Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for lokale

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har planer om at åbne en butik i min garage. Lokalet vil udelukkende blive brugt til erhverv og er placeret 10 meter fra vores private hus, så der er ingen tvivl om at det er adskilt erhverv/privat.

Jeg har læst lidt forskellige indlæg, men kan ikke helt finde ud af hvad jeg evt. kan trække fra.

Jeg ved at jeg kan trække forbrugsudgifter fra, og der vil blive sat en elmåler op i lokalet, så det er åbenlyst hvor meget strøm der kan trækkes fra.

Jeg er dog i tvivl om evt. husleje man kan trække fra når jeg selv ejer huset. Kan jeg kun trække ejendomsskat og værdiskat (%-del) fra, eller kan man beregne en %-del af bebyggelsesarealet (butikken vil udgøre ca. 25% af de samlede kvm på matriklen)? Altså hvis vi betaler 4000 kr i husleje for vores hus (huslån) - kan der så trækkes 1000 kr fra i firmaet? Eller hvordan forholder det sig?

På forhånd tak

Johnni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37

Det vil ikke ha noget at gøre med andel af jeres låne omkostninger i alle fald, men det som går spørgsmålet vanskeligt er, at du skriver garage. Det er vel næppe en del af den almindelige beboelse iflg jeres BBR og er vel ikke vurderet på samme måde som resten af boligen? Hvem ved for den sags skyld, om du overhovedet må benytte den som firma/kontor?

De ting tror jeg må besvares, før man kan sige hvad du evt kan få i fradrag per m2. El og varme har du selv svaret på med bimålere eller selvstændige målere.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 18:54

Der foreligger byggetilladelse - så den del er i orden.

Der bliver isoleret, indbygget varme og indrettet som "rigtig" butik.

Mvh

Johnni

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:35
Jeg ville opgøre fradraget som en forholdsmæssig kvadratmeterandel men som Cookie er inde på vurderes garager (og kælder) med en lavere kvadratmetervægtning (typisk 29-40)%.

Husk udover udgifterne at der også skal ske reduktion af ejendomsværdiskatten.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42

Skattekonsulenterne ApS:
Jeg ville opgøre fradraget som en forholdsmæssig kvadratmeterandel men som Cookie er inde på vurderes garager (og kælder) med en lavere kvadratmetervægtning (typisk 29-40)%.
Enig - men på hvad - trådstarter var inde på i forhold til lånets udgifter - og det kan vel ikke bruges, eller kan man  virkeligt sige - Huslånet koster 100.000 dkk p.a.  - garagen er 20% af huset og 25% af m2 pris og så regne ud, at garagen fradraget er 5000 dkk - Hvordan beregner man fradrag i forhold til hvad i et hus man selv ejer - vel næppe ud fra hvor dyrt et lån man har?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 19:51

Helt enig men den del havde du jo taget dig af. Hvis man bruger min model og vælger at operere med en intern leje så ville jeg opgøre en leje svarende til hvad et tilsvarende lokale ville koste ude i byen. Dvs. en markedsleje men som nævnt før skal den jo så beskattes ovre i det private regi blot som kapitalindkomst med fradrag for en andel af driftsudgifterne.

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 21:12

Tak for jeres svar.

Ja, havde godt tænkt på at udleje lokalet til mit firma, men mener jo bare at det kommer til at gå lige op med det fratrukne i firmaet, i forhold til den skat jeg skal betale som udlejer. Kan ikke helt gennemskue hvordan det hænger sammen i kr/øre for en måneds leje.

Johnni

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du nu forestiller dig at have udgifter på 20.000 kr. og sætter en leje på 50.000 kr.  hvis det vurderes at være en rimelig husleje. Beløbsmæssigt giver det fuldstændig det samme:

50.000 kr. til fradrag i virksomheden

Overskud på 30.000 kr. til beskatning hos dig personligt (50.000 - 20.000).

Men fradraget i virksomheden sker i den personlige indkomst hvor du udover at svare arbejdsmarkedsbidrag også måske svarer topskat.

Beskatningen personligt sker som kapitalindkomst. Du sparer arbejdsmarkedsbidraget og da overskuddet formentlig kan rummes i dine renteudgifter på huset bliver der ingen positiv kapitalindkomst og dermed heller ingen topskat.

Resultatet på bundlinien bliver lavere skat fordi beskatningen af kapitalindkomst er lavere end beskatningen af virksomhedens overskud. 

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 07:04

Mange tak for svar

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 15:43

Noget jeg har fra skat, hvis du kan bruge det

Vedrørende ejendomsværdiskat kan fradrages den del af den samlede ejendomsværdiskat der
forholdsmæssigt kan henføres til den erhvervsmæssige anvendelse af bygningen.
Dette foretages ved beregningen af ejendomsværdiskatten.

Såfremt den erhvervsmæssige benyttelse af ejendommen er af mindre omfang kan der ikke
foretages fradrag for vedligeholdelsesudgifter på bygningen/lokalerne.

Vedligeholdelse eller køb af inventar til den erhvervsmæssige virksomhed kan fradrages i det
skattepligtige resultat af virksomhed.

Med venlig hilsen
SKAT
Kundecenter Erhverv
Tlf. 7222 1818

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)