Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import ude for EU - expert søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en makeup shop og vil gerne importere makeup produkter fra USA - jeg har læst en del tråde herinde, og desværre ikke fået svar på lige min problematik.

Jeg har læst kosmetikbekendtgørelsen og tjekket rettigheder.dk og stadig lige forvirret, så her kommer det.

I USA har jeg mulighed for at opkøbe et større parti af "overstock" ,Shelfpulled" og "discounted" makeup produkter til en lav pris. Mærket er yderst velkendt og solgt i DK - så skal jeg så have fabrikantens direkte tilladelse bare fordi det er importeret fra et ikke EU land? Jeg kan købe det fra USA s største Merchandiser, som har rettighed til at købe de "overskydende" produkter fra stromagasinerne og sælge dem videre - der er primært tale om udgået farver osv. Jeg kan købe de samme produkter i England - dog til en meget højere pris. Så derfor forstår jeg ikke at eller om jeg skal have direkte "lov" af mærket?

På forhånd tak:)

Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Skrevet kl. 19:26

HMMM.... 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 06:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke lige mit område, men når nu, der ikke er andre der svarer...

Så vidt jeg husker, er EU meget venligt stemt overfor parallelimport, fordi det giver konkurrence. Men måske venligheden kun gælder indenfor EU.

Jeg fandt dette link.

/Kjeld

Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Skrevet kl. 06:45

Hej:) tak for dit svar trods alt:) Nej, der er ikke meget hjælp at hente for nye herinde....

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 06:56
Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Skrevet kl. 08:36

Hej:) Ja, tror også det er det jeg har fundet frem til, ved du evt. hvem jeg kan kontakte for specifikke spørgsmål? Told og skat mon?

mvh 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:23

HVis du importere Kosmetiske produkterne skal du være 100 % sikker på at alle indholdstoffer i produkterne er tilladte i EU ellers må produktet ikke sælges, hvordan vil du sikre dig det?   Produkterne skal være mærket med alle indholdstoffer iht. EU reglerne.  Udover det skal produkterne anmeldes til miljøstyrelsen inden markedsføring

Har du spørgsmål vedr. reglerne for parallelimport kan du spørge hos Folketingets EU oplysning, de giver en rigtigt god service.

Ravn

Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Skrevet kl. 14:11

Hej.

mange tak for info - jeg har selv fundet ud af de mange riscisi der er ved parrallelimport, så det er droppet igen, og istedet fundet gode registrerede grossister i EU.

Mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)