Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har købt en domain med dk som tilhør en stor englesk firma som vil gerne ha mit domain navn hvad skal jeg gøre

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kunne have brugt domænet til f.eks en blog eller side om blomster eller andet... Men du ville aldrig kunne bruge den med noget, som havde med spil eller lignende at gøre...

Men det er datid. For ved at oprette denne tråd og skrive domænenavnet, så har du fortalt, at du opkøbte det med salg for øje. Så når Virginpoker finder denne indlæg, så tager de bare et printscreen og får Virginpoker.dk overdraget af DK-Hostmaster...

Så havde du ik en dårlig sag i forvejen, så har du slet ingen sag længere...

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 03:57

Jeg "kom til at" købe et slettet .dk domæne der tilhørte en mindre virksomhed. De brugte .com til deres side, og .dk viderstillet, dog havde det stadig gode backlinks.

De kontaktede mig og forklarede situationen om at deres koder i bangladesh var kommet til at slette det osv. Om det sandt eller ej er jeg egentlig ligeglad med. Jeg overførte domænet gratis til dem 24 timer efter.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 06:47

Ja jeg ville også bare prøve at spørge dem om de vil købe det og så få det solgt. De kan nemt få det i en retsag.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 08:18

Hej Memati

Det er en L.... sag...

Nu er tilfældet sådan at du har fortalt bagtankerne med dit domæne, og da domænet i sig selv er sigende i forhold til indhold (poker), så er der ikke så meget at komme efter - giv du det domæne videre u.b. hurtigst muligt...

Men, til en anden gang, så er en varemærkeregistrering ikke det samme som at man har ejer rettigheder over alle domænenavne, enslydende med ens varemærke. Et varemærke er altid sammenkædet med vare/ydelses grupper og område.

Hvis Amino er et registreret varemærke, så kan ingen forhindre dig i at købe Amino.pl hvis du f.eks. ønsker at starte en bagerbutik i Polen, med mindre Martin Thorborg og CO har registreret fødevarer under varemærkeregistreringen, og iøvrigt også har registreret dette for Europa (ikke kun DK) - Varemærkeregistrering og rettigheder er ikke så simpel som så...

Kontakt evt. dkpto.dk hvis du vil vide mere :-)

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47

Hej

Har hørt om ligende sager, som jeg husker det har de deres fulde ret hvis domainet

på en eller anden måde indgår i deres registreret varemærke navn. Huske, det mener jeg

at det er sådan det er. Så vær en smule forsigtig.

mvh

Thomas

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 09:02

Der er meget lidt at gøre rent juridisk her... Det er en tabersag for dig, sådan som Virgin har grebet sagen an...

Dog vil jeg på ingen måde følge de andre tråde her, som fordømmer dit køb. Jeg ved, at der er en del virksomheder som ikke gider gå den juridiske vej, og bare smider 5 til 15 k for et domænenavn fordi de ikke gider gå lovens vej... Surt Virgin ikke var en af dem, men hvor du her kan vinde stort, vil du også engang imellem tabe lidt - hvilket er resultatet her...

Partner - KH-Online.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:16

Jeg har læst alle indlæggene, og var egentlig enig. Men...

Virginpoker fremgår ikke af denne side: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1976604 

Altså er de ikke lovligt etableret i danmark, så har de vel heller ikke ret til et DK-domæne, og kan få meget svært ved at få det ad rettens vej? Eller?

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 09:36

@Carsten

Det tror jeg faktisk de har ret til alligevel...

En anden tanke er, hvis de er på vej ind på markedet de kære Virgin Poker.... Så er det muligvis fra årsskiftet.... Prøv lige og vent og se hvem der har søgt om gambling tilladelse i DK per det nye år... bare skriv til dem at dine advokater er på sagen og de vender tilbage, når du har gennemgået de juridiske komplikationer... Hvis de ikke er på vej ind på markedet, så er det lost cause.... Men hvis de er på vej ind på markedet så kan det være tid til at gamble... Ikke at det stiller dig bedre eller dårligt jurdisk set, men det gør det da helt sikkert fra et forretningsmæssigt perspektiv... Hvor meget vil det koste dem at være forhindret i at have dette domæne, og vil de seriøst gå efter et sekundært domæne a la virgin-poker.dk... Det kan godt være det er en taber sag juridisk set, men derfor behøves det ikke være det fra et forretningsmæssigt perspektiv... hvad med at foreslå dem, at de kan købe domænet af dig for 30 k og så settel på 10-15 stykker, og så glemmer I alt om en retssag, der kan komme til at tage rigtig lang tid...  Altså hvad betyder 10 k., hvis det er det der skal til for at fjerne en forhindring for at invadere et nyt 2 cifret million marked, hvilket det vist nok er for denne her størrelse selskaber...

Partner - KH-Online.dk

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)