Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MMYnwa:

Da der ikke skal betales moms af porto, hvorfor tager man så ikke bare prisen for produktet som fragt og gør produktet gratis så er det moms frit lige ned i lommen, der var en der spurgte mig men jeg kunne ikke svare ham? og syntes selv det var en mege fed ide?

Der skal betales moms af fragt, og fragten regnes ind som en del af varens pris, så det burde ende op med det samme beløb.

Man kan i øvrigt lave omtrentlige beregninger af tolden og momsen, ved at anvende denne hjemmesidehttp://www.toldpriser.dk/toldberegner

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 12:27
Mange tak alle sammen :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42

Martin E. Jensen:

MMYnwa:

Da der ikke skal betales moms af porto, hvorfor tager man så ikke bare prisen for produktet som fragt og gør produktet gratis så er det moms frit lige ned i lommen, der var en der spurgte mig men jeg kunne ikke svare ham? og syntes selv det var en mege fed ide?

Der skal betales moms af fragt, og fragten regnes ind som en del af varens pris, så det burde ende op med det samme beløb.

Man kan i øvrigt lave omtrentlige beregninger af tolden og momsen, ved at anvende denne hjemmeside: http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Martin, jeg tror du svarer på fragt fra Kina hvor MMYnwa´s ven vist havde fået den lyse idet at:

citat: Da der ikke skal betales moms af porto, hvorfor tager man så ikke bare prisen for produktet som fragt og gør produktet gratis så er det moms frit lige ned i lommen

altså, at man skulle sælge produktet for "gratis" og lade hele produktets pris ligge i fragten, for at gøre det momsfrit - hvilket jo så ikke er muligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:13

altså, at man skulle sælge produktet for "gratis" og lade hele produktets pris ligge i fragten, for at gøre det momsfrit - hvilket jo så ikke er muligt

Ahhh... ok! Altså at sælge varerne i DK, som porto!

Men så slipper han jo i hvert fald slet ikke momsfrit, da man altid skal pålægge moms på porto i Danmark.

Eneste måde at kunne sælge porto momsfrit er, når man anvender udlægordningen, og i dette tilfælde vil man jo ikke have nogen momsfri porto at trække fra sine viderefakturerede portoudgifter.

Dermed bliver portoen momsbelagt alligevel.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)