Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med en pris på webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminos

Nogen som kan hjælpe med en ca pris ?

Hvad skal en dandomæne shop koste som ikke rigtig har nogen omsætning ?

Mange tak

Go aften
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:37

Hej Olina,

Forsøger du at sælge en webshop - eller spørger du efter prisen, det vil koste at få en dandomain shop?

Hvis det er det førstnævnte, så er værdien på en shop uden omsætning tæt på nul. Med mindre du har haft noget specialudvikling, SEO eller lign. som gør at din shop har nogle features, der virkelig kan sætte gang i sagerne for den nye ejer.

Men hvis du ikke har nogen omsætning nu, så tvivler jeg på at det er tilfældet.

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 21:51
Patrick Olsen:

Hej Olina,

Forsøger du at sælge en webshop - eller spørger du efter prisen, det vil koste at få en dandomain shop?

Hvis det er det førstnævnte, så er værdien på en shop uden omsætning tæt på nul. Med mindre du har haft noget specialudvikling, SEO eller lign. som gør at din shop har nogle features, der virkelig kan sætte gang i sagerne for den nye ejer.

Men hvis du ikke har nogen omsætning nu, så tvivler jeg på at det er tilfældet.

Slet ikke har en bekendt der er ved at købe en og syntes at prisen lyder voldsom, forslog ham at lave den selv og bruge pengene på seo mm i stedet for vi snakker tæt på 100

Prøver bare at hjælpe ham med at tage et valg ?
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:55

Olina:

Slet ikke har en bekendt der er ved at købe en og syntes at prisen lyder voldsom, forslog ham at lave den selv og bruge pengene på seo mm i stedet for vi snakker tæt på 100

Prøver bare at hjælpe ham med at tage et valg ?

100.000?

Den den sum, kan du få den fedeste shop sammensat - og så er en dandomain løsning, ikke noget jeg vil anbefale.

Faktisk kan han komme i gang for få tusinde, med lang mere dynamiske og komplekse systemer som Magento, som er til den ambitiøse webshopejer.

Han er velkommen til at sende mig en mail på kontakt[SnabelA]better-web.dk, hvis han vil have nogle gode råd omkring hvad han skal give for en given shop, eller hvilken løsning han skal vælge til lige præcis hans forretning, for at få den bedste start.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Olina

Jeg syntes du skal kigge på CloudSprout.

CloudSprout er en SiteBuilder til at bygge websites og webshops, det er super nemt det hele foregår via drag-n drop. Ingen programmering nødvendig.

Men det bedste ved CloudSprout er at det er gratis, du skal ikke betale en krone i oprettelse, eller hosting før du har omsæt for over 3750 kr. pr. måned over 3 måneder, derefter koster CloudSprout 375 kr. pr. måned.

Du kan læse mere om tilbuddet her: Vinderen af Aminos Webshop Priskrig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hvis du leder efter en billig måde at starte en Webshop på, så synes jeg du skal bruge WordPress E-commerce (herunder WooCommerce - WooThemes.com). Det er ikke den mest professionelle løsning, men den fungerer (så længe din Webshop ikke er på størrelse med CoolStuff, SmartGirl.dk, m.v.).

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 22:29
Casper Lorenzo Jensen:

Hvis du leder efter en billig måde at starte en Webshop på, så synes jeg du skal bruge WordPress E-commerce (herunder WooCommerce - WooThemes.com). Det er ikke den mest professionelle løsning, men den fungerer (så længe din Webshop ikke er på størrelse med CoolStuff, SmartGirl.dk, m.v.).

Mange tak ved de er interesseret i at få lavet en shop af en dygtig en som kan sit arbejde og selv rode med det.

Men det burde der også være penge til hvis det er budgettet.

Men tak alligevel
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:32

Sorry, jeg kan godt se jeg var lidt hurtig med salgstalen, jeg fik læst det lidt hurtigt, så jeg fangede ikke at der var tale om at købe en eksisterende webshop.

