Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontakt med affiliate marketers

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi arbejder med en hjemmeside, der ikke er klar endnu, men hvor det ville være oplagt at tilknytte affiliates. Konkurrenterne benytter affiliates, så hvorfor skulle vi ikke gøre det.

Jeg kan se, at nogle udbydere foretrækker at handle direkte med affilates, mens andre benytter bureauer som fx Partner Ads, Adservice, Trade Doubler osv. Adwords skal naturligvis benyttes.

Siden vil naturligvis få alle de tilladelser og licenser, der er normalt i Danmark for produktet.

Hvad er fordelen ved at benytte et bureau frem for at kontakte affiliate marketers direkte og ved at efterlyse dem her på Amino, hvor de fleste nok er?

Hilsen, Robert

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 17:03

Affiliate netværkene udsender f.eks. nyhedsbreve til deres affiliates, så det når ud til mange flere... Også de som ikke er på Amino.

Hvad med de affiliates der gerne vil sælge jeres produkter, men først kommer i tanke om det om 1 år, så er det altså nemmere at finde det hos et netværk. Derudover så ordner affiliate netværkene, det tekniske med tracking osv.

Jeg kan anbefale Partner-ads

/Kasper

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har også mulighed for at få mange flere små affiliates som måske kan sælge for nogle tusinde men ikke mere, og som derfor ikke gider besværet med at oprette sig hos dig personligt og i stedet bare vælger et andet program hos netværket...

Og så er der sikkert også alle dem som ikke stoler nok på at du selv står for trackingen og ikke kommer til at slette et par salg, og derfor hellere vælger et program gennem et etableret netværk.

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:42

Tak for svar, men hvorfor skulle nogen stole mindre på os end et affilate netværk, som jo ofte går konkurs, og som lige så ofte betaler meget langsomt.

Her ville betaling ske følgende måned, måske den 15., og uagtet det kun er 100 kroner.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 19:08

Fordi at hvis der var et salg som ikke blev korret registreret hos affiliates ville I spare penge, hvorimod et netværk kun tjener penge når kunden tjener penge og derfor er meget obs på at alt bliver registeret korrekt,

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:08

Jo, eller det modsatte, at netværket leger julemand, så de selv kan tjene penge, men det er jo fint nok for affilates.

Kan man stole på netværkerne?

Hilsen, Robert

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 02:15

Hej Robert

Det afhænger også lidt af dit site/produkt. De større netværk kan du godt stole på, og det vil være den nemmeste måde for dig at have affiliate kampagner. Du vil nå ud til mange flere affiliates, og netværket står for alt tracking og udbetaling til affiliates. Mange af de som benytter dine kampagner vil ikke sælge noget, men det giver dig gratis branding på en masse sites. Oftest er det nogle få affiliates som står for en stor del af salget. Dem skal du kontakte og høre, hvad du kan gøre for, at de kan sælge mere. 

Jeg arbejder jo selv som affiliate og benytter efterhånden mest direkte affiliate aftaler. Den primære grund er at de betaler meget mere end kampagnerne på netværkene. Derfor er jeg som affiliate også mere villig til at arbejde på at skaffe dem flere salg. De direkte affiliate aftaler vil kræve mere af din tid, da du skal være i løbende kontakt med dem og stå for alt tracking og udbetaling. Tillid er selvfølgelig meget vigtig for affiliates i denne type aftaler.

Hvis det er et nyt site/produkt, som du er ved at lancere. Så synes jeg at du skal fokusere på dit eget site og benytte dig af et par forskellige affiliate netværk. Så kan du altid overveje de direkte aftaler senere, når du har optimeret din forretning og er i stand til at betale affiliate mere end dine konkurrenter.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 11:29

Hej Dennis,

Først skal jeg lige korrigere mig selv, for som udgangspunkt stoler jeg naturligvis på affilate netværk.

Jeg er godt klar over, at denne debat begrænses af, at jeg ikke endnu vil antyde, hvad det er.

Men jo, det er et nyt site, hvor udviklerne end ikke er gået i gang endnu, og end ikke 100% valgt. Det er samtidig et nyt produkt for os.

Derfor er det faktisk nogle værdifulde svar, som jeg har fået her i tråden.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)