Som overskriften lyder så synes jeg der er en tendens til at dem der bruger link rel="author" og deres Google plus profil hastigt skyder frem i rækkerne, eller ser jeg spøgelser.
Det er bare en dimension mere i Googles mulighed for at bedømme indhold, og det vil komme til at betyde mere og mere, hvorfor de fleste SEO´er og marketing folk også har brugt det næsten fra starten :-)
Og hvis du tror authortrust og authorrank er nyt, så skrev jeg dette i Februar:
2012 – Trenden peger på tillid til forfattere…
Ved at få folk til at linke til deres Google+ profil når de udgiver indhold på nettet får Google altså endnu et signal at se på når de skal rangere sider ved søgninger, da de kan begynde at se på hvilke emner et forfatter ofte skriver om, om disse artikler bliver delt og linket til og om andre “trustede” profiler deler og plusser disse artikler.
Google får altså med tiden et meget stærkt værktøj som kan bruges til kvalitetsbedømmelse og det kan dermed blive en stærk rankingfaktor i fremtiden hvis man får skabt tillid til sin profil, især omkring emner som man arbejder med.
Det er ikke noget der kommer fra dag til dag, men ved at gå i gang allerede nu kan du få et forspring i forhold til konkurrenterne og få skabt tillid til din Google+ profil. I første omgang simpelthen ved at komme i gang med at bruge Google+ og linket til sin profil fra sit indhold, men også ved virkelig at begynde at tænke på hvordan du får skabt indhold der er værd at dele, plusse og læse. seo-mand.dk - 7 feb 2012
Der er INGEN, absolut INGEN grund til ikke at komme i gang med G+ ud fra et SEO-synspunkt.
Det er langt fra nyt at G+ er godt for SEO, men de sidste ugers artikler om authorrank har bare fået sat fokus på det :-)
Til spørgsmålet, så kan du selv bedømme om det er godt eller skidt G+ for mere og mere indflydelse på SEO, men betydning har det!