I det tilfælde, så er det straks værre, for der findes ikke nogen endegyldig formular til at beregne værdien af en virksomhed.

Men en tommelfinger regel som jeg har hørt nogle gange efterhånden, er at sige overskud gange 3 plus evt. som f.eks. lager. Så hvis shoppen laver et overskud i omegnen af de 30K og man tror på at man enten kan fortsætte eller udvikle den, så lyder 100K ikke helt ved siden af.

At shoppen er baseret på DanDomain, bør ikke havde den store betydning, for der er en del shopejere der skovler penge ind på den platform, så der er ingen grund til at tro at det bliver den store stopklods for shoppens succes.

Det er også spændende at kigge på om shoppen har et noget potentiale der ikke er udnyttet, hvor man abonnenter er der på nyhedsbreve. Bliver det brugt aktivt som salgsredskab. Har man arbejdet aktivt med Analytics, hvordan ligger shoppen på Google etc.

Men igen det er svært at sige, når man ikke kender detaljerne. En ting er dog vigtig, lad vær med at lyt for meget til os, udviklere når det kommer at værdig ansætte en kørende shop, hvis du vælger at tage nogen med på råd, så find en e-købmand.

Vi udviklere har det med at se det hele som projekter, og sammenligne med hvad det ville koste at bygge, og det er helt galt for det man betaler for når man køber en eksisterende shop, er primært markedsudviklingen.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:38

Olina:
Hvad skal en dandomæne shop koste som ikke rigtig har nogen omsætning ?

Sidste års regnskab. - EBITDA * en multiple for branchen. 

Så er du et stykke af vejen.

En semi/mini due dilligence ville nok heller ikke være af vejen :-)

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 22:44
Lundsby:

Sorry, jeg kan godt se jeg var lidt hurtig med salgstalen, jeg fik læst det lidt hurtigt, så jeg fangede ikke at der var tale om at købe en eksisterende webshop.

I det tilfælde, så er det straks værre, for der findes ikke nogen endegyldig formular til at beregne værdien af en virksomhed.

Men en tommelfinger regel som jeg har hørt nogle gange efterhånden, er at sige overskud gange 3 plus evt. som f.eks. lager. Så hvis shoppen laver et overskud i omegnen af de 30K og man tror på at man enten kan fortsætte eller udvikle den, så lyder 100K ikke helt ved siden af.

At shoppen er baseret på DanDomain, bør ikke havde den store betydning, for der er en del shopejere der skovler penge ind på den platform, så der er ingen grund til at tro at det bliver den store stopklods for shoppens succes.

Det er også spændende at kigge på om shoppen har et noget potentiale der ikke er udnyttet, hvor man abonnenter er der på nyhedsbreve. Bliver det brugt aktivt som salgsredskab. Har man arbejdet aktivt med Analytics, hvordan ligger shoppen på Google etc.

Men igen det er svært at sige, når man ikke kender detaljerne. En ting er dog vigtig, lad vær med at lyt for meget til os, udviklere når det kommer at værdig ansætte en kørende shop, hvis du vælger at tage nogen med på råd, så find en e-købmand.

Vi udviklere har det med at se det hele som projekter, og sammenligne med hvad det ville koste at bygge, og det er helt galt for det man betaler for når man køber en eksisterende shop, er primært markedsudviklingen.

Tak for uddybene svar, kræver et svar herfra :)

Shoppen har ingen omsætning kan ikke findes på google på nogen søgeord.

Ingen speciele vare ( agentur)

Kun et flot design, vil ikke komme med navne eller lign.

For mig at se er der en der har gjort en dårlig investering og skal nu redde den hjem.

Blev bare mistænksom da jeg hørte prisen kontra hvad man for.

Tak for dit svar er godt klar over det, der er mange ting som skal gøres op, arbejder med salg til hverdag og kan bare ikke se fordelene ved dette køb.

Skulle lige hører og dandomain virkelig er så ekstra ekstra speciel at prisen kan holde!

Lyder ikke sådan.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)