Lige mine ord Peter. Hvis Roi var skatterådgiver på Færøerne ville han ikke engang udtale sig som han gør. Min kritik var baseret på at han - som mange andre - udtalte sig som bosiddende i DK men ikke skatte-sagkyndig. Nu viser det sig at han udtaler sig som såvel ikke bosiddende i DK og som ikke-skattesagkyndig. Det bliver da værre og værre. Det er indlæg som disse der gør at man nogle gange fristes til at sige: Så hold dog kæft hvis I ikke ved hvad I svarer på. |
Trække rejse fra
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Du må meget undskylde at jeg ikke var klar over at reglerne ikke var de samme på Færøerne, som de er i Danmark. Jeg prøvede kun at hjælpe "jlmedia" i at få svar på det han spurgte om, svaret jeg gav ham, var baseret på mine egne erfaringer, hvor jeg har været i præcis samme situation som han. Min revisor, som for øvrigt er statsauthoriseret revisor, uddanet i Danmark, for fortalt mig hvordan jeg skulle foreholde mig til den samme situation. Derfor var jeg rimelig sikker på at informationen jeg gav, var "gyldig" i Danmark, såvel som på Færøerne. Men hvis jeg er på det forkerte spor her, så må i mig undskylde mange gange, da det ikke er min hensigt herinde at skabe forvirring, men at hjælpe hvor jeg kan. Roi |
Det er meget muligt at reglerne på Færøerne er de samme som i DK. Jeg er ihvertfald 100% sikker på at de stiller samme dokumentationskrav og sandsynlighedsgørelse på Færøerne som de gør i DK. Det at du måske har haft held til at overbevise skattemyndighederne om at du skulle have fradrag for de pågældende udgifter gør ikke at alle andre også kan få det. Det afhænger helt af situationen. Spørgsmål om fradrag for rejseudgifter er typisk nogle af dem man som skatterådgiver ofte får fra kunderne, herunder registrerede og statsautoriserede revisorer. Revisorer er generelt ikke skatteeksperter og bl.a. derfor har de - ihvertfald de store - egne skatteafdelinger til at rådgive om sådanne forhold. Andre lidt mindre revisionsfirmaer bruger eksterne rådgivere, som eks. undertegnede. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
ØØHH Jeg er ikke skatteekspert, men netop fradrag for en charterejse til bulgarien vil da klar indbyde til nærmere granskning såfremt skat får øje på den, en rejse til bulgarien står vel i ca kr 3.000 så kan man spørge sig selv om det er bøvlet værd at få fradrag for evt halvdelen. |
![]() |