Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejlegården tabte...3F vandt!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BREAKING NEWS
Så skete det. Retten har nu afgjort at 3F har vundet over restaurant Vejlegården! 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:50

Og mafiaen får bevist, endnu engang, at disse metoder stadig virker. Sørgeligt. Gad vide om Amin så forlader Vejlegården, og det hele starter forfra igen. Var det ikke noget i den stil med de sidste, hvad, 3-4 ejere?

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:52

Overskriften er lettere misvisende, men dog ikke nok til at jeg vil rette den.

Det der er sket er at Vejlegården ikke fik rettens ord, for at 3F Blokade/konflikt ikke var ulovlig. Hvem der vinder den sag, er fortsat uvist, personligt hepper jeg på Amin.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arrr så har du ikke fulgt ordentligt med Lundsby ;-)
Retten har givet 3F medhold i samlige ting på nær 2 ting hvor de får en irettesættelse.

Affaldsblokering pga. sundhedsfare & banner / løbesedler med opfordring til bøjkot.

Så Vejlegården har tabt BIG TIME.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:06

Ronni Larsen:
Arrr så har du ikke fulgt ordentligt med Lundsby ;-)
Retten har givet 3F medhold i samlige ting på nær 2 ting hvor de får en irettesættelse.

Affaldsblokering pga. sundhedsfare & banner / løbesedler med opfordring til bøjkot.

Vi er vel enige om at Affaldsblokering, opfordring til boykot alle er en del af blokaden. Hvis vi er det, så følger også at min fremstilling var 100% korrekt.

Der hvor jeg blev informeret om afgørelsen, var her: http://www.b.dk/nationalt/vejlegaarden-konflikt-var-lovlig

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 15:10

Øv!!!

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:11

Er det ikke det hele sagen går ud på?
Blokade og chikane.

Som jeg forstod det hentydede du til at Vejlegården ikke havde tabt, men kun tabt blokade sag?
Så vidt jeg er orienteret er der kun 1 stor sag og den er lige blevet afgjort.
Korriger mig gerne hvis jeg tager fejl ;-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:40

Ronni Larsen:
Er det ikke det hele sagen går ud på?

Det er selvfølgeligt lidt et definitions spørgsmål, men typisk så har man kaldt hele striden om imellem 3F og Vejlegården. Retssagen er kun en del af den, mener faktisk også 3F har stævnet Vejlegården.

Hele sagen er jo først tabt, når Amin melder sig ind i 3F, slutter fred eller han krakker.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:52

Jeg synes sagen er tabt nu hvor en fagforening må bruge disse metoder og at det er OK. F.eks. spærre for den lokale presse (annonceindrykning).
Ved godt retssystemet ser anderledes på det for at beskytte det grundlæggende fundament.

Men personligt bliver jeg arrig over at det er OK. Krænker min retsbevidsthed.
Jeg tænker som iværksætter er det da kun ekstra omkostninger (sådan ser retsvæsnet ikke på det!).

Der er da udgifter ved selv at skulle hente posten og at den ikke kommer til døren mere?
Der er da udgifter ved den ekstra tid man bruger på arbejdet?
Og til sidst påvirker det jo også kundetilstrømningen på sigt hvis man ikke kan få sin annonce i lokalpressen som man plejer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Jeg synes sagen er tabt nu hvor en fagforening må bruge disse metoder og at det er OK

Afgørelsen kan vel sammenfattes i at konflikten var lovlig, men en del af metoderne var ulovlige - dommen siger jo netop at mange af 3Fs metoder er ulovlige.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1874599.ece

Jeg synes det er dejligt at få en afgørelse der betyder at sympatistrejkerne ikke var lovlige, at løbesedlerne fra 3F ikke var lovlige osv.

Jeg synes det er ærgerligt at konflikten er lovlig, men det er da dejligt at det eneste de må, er at stå og se sure ud udenfor restauranten ;-)

De bedste hilsner
/Brian 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)