Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfinder søger en partner

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med gennemslagskraft, erfaring med forhandlinger, patent problematik og kapital.

Jeg har nu erkendt at jeg som de fleste opfindere ikke rigtigt kan sælge mine ideer, designs og opfindelser.

Har prøvet at forhandle selv med producenter, men der er åbenbart et eller andet jeg misforstår Sad

Jeg lider ikke af opfinder paranoia og er ikke bange for at blive bestjålet.

Har nogle designs/opfindelser på forskellige stadier fra ide til ting der har været i brug i nogle år. 

Det er ikke noget der vil kunne forandre verden, men i rigtige hænder kan give pæn indtjening.

Er der nogen derude, der har lyst til samarbejde?

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 17:43

Hej Marlif

en smule info om i hvilken branche du arbejder med din ide i og evt en lidt mere præcisering af hvor du skiller dig ud, vil give et lidt mere målrette billede af hvem der kunne være intresseret i at spore sig ind på dit.

Samtidig er det nok vigtigt at definere på hvilket stadie dine ideer ligger på, er det tanke, demo eller færdigt produkt du har med at gøre?

Du skriver at nogle af dine ideer har været brugt i flere år, er løbet så ikke kørt her, af at andre har gjort det før dig, og du så ikke har ideen- eller er der noget jeg har misforstået?

Bedtse hilsner

Bo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Hej Marlif

Du kunne eventuelt fortælle lidt mere om hvilken branche du satser på, som Bo også nævnte. Du er velkommen til at skrive privat, og jeg vil gerne hjælpe dig med eventuelle spørgsmål og råd mht. markedsføringen som jeg kan se er din manglende kompetence. Men skal dog helst vide om du vil fokusere på et fysisk/håndgribeligt produkt, software eller hvad det nu kan være, eftersom mine kompetencer jo ikke rækker til alt. 

Har du desuden haft erfaring med opstart af tidligere virksomhed, og hvis ja hvilke?

M.v.h. Joachim

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 18:55

Tak for dit indlæg.

Det er lidt svært at skrive noget om branche, jeg arbejder i. Jeg arbejder med nye designs og løsninger til ting vi omgiver os med. Eksempler kan være en grillrist, det er den der har været i brug i nogle år, uden at der kom noget der bare ligner på markedet. Den har alle de egenskaber andre har og er samtidig fri for de ulemper brugere må døje med. Og kan være grundlag for en del af andre lignende produkter. En "halvautomatisk"osteskærer, en selv lukkende hængsel med indstilbar forsinkelse og blokade uden motorer, batterier osv.

Ingen af de ting jeg har lavet og som jeg ikke selv solgte til producenter kom på markedet nogen steder. så jeg tror ikke at løbet er kørt.

Hilsner

Mark

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 19:04

Tak for dit indlæg,

Noget af svaret kan du finde i mit indlæg til Bo. 

Det er ikke så meget råd jeg søger, som en partner, der vil kunne tage over, hvor min kompetence, eller lyst skulle jeg sige ikke rækker til. Jeg har stået for det hele før, men ærligt talt gider ikke bruge min tid på formålsløse forhandlinger med firmaer, der ikke rigtigt er interesserede i produkter men enten vil køre en træt eller købe produktet og gemme den i en skuffe.

Eksempelvis har jeg forsøgt med med min grillrist hos WEBER. Efter nogle måneders frem og tilbage snak og deres forsøg på at få detaljer uden at forpligte sig til noget gav jeg op.

Et andet amerikansk firma, der kun laver riste har efter nogenlunde samme fremgangsmåde fortalt mig efter 6 mdr. at de kun brugte egne ideer.

Og jeg kunne blive med.

Jeg har haft eget virksomhed i mange år. Nu tillader helbredet ikke at jeg fortsætter, så den blev nedlagt.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 19:11

marlif:
det er den der har været i brug i nogle år, uden at der kom noget der bare ligner på markedet

Undskyld, men jeg forstår slet ikke hvad du mener- og slet ikke denne sætning herover!- i mine øre lyder det lidt selvmodsigende?

Hvis et produkt har været i brug nogle år- hvordan kan du så have opfundet det på ny?- er det nyt design, løsning til produktet du tilføjer?

Forstår jeg dig korrekt.

Du har nogle nye ideer til eksisterende produkter som du har prøvet/vil prøve at få solgt til en producent som i forvejen tilbyder et produkt- men du ønsker at optimere deres vare?

Ret forståelse har du ideer til lidt forskelig forbedringer af eksisterende produkter

Mvh

Bo

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 19:15

Sådan går det når fingrene på tastaturet er hurtigere end hjernen.Stick out tongue

MIN grillrist har JEG brugt i nogle år. Der er ikke kommet noget der bare ligner på markedet fra producerende firmaer. Og jeg holder mig godt og grundigt orienteret om hvad der foregår i branchen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 19:27

Hej Marif,

Du er meget velkommen til at kontakte os hos Firtal Brands. Vi arbejder netop på denne måde, og sælger i dag vores produkter på over 21 markeder verden over. 

Vi har erfaring med såvel varemærke, design og patentbeskyttelse.

Smid mig en mail på jeh@firtal.com - Så kan vi tage den videre der.

//Jesper 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 19:34

Sådan går det, og nogle gange vil jeg selv ønske at Amino havde en stavekontrol så jeg kunne tjekke for mine egne fejl før jeg sendt Big Smile

Jeg kender selv problematikken om at handle med selskaber der tror de skal trække den i langdrag, for selv at håbe de får noget ud af det- her arbejder jeg med nogle forskellige salgs taktikker der faktisk presser reelle forhandlinger igang, det skille tit de useriøse forretninger væk fra starten- og dem er der aligevel ikke brug for at spilde tid på ..så vi vil kun hav de reele forhandlinger tilbage.

Jeg arbejder selv som en på nogle punkter Opfinder, og har faktisk en del opfindelser og beskrivelser liggende lige fra it løsninger- til velværdsprodukter- så jeg kender gamet lidt med at der forventes at man kan det hele selv.

Jeg befærder mig rimelig godt i forretnings og forhandlinger på alle plan, og har selv patenter- så kender godt til denne gang og regler.

Du skal være velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker- så skal jeg gerne vurdere og se om jeg kan hjælpe dig!

Mvh

Bo

BS@tiink.dk

Tilmeldt 25. Jan 10
Skrevet kl. 21:41

Tak, jeg kontakter dig i løbet uf denne uge.

Mvh

Mark Lifsches

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)