Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2000kr for nemkonto til firma?.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Nordfyns Bank. Så ikke lige den vilde kendte bank :-)

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 11:23

Lyder helt utroligt. Banken er jo netop interesseret i netop at have din nemkonto.

Nordea og Jyske Bank kræver ikke gebyr for Nemkonto. Sidstnævnte kræver dog en række andre gebyrer som jeg synes er lidt malplacerede - f.eks. gebyr for en erhvervsnetbank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MMYnwa:
Hvorfor må jeg ikke have et kreditkort til min nemkonto(erhverv)?
Ked af at skrive det, men det er fordi banken er bange for at tabe penge på dig.

Det afhænger helt af den sikkerhed du kan byde banken. De taber masser af penge på virksomheder (og private) men tjener i sagens natur også masser af penge. 

Hvis de ikke vil give dig gratis erhvervskonto (og med den naturligvis nemkonto tilknyttet) så er det fordi de er mere bange for at tabe penge på dig, end de vover håbe på at tjene, og hvis de ikke vil give MMYnwa kreditkort til den nemkonto(erhverv) ja så er det helt samme årsag - de er bange for at tabe penge, og du har ikke overbevist dem om det modsatte. Vi skal være glade for, at bankerne er forsigtige, men naturligvis også mase på, for at få de kreditter vi har behov for, det er bare ikke et automatkrav.

Du må ha en økonomikyndig, evt din revisor med ned i banken, og give banken lov til at tale helt åbent også med den person, om årsagen til de forskellige ting, og I bør ha budgetter og forretningsplan med, og rutine i at tale med banker

Hvis banken stadigt frygter de kan tabe pengene, så kommer I ikke til at få et kreditkort - hvis I overbeviser banken, så ændrer vilkår sig. Laaaaangt de fleste virksomheder, og opstart får erhvervskonto uden problem, nogle mod betaling, andre uden.

Kredit får de fleste kun mod enten 100% sikkerhed, eller som minimum en selvskyldnerkaution hvis vi taler små ApS. Kreditkort er det farligste for banken, klart farliger end en max overtræk som lån

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:47
Martin Hegelund:

Lyder helt utroligt. Banken er jo netop interesseret i netop at have din nemkonto.

Nordea og Jyske Bank kræver ikke gebyr for Nemkonto. Sidstnævnte kræver dog en række andre gebyrer som jeg synes er lidt malplacerede - f.eks. gebyr for en erhvervsnetbank.

Nordea kræver i følge deres hjemmeside også gebyr for netbank. 100 kr årligt og 2 kr pr overførsel, så vidt jeg kan se.

Jeg oprettede en erhvervskonto i Handelsbanken. Det gav ingen problemer, men jeg er dog også kunde i forvejen. De sagde det var gratis, men de kom dog til at opkræve et gebyr alligevel. Det gik jeg ned fortalte dem og de sagde det var en fejl og de gav pengene tilbage nmed det samme. Jeg kom desuden hen og snakkede med en rådgiver, som undskyldte mange gange, og spurgte om der var noget ellers han kunne gøre. Normalt opkræver de gebyr på 200 kr om måneden, men de sagde at det selvfølgelig ikke var meningen at en lille nyopstartet virksomhed skulle betale gebyr.

Det er også gratis at have netbank, men det koster 0,50 kr at overføre til andre banker. Det er jo dog meget billigere end f.eks. Nordea's 2 kr. Samt du slipper for det årlige gebyr.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:53
Min ovenstående post tager i øvrigt ikke hensyn til renter. Jeg ved det ikke, men det kan jo være at det ser anderledes ud, hvis det også tages i betragtning.

For mig var renter dog ikke det afgørende, da jeg ikke skal låne og ikke har så mange penge stående at det er værd at tage i betragtning.
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:57

Tjaa Emil det kan være du kan få den gratis hvis du tager et ordentligt stort lån hos dem.

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 12:22
Mange tak alle sammen.
Altså Emil nodea tager intet for det hvis jeg mælder mig til deres gratis hverdag :)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:40

Det lyder som om at du har Danske Bank. Vi fik samme besked for 5 år tilbage. Så ringede jeg til min egen bank Frøs Herreds Sparekasse, hvor de bare oprettede den uden problemer og til 0,-om året.

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 12:46
Nej banknordic så de midste en del af mine penge som jeg vælger at flytte :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59

Emil:
Nordea kræver i følge deres hjemmeside også gebyr for netbank. 100 kr årligt og 2 kr pr overførsel, så vidt jeg kan se.

godt eksempel på, at netop det at have sine ting samlet og et vist engagement betaler sig, for nej Nordea har ikke betaling for netbank og ikke betaling pr overførsel, man skal bare op i fordel eller fordel + grader, som jeg tror de fleste ret let kan opnå. Jeg mener det er langt den største del af kunderne der er det. Jeg mener også check in kunder som er 18 til 28 årige som også får gratis netbank uanset engagement

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)