Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starten på linkbuilding og seo studie

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som titlen beskriver har jeg en stor interesse for linkbuilding og seo. Jeg vil enormt gerne studere og lære en masse om det.

Er der nogen der kan give mig et prej af hvordan jeg kommer igang ?

Er den bedste måde at gå ud og købe en masse bøger og nogen domæner også teste de forskellige tekniker man lære ?

Hvilke bøger burde man købe ?

Kan man blive oplært via af en erfaren SEO-ekspert ?

Eller er der helt andre måder at gribe det an på  ?

MVH Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan starte med at tage et kig på gratis versionen af disse to e-bøger SEO-LEX og SEO 2.0. Hvis du skulle have lyst til at købe den fulde version koster de henholdsvis 1.868,75 og 1.875 kr. Det kan lyde dyrt, men jeg vil faktisk anbefale dig at købe minimum én af bøgerne, så du kan lære det basale.

At blive oplært af en seo-ekspert kan du regne med vil koste 1.000 - 1.800 kr i timen. Det ville jeg overveje på et senere tidspunkt, når du har lært det basale. Husk at komme tilbage til Amino og spørg efter anbefalinger, når du kommer så langt. Der findes mange, der kalder sig seo-eksperter uden at være det.

E-universe.dk har også en masse artikler og et forum, hvor du kan stille spørgsmål. Er sikker på, at du også kan skrive til Thomas, hvis det er noget bestemt, du er i tvivl om. Så vil han helt sikkert overveje at lave en video, artikel eller give dig et godt svar.

Twitter er også et rigtig godt sted til at få inspiration. Så det vil jeg helt klart anbefale dig at kigge nærmere på. Se denne video fra Thorborg om Twitter.

Nævner lige et par dygtige folk her, som du kan starte med at følge på Twitter:

Thomas Rosenstand

Thomas Bigum

Søren Riisager

Jacob Kildebogaard

Morten Vadskær

Martin Thorborg

Anders Saugstrup

Mikael Rieck

Og selvfølgelig mig selv Jan Elmar Sørensen ;-)

Håber du kunne bruge det.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 07:21

Hej Mathias

Vi kunne  måske  indlede  et samarbejde ?

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 07:34

Hej Mathias,
Som jan skriver så er den måde man lærer seo - ved at læse diverse seo bøger, følge med med Matt cutt og alle de andre ude i den store verden skriver.
Selvfølgelig kan du også hyre en ekspert - men det kan let komme til at koste mange penge.

Hvad vil du bruge det til?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør bestemt også komme ind på Google+. Rigtigt mange der arbejder med SEO og internetmarketing skriver derinde, og der er ofte spændende diskussioner, f.eks. i forbindelse med Googles opdateringer. 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:07

Hej Mathias,

Jeg arbejder selv med SEO og det bedste råd jeg har til dig, er at du skal være skeptisk!

Der er SÅ mange informationer på internettet og i diverse bøger om Google og søgemaskineoptimering. Den ene teori oven på den anden omkring hvad der virker og hvad der ikke gør. Derfor kan jeg kun anbefale dig at træde varsomt med hensyn til din indlæring. Brug din logik så meget som muligt, husk at se efter udgivelsesdato - og selvfølgelig aldrig stol 100% på nogen. Selv ikke de bedste! For faktum er, at ingen, ud over Google selv, ved hvordan deres algoritmer hænger sammen. Kildekritik!

Mange har kvalificerede gæt, som de har testet på og oplevet i funktion, men det behøver ikke at betyde at det er måden at gøre det på altid. Selv ikke udtalelserne fra Matt Cutts (anerkendt softwareingeniør hos Google), kan du sætte dit lid til. For Google er trods alt en virksomhed - og de kan få alt til at fremstå anderledes end det reelt hænger sammen - hvilket i nogle tilfælde kan være det rigtige at gøre, set ud fra Googles syn.

Du vil meget hurtigt danne dig et overblik over SEO-folk som du mener har styr på tingene. Og det skal du også, for det vil gøre dit studie meget nemmere. Du må bare aldrig stole blindt på dem - og test selv så meget som muligt.

Tænk langsigtet - og tænk whitehat! (Det begræb vil du meget snart støde på, når du studerer SEO)

Og som der allerede er blevet sagt. Kom på Google+ ;-)

God morgen!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 08:49

Thomas Frost:
Du bør bestemt også komme ind på Google+. Rigtigt mange der arbejder med SEO og internetmarketing skriver derinde, og der er ofte spændende diskussioner, f.eks. i forbindelse med Googles opdateringer. 

Helt enig med Frost. Du skal have fat i G+ - og det gælder både hvad selve seo arbejdet angår og for at lære mere om det.

Udover det, så er der rigtig mange gode blogs (også på dansk), som du kan følge og lære en hel masse. Du finder hurtigt mange af dem eneten ved en google søgning eller igen ved at følge de rigtige seo-folk på G+.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:49

Tak for alle de fine svar.

Nu har jeg helt klart en idé om hvilken vej jeg skal gå. Prisen er umiddelbart ikke noget problem, om jeg skal købe en masse bøger eller lære det af den bedste har egentlig ingen betydning. Jeg brænder bare for SEO/Linkbuilding og synes det er rigtig spændende.

SEO skal bruges i mit eget firma (som pt bliver holdt skjult) og min arbejdsplads (også skjult)

ExpressCMS smid mig en pm så kan vi snakke nærmere om det.

I min tidligere research fandt jeg også ud af at G+ var en vigtigt kilde. Tak endnu engang og god onsdag til jer alle.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 17:14
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:05

Hej Mathias,

Du skal i hvert fald sørge for at få "fingrene ned i mulden". Bare at læse om SEO-teori, kommer du ikke så langt med. Du skal afprøve noget af det i praksis, hvis du skal udvikle dig.

Hvis du er helt begynder, så læg ud med at købe Rosenstands SEO-Lex, der er fin begynderlæsning. I forhold til brug af din tid vil en gennemført bog være at foretrække fremfor at skulle læse op på begynderstoffet mellem al det skidt og kanel derude. (Læs også gerne Demibs bog i stedet, hvis formen tiltaler dig mere. Download deres light-versioner og kig lidt på dem).

Derfra kan du så begynde at rode med nogle forskellige domæner m.m., mens du følger op på læringen ved at følge med på gode blogs, G+ osv, som foreslået ovenfor. 

God fornøjelse.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)