Jeg er kommet i tvil angående noget told. Jeg vil importere noget fra kina og er import registret og det jeg vil importere koster intet i told altså 0%. Jeg er så i tvil her for jeg skal jo betale moms. Når jeg læser alle andres indlæg står der post danmark eller andre fortolder for dem op til 160kr men det vil være en fordobling af min forsendelse (min forsendelse er også over 80kr) Hvad skal jeg gøre, det bliver sendt med china air mail, kan jeg ikke bare få det leveret til min adresse uden noget også selv bogføre det med moms i mit regnskab? |
Import fra Kina.
Får du leveret med China Air Mail bliver den fra København leveret med Post Danmark til din dør. Men hvis du er importregisteret mener jeg du får en regning fra skat hvis du er tilmeldt den 2,5 promilles løsning. Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud: En typisk regning fra Post DK vil se således ud: (Du kan selvfølgelig trække meget af det fra se evt. min tråd: http://www.amino.dk/forums/t/179961.aspx ) |
Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!
Mange tak, ved dog ikke helt om jeg er med. Lad os sige jeg køber for 400kr inc forsendelse af noget der ikke er told på. (Lad os sige strømper kender dog ikke toldsatsen for dem). Jeg køber for 400kr strømper i kina. Så skal jeg ikke fortoldelse vel? Men dog betale moms på 100kr til skat ikke? så det vil i alt koste mig 500 kr i alt for at få mine strømper? Dit regnestykke er dog lidt mere indviklet og kan ikke lige få det til at passe. Så skal jeg vel ikke betale post danmark noget vel? |
Nej du skal ikke betale moms altså de 25% det er udenfor EU. Når du køber for under 1150 skal du ikke betale told som også er vist ovenfor. Du skal kun betale moms og importgebyr. (Se det billede i min tråd, det er det du skal betale tror dog prisen er lidt mindre.) Du betaler kun 400 til din leverandør pt ikke noget til skat udover den regning der vil komme. Men noget kan trækkes fra. Læs lige hele min tråd så forstår du meget mere. Det er meget indviklet og kan være du skal have hjælp fra evt. revisor eller andet. |
Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!
Jeg har fundet ud af det tak, men kan jeg ikke få det sendt enten som gaver eller i små parker der er under 80 kr værdig? så jeg ikke skal betale 160kr til post danmark det er det jeg syntes der er forkastligt! |
Nu skal du huske at når det er post dk der har stået for det, så har de betalt importmoms for dig og når du er momsregistreret har du fradrag for den. Så for at du får importmomsen tilbage skal du kun lægge den til købsmomsen, og ikke"Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande)" når du skal afregne moms. |
Ja mange tak. Så hvis jeg køber 20 af 4,6$ stykket så det jeg i sidste ende skal betale er det post danmark skal have som er 128 eks moms? (her mener jeg jo hvis jeg ikke skal betal moms til skat fordi jeg har underskud (som jeg nok har de første mange måneder). Men ville det ikke være muligt bare at bestille en af gangen? så skal jeg hverken betale det ene eller andet? :) |
Importmoms skal man altid betale, og når man er momsreg. har man fradrag for den. Importmomsen står på den label på pakken fra post dk Hvis du kun bestiller en gangen, så får du jo mange pakker |