Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække rejse fra

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige mine ord Peter.
Hvis Roi var skatterådgiver på Færøerne ville han ikke engang udtale sig som han gør. Min kritik var baseret på at han - som mange andre - udtalte sig som bosiddende i DK men ikke skatte-sagkyndig. Nu viser det sig at han udtaler sig som såvel ikke bosiddende i DK og som ikke-skattesagkyndig. Det bliver da værre og værre. Det er indlæg som disse der gør at man nogle gange fristes til at sige: Så hold dog kæft hvis I ikke ved hvad I svarer på.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:17
Hej Bent,

Du må meget undskylde at jeg ikke var klar over at reglerne ikke var de samme på Færøerne, som de er i Danmark.

Jeg prøvede kun at hjælpe "jlmedia" i at få svar på det han spurgte om, svaret jeg gav ham, var baseret på mine egne erfaringer, hvor jeg har været i præcis samme situation som han.

Min revisor, som for øvrigt er statsauthoriseret revisor, uddanet i Danmark, for fortalt mig hvordan jeg skulle foreholde mig til den samme situation.

Derfor var jeg rimelig sikker på at informationen jeg gav, var "gyldig" i Danmark, såvel som på Færøerne.

Men hvis jeg er på det forkerte spor her, så må i mig undskylde mange gange, da det ikke er min hensigt herinde at skabe forvirring, men at hjælpe hvor jeg kan.

Roi

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:14
Det er meget muligt at reglerne på Færøerne er de samme som i DK. Jeg er ihvertfald 100% sikker på at de stiller samme dokumentationskrav og sandsynlighedsgørelse på Færøerne som de gør i DK. Det at du måske har haft held til at overbevise skattemyndighederne om at du skulle have fradrag for de pågældende udgifter gør ikke at alle andre også kan få det. Det afhænger helt af situationen.

Spørgsmål om fradrag for rejseudgifter er typisk nogle af dem man som skatterådgiver ofte får fra kunderne, herunder registrerede og statsautoriserede revisorer. Revisorer er generelt ikke skatteeksperter og bl.a. derfor har de - ihvertfald de store - egne skatteafdelinger til at rådgive om sådanne forhold. Andre lidt mindre revisionsfirmaer bruger eksterne rådgivere, som eks. undertegnede.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 16:00
Det er dejligt, at vi har nogle eksperter på Amino på disse områder. I skal ha'' tak for jeres altid gode input. I forhold til det nærværende spørgsmål skal jeg ikke gøre mig klog, men blot nævne, at det lige netop er i situationer, hvor fornøjelse (privat) og forretning bliver blandet sammen, at tingene bliver svære. Der har tidligere været afgørelser, om fradrag for receptioner i anledning af fx direktørens runde fødselsdag. Da både venner, familie, bekendte OG forretningsforbindelser var inviteret, havde arrangementet karakter af at være privat og dermed ikke fradragsberettiget.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:27
ØØHH

Jeg er ikke skatteekspert, men netop fradrag for en charterejse til bulgarien vil da klar indbyde til

nærmere granskning såfremt skat får øje på den,  en rejse til bulgarien står vel i ca kr 3.000

så kan man spørge sig selv om det er bøvlet værd at få fradrag for evt halvdelen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Det er da kun svært fordi du gør det svært. Rejs en gang privat og en anden gang på forretningsrejse. Forretningsrejsen varer vel typisk kun en dag eller to hvorimod den private rejse typisk varer 1-2 uger. Så kan du også slappe af på dine ferie i stedet for at arbejde
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)