk, at man ikke kan finde EN bank der gir OK, men det er nok strengt formelt korrekt, at bruger man den som erhvervskonto KAN de (hvis de vil af med en) bruge det som - stop med det, eller vi lukker den. Sjældent hørt, men nok eksisterende

vh

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 22:21

Har du kigget på iZettle? Tror det kunne være en mulighed ...

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:25

Ring til Nykredit Erhverv og bed dem om at åbne en konto til dig. Jeg er næsten sikker på at de er ligeglade med at du står i rki, så længe du ikke skal have tilknyttet kredit af nogen art.

Hvis du fortæller dem at der kommer løbende indbetalinger fra dine kunder (det går jeg ud fra at der gør?), så tror jeg ikke det bliver noget problem...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:36

Jeg har et rengøringsfirma til at komme og gør rent i min private bolig hver anden uge, og de får en kuvert med kontanter hver gang. Det bad de om, da de havde for mange dårlige erfaringer med at have folk til at betale på andre måder.

Det er overhovedet ikke noget jeg har problemer med, og kan heller ikke se hvorfor andre skulle have det. Altså medmindre de har brug for et par ugers kredit, og hvis det er tilfældet, ser det sgu da skidt ud for dem.

Så prøv da at snakke med nogle af dine kunder, og hør hvad de siger.

Måske er det slet ikke et problem.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39

Cookie:
Du har ikke læst hele tråden Smile

Jo - det har jeg skam - men måske husker jeg bare bedre end dig!Devil De har lukket den ene konto. Reglerne omkring Nemkonto for virksomheder er klare. Der er frit fald for hvilken konto man vælger som nemkonto. Man behøves sågar ikke selv eje den.  Jeg ville gerne se banken argumentere imod dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:57

Henrik Koudahl:
De har lukket den ene konto. Reglerne omkring Nemkonto for virksomheder er klare. Der er frit fald for hvilken konto man vælger som nemkonto
jeg tror det løb er kørt i forhold til den bank, de vil ikke ha dem som kunder, og Aqua Power har jo prøvet det løb, at få dem til at acceptere det

De skal over i en anden bank hvis det skal lykkes, den første gennemskuer lynhurtigt at der kører erhverv over den, og har de lukket en lukker de også nr to og det er måske ikke sagen for så står vor mand uden bank - så jeg fastholder Find en anden bank, find en der vil give en nemkonto eller som anvist, få digitaliseringsstyrelsen til at tage det med DDB (tror jeg det varEmbarrassed) for at se om de kan få dem til at tage mod de penge for kurset og dermed gøre den anden til nem konto. Jeg synes praksis viser, at bankerne kommer godt fra at argumentere sig fra at ville lave nemkonto (og at de slet ikke vil ha kunden faktisk)

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15

Cookie:
De skal over i en anden bank hvis det skal lykkes, den første gennemskuer lynhurtigt at der kører erhverv over den, og har de lukket en lukker de også nr to

Jeg er ikke enig med dig. Mikkel bør tage slaget her for han har en god sag. Men følg reglerne for klage - banken først og siden  pengeinstitutnævnet om nødvendigt. Få en klar begrundelse for hvorfor kontoen ikke kan bruges til erhverv. Der står ingen umiddelbar hindringer for dette i bankens handelsbetingelser. Alternativ risikerer han blot samme behandling i en anden bank.

Uanset hvordan det vendes og drejes så er RKI en alvorlig hindring for mange kundeforhold. I stedet for at shoppe rundt og håbe på at en eller anden bank giver dig det det, som du allerede har ret til i Danske Bank - så tag kampen og også affinde sig med at der er nogle begrænsninger I hvad du kan få som kunde. Ved at holde sig ude af RKI så er registreringerne slettet om 5 år så til den tid kan man overveje at skifte til en anden bank.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)