Ganske kort; Kan man få et svensk CVR nummer tilknyttet sit selskab, uden at forpligte sig til alt mulig i Sverige ?
Helt konkret sælger vi Elektronik online i DK og SE. For at kunne markedsføre os på en specifik prisportal (ala Pricerunner/EDBpriser osv.) kræves der Svensk CVR nummer.
Er der nogen der kender til dette område - om et Dansk ApS kan få et "Proforma" CVR nummer til dette formål - uden at vi skal til at indgive moms, skatter osv. i Sverige ?
Om man kan få et CVR nummer uden at knytte sig skatte/moms mæssigt er Sverige ved jeg ikke. Men jeg er sikker på at hvis du tager fat i skatteverket i Sverige så hjælper de dig med svar på de forskellige ting. Ellers er spørgsmålet om du ikke kan nøjes med at lave en Svensk filial af dit Danske ApS. Det skulle jeg mene ville være nok.
Blot for at høre, hvilken side er der tale om? Er det Fyndiq?
Jep, er også nået frem til at det er det med filial af selskabet der skal laves - en venlig sjæl har foklaret mere om dette i en PM. Men desværre er det stadig alt for omstændigt og dyrt i forhold til at det KUN skal bruges for at vi kan markedsføre os på én bestemt prisportal. I den sidste ende er det sgu nok ikke det værd, selvom jeg tror det vil være rigtig effektiv markedsføring. Bare ikke når man medregner tid og penge til vedligeholdelse af det svenske CVR.
Hehe, nej - den side kender jeg ikke. Det er ikke for at være hemmelighedsfuld, men Amino er danmarks vel nok mest søgemaskineoptimerede side, så holder gerne igen med links osv. Og kan desværre ikke finde ud af det med at gemme linket i et stykke tekst.
Jamen det er jo fantastisk. Nej det er nemlig rigtig dyrt, så jeg vil mene at det skal være sidste udvej hvis det er det man skal gøre.
Det er bare helt iorden, jeg har nemlig været i dialog med Fyndiq som jeg nævnte tidligere, de kræver også Svensk CVR/Org nummer for at sælge eller markedsføre igennem dem. Men vi fandt en løsning, så hvis du ikke har prøve at finde en løsning med din kommende samarbejdspartner i Sverige, så prøv igen. Der burde være en udvej på den ene eller anden måde - det er jeg helt sikker på. Med mindre der er noget lovmæssigt i det :-).
Hvorfor lave en filial og rode med det besvær. I kunne overveje blot at lade jer momsregistrere efter reglerne om fjernsalg. Så er det kun afregning af svensk moms I skal bekymre jer over.
Uniquick --> Ahhh, troede du med Fyndiq refererede til hvad MIN side hed :) ... Det er prisjakt.se vi prøver at komme ind på :)
Har prøvet at presse dem over flere omgange til at finde en løsning, men de er lige så firkantede som SKAT. Der er ikke meget at hente der.
Henrik --> Kan jeg lokke dig til at uddybe ? Er en momsregistrering af et dansk selskab i sverige ikke netop en filial ? Tænker du på at oprette et helt seperat svensk firma ?
För att listas i vår standardvy ska butiken: drivas av ett företag med svensk momsregistrering rikta sig till konsumenter i Sverige ange priser i svenska kronor ta emot beställningar via webbutik eller e-post erbjuda support på svenska leverera till samtliga kommuner i Sveriger följa svensk konsumentlagstiftning ansvara för import/införsel av listade varor samt de tullar, skatter och andra avgifter som uppkommer i samband med detta
Er en momsregistrering af et dansk selskab i sverige ikke netop en filial ? Tænker du på at oprette et helt seperat svensk firma ?
Nej - jeg taler slet ikke om etablering af virksomhed i Sverige og det hverken i form af filial eller selskab.
Jeg tager derimod udgangspunkt i reglerne om fjernsalg. Fjernsalg omfatter de situationer, hvor en virksomhed i et EU-land leverer varer til en køber, der ikke er momsregistreret, i et andet EU-land.
Hvis jeres fjernsalg (salg via internettet) til Sverige overstiger 320.000 SEK, skal I momsregistreres i det Sverige og herefter opkræve og afregne salgslandets moms.
At momsregistreres i Sverige vil i praksis så betyde at I skal lægge svensk moms på jeres til svenske kunder og det skal så afregnes med svenskerne. Udfordringen er at få det sat op i jeres bogholder.
Jeg har selv samme situation, hvor mit tyske selskab er momspligtigt i Danmark. Jeg bruger E-conomic (men alle programmer kan i princippet bruges), hvor salgsmomsen til Danmark ryger ned på en konto for skyldige omkostninger.
Det er kun moms (og i mit tilfælde punktafgifter) som skal betales - intet skat.
Hvad med at finde en samarbejdspartner i Sverige som allerede har svensk org-nummer og så stikke dem f.eks. 5% af avancen for ulejligheden med at sælge for dig ?
Blot en tanke
Alternativt kunne du måske prøve at sælge via GroupOn.se - hvis det er sådan en slags side du ønsker at sælge via :)