Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overgår vi smartest til kontant betaling istedet for bankoverførsel, når kunden ikke er hjemme ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej aminoer

eftersom banken ikke ville give os erhvervskonto og nu lukker privatkontoen da vi har haft erhvervsindbetalinger på privatkonto hvilket åbenbart var imod deres forretningsbetingelser er vi nu nødsaget til at opkræve betaling fra alle kunder kontant.

Jeg er selv bange for vi mister en del kunder på det, men det er lige eneste udvej jeg kan se..

Jeg pudser vinduer og laver algebehandlinger så det er mest når folk er på arbejde jeg kommer ud.

Hvordan skal jeg stille det op for kunden hvorfor de nu skal betale kontant istedet for de bare får regning i postkassen

håber i har nogen gode ideer

(har søgt flere banker om konti, men uden held grundet rki)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:53

Jeg tror jeg kan se en anden udvej: I min verden lyder det som et lille problem, der bliver gjort unødvendigt stort. Kontantbetaling som den eneste betalingsmulighed vil utvivlsomt koste kunder. Hvis problemet er, at jeres bank ikke vil tilbyde dig en erhvervskonto, så er det noget som bare SKAL løses på anden vis. Kan du ikke som alternativ modtage dine indbetalinger, på din privatkonto (som banken er forpligtet til at tilbyde jer)? Jeg ved det giver lidt ekstra administration, men det er i min optik det værd. 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan i ikke få en ny partner med, der mod at facilitere disse betalinger over han/huns bankkonti, får en lille procentdel af overskuddet

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:04

hej casper.

man må jo åbenbart ikke benytte privat konti til erhverv, det er det de er gået helt i sort over.. tænkte de kunne gå på kærestens, men hun er på a-kasse så hun bliver vel modregnt ?

Jeg har ingen jeg tør stole nok på til at lade mine penge gå ind hos.

men får jeg muligheden her til forår, tænker jeg skuffeselskab og kører over i 100% rent når der er råd og så kan de vel ikke nægte et nyt aps uden gæld og rki

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 21:08

Det kommer nok til og koste dig nogle kunder. Men tror ikke du har andre muligheder end og ringe til alle din kunder, og så lave en aftale med dem, om at du ringer et par dage før du kommer, og så aftaler et sted det kan ligge pengene til dig, og vis de så ikke har penge liggende, så evt. aftale at de betaler næste gang du kommer på besøg, men som sagt tror det kommer til og koste dig nogle kunder.

Ihvertfald indtil du har fundet en løsning angående banken, for i længden bliver det svært og drive virksomhed uden bankkonto. Du vil jo heller ikke kunne få udbetalt overskydene skat/moms vis du ikke har en erhvervskonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17

Fatter ikke hvorfor de ikke i en eller anden bank accepterer du kører betaling til din privatkonto - ikke med kreditkorts betaling tilknyttet, men hvor folk kan betale ved overførsel til og, hvor du har 0 overtræksret/mulighed. Det burde man kunne få fin accept på i en eller anden bank

Et skuffe selskab tror jeg de kigger lige igennem og et ApS kan de nægte konto til helt som til dig. Hele opgaven er, at få tillid i banken - hvilken som helst bank - til at du kan leve af den indtægt. De vil altid kræve personlig selvskyldnerklausul i det fald her (som i 99,9% af alle). 

Du skal også se det fra banken. Din indtjening i Aqua Power som du lægger frem, skal være så stor, at det kan betale dine investeringer i sprøjter, bil som ikke bryder sammen + udgifter i øvrigt, med en kæreste på a kasse og dig i RKI, Jeg forstår dig godt - du føler dig mast, men en forudsætning for at komme videre er, at du spiller sammen med - hvilken bank det nu end måtte være - og jeg tror du kunne ha stor fordel af en der gennemgik dine regnskaber, dine budgetter og forretningsplan INDEN et møde med den slags materiale, helt seriøst lægges frem for en bank.

Det er forstået, at du ikke har 5.000 til en revisor, men måske bor der en dygtig Amino i dit område, som vil se på sagen.

Held og lykke med det i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:31

Fatter ikke hvorfor de ikke i en eller anden bank accepterer du kører betaling til din privatkonto - ikke med kreditkorts betaling tilknyttet, men hvor folk kan betale ved overførsel til og, hvor du har 0 overtræksret/mulighed. Det burde man kunne få fin accept på i en eller anden bank

Jeg tror problemet er, at det vil underminerer deres erhvervsprodukter. Når det er sagt så tvivler jeg på, at det er noget som de ser som et stort problem, og dermed aktivt vil forsøge at komme til livs. I Mikkels situation, så fristes jeg til at sige: Break the rules. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:31

i forhold til at få udbetalt fra det offentlige med skat/moms går der nok nogen år før det sker, da jeg har offentlig gæld, men har f.eks også et problem da jeg skal på kursus og have VEU godtgørelse der er dog lavet et håndskrevet brev til dem ojeg ikke kan få nemkonto til virksomhed og de skal ind på anden konto..

Men så har jeg jo så ringet til min bank (danske bank) og sagt de skulle give mig en nemkonto til den konto hvor mit firmas penge går ind, sagde så det var en privat konto og den skulle derfor lukkes da det var mod dere forretningsbetingelser.

Jeg har Beierholm som revisor igennem en revisorelev herinde, men mine indtægter er endnu ikke vildt store, svarende til SU + SU lån, så har ikke meget at vise, min kæreste har lagt en del penge i til at hjælpe mig igang, med udstyr.

Jeg må jo heller ikke selv eje tingene da fodgen så vil have tingene og sælge på auktion :(

Ved godt jeg selv er kommet ud i rki og lavet gæld, men nu er der godt nok lukket og svært og gøre noget for at komme videre med livet :(

Omgangskreds nævner jo også hvorfor jeg gider blive ved og kontanthjælp er mere og stabilt samt alle kan få det, men det er bare ikke mig.. Jeg ville jo gerne vise jeg også dur til noget trods min "vilde" ungdom

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:36

de siger jo de vil lukke den, men tænker da lige som i siger jeg har ret til den private.

men hvis jeg gentagne gange udnytter det og fortsat får betalinger ind kan de så lukke den ?

Ja man skal jo desværre ud på et skråplan Casper, sørgeligt, men kan jo prøve..

Bare træls når der så ventes en betaling på 13000,- hvis de så ikke kan dukke op

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:37

AQUA POWER Randers:
de siger jo de vil lukke den, men tænker da lige som i siger jeg har ret til den private.

Du behøver jo ikke forsætte med at have din grundkonto i din nuværende bank.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)