Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd og Kritik af Adsens/affiliat site

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har i længere tid leget med Adsense og en smule affiliate, dog uden den store indtjening :) 50-100 kr om måneden. i juli tog det til og endnu mere i september hvor jeg ca jeg tjente ca 500 kr på Adsense, Oktober forsatte og jeg rundede de gyldne 600kr som var mit mål. Men så vendte det og jeg forstår det ikke helt :/

Jeg er gået fra en CTR på 5-6% til en CTR i denne måned på 2,22% og et fald i CPC på 40 øre. 

Jeg ved godt at mange ting kan have forsaget faldne. Mit spørgsmål er derfor om i har nogle gode råd eller ændringer jeg kan lave på mit site for at opnå højere CTR?

Lidt info om sitet

Slankhurtig.dk

gennemsnitlig sidevisninger om måneden er 6000

sidevisninger i oktober måned 7900 CTR 4,47

sidevisninger i november måned 12000 CTR 2,22

På forhånd tak :D 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:49

faldet kan godt hænge samme med siden har en del duplikat på siden , så få skrevet nogle gode unikke tekster på din side , http://www.copyscape.com/view.php?o=92058&u=http%3A%2F%2Fiform.dk%2Fkost%2Fsunde-opskrifter%2Fopskrift-chokoladeknopper&t=1354268039&s=http%3A%2F%2Fslankhurtig.dk%2Fchokoladeboller%2F&w=95&i=1&r=3

flere undersider virker oveni meget tekst fattig med bare udgående links og når teksten oveni ikke er unik , så vil det betyde et minus i seo for din side.

en feed knap logo mangler der på siden , derved er det lettere at abonner på jeres indlæg på siden.

få et bedre social medie logo på siden der er lettere at dele din side og likes og plusse den på din side http://wordpress.org/extend/plugins/addthis/ og husk også google plus på siden det kan også betyde lidt i seo

om jer side ,hvem er forfatter bag siden og hvad er formålet med siden dette kan motivere folk læse på siden vis de ved det

jeg savner også en kontakt side på siden så man kan kontakte forfatter bag siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 10:53

Personligt bruger jeg stortset kun affiliate reklamer fra MakeMeDroid og min indtjening er også faldet... Det er lidt træls, men MakeMeDroid har forsikret mig om, at det højst sandsynligt er pga. juletid osv, at folk ikke køber nært så mange applikationer :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 10:54

Hej Rasmus,

Jeg har arbejdet rigtigt meget med optimering af Adsense sider. Det vigtigste er, at der er relevante annoncer på siden. Du skal derfor altid huske at lave målrettede annoncer inde i Google Adsense. Har du gjort dette?

Derudover, så synes jeg godt du kan få nogle af de mere grafiske annoncer længere op på siden. F.eks. iForm er jo relevant at få helt op til højre, så man ikke skal til at scrolle ned. Derudover synes jeg godt at du kan indsætte et topbanner i toppen af siden. Dette er meget almindeligt og på de sider jeg har arbejdet med giver det rigtig god ctr. 

Ellers så er indhold selvfølgelig vigtigt, hvis du vil holde dig på toppen rent seo-mæssigt. Ligesom du passende kan lave en søgeordsanalyse med relevante søgeord for at finde ud af, om du skal lave flere landingpages og få flere organiske besøg :)

Mvh
Jeff Beekhuis

Twenty Online Marketing 

Tilmeldt 29. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:58

Tak for svaret Mikael. 

Jeg var ikke klar over at der var så meget DC, det vil jeg helt sikkert gøre noget ved. De tynde undersider er jeg godt klar over, og jeg arbejder også på at få en mere indholdsrig hjemmeside, med nogle gode lange artikler. 

tak 

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 11:03

Lidt generel kritik:

Som Mikael siger er de fleste sider meget tekstfattige, hvis din side skal kunne bære 5 annoncer, skal du skrive en del mere end 100 ord pr. side, det vil også hjælpe dig utroligt meget i søgemaskinerne.

Derudover har du en del links som fører absolut ingen steder hen, tag et kig på det plugin der hedder "broken link checker", og få det ordnet.

Nu til sagen:

Mængden og placeringen af dine annoncer har betydning for din CPC, så prøv at leg lidt med det.

Derudover er din side jo i denne tid ramt af julen, hvor folk ikke tænker så meget på at slanke sig, det ved annoncørerne godt, og derfor annoncerer de mindre, hvilket skaber mindre konkurrence og dermed lavere priser, jeg tror til gengæld du vil se en stigning i din CPC efter nytår, da situationen jo er stik modsat der, dette ville være mit bedste bud på en direkte årsag, men selvfølgelig spiller det hele ind.

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)