Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække rejse fra

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  Digitalist ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har mit eget lille web/reklamebureau.

Jeg skal snart på charter ferie i Bulgarin. Mens jeg er dernede har jeg planer om at besøge nogle af hotellerne og præsentere en nyt koncept/ide jeg har i tankerne.

Så bliver det jo tildels en "forretningsrejse". Er der så mulighed for at trække rejset pris fra i mit regnskab?

Tak

Allround webninja hos digitalist.dk og WPBuddy.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hej!

Næppe hele rejsen....prøv at samle bilag mv., der bekræfter det forretningsmæssige islæt, og så

lav et skøn forholdsmæssigt.

Dermed ikke sagt, at dette skøn ikke giver anledning til diskussion med SKAT.

/Peter

Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:10
Du har mulighed for at trække den virksomheds relaterete del fra uden problemer, det foreskriver loven nemligt.

Bruger du f.eks halvdelen af din tid derovere på din virksomhed, kan du trække halvdelen af rejsen+hotel fra, samt at trække de udgifter fra der opstår i forbindelse med at du opsøge div hoteller ect.

Det er meget viktigt at du skrive ned på papir, en rejseplan hvor du uddyber hvad du har lavet den pågældende dag/dage, og så lægge alle billag sammen med.

Så får du ikke problemer.

Kort og enkelt :)

Roi

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 13:36
Nu er jeg ikke revisor, men ville nok undre mig lidt om ikke Skat ville spørge lidt ind til det reelle arbedjsrelaterede af en charterferie, så sige der ikke er problemer er nok lidt risky. Det er nok legalt nok, men kan garanteret godt give anledning til lidt bøvl og en masse diskussioner.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hej!

Ja...så enkelt er det næppe.

/Peter

Tilmeldt 18. Jun 07
Skrevet kl. 13:57
Så længe du har skrevet ned hvad du har lavet på det pågældende tidspunkt da du har brugt penge som du vil trække fra, er der intet problem.

Hvis du ikke skrive noget om hvad du har lavet, så vil der selvfølgelig opstå bøvl fra Skat''s side.

Lovgivningen siger at du må trække alt arbejdsrelateret fra.

Derfor er det en god ide at skrive "rapporter" over hvad pengene er brugt til. På den måde UNGÅR du at told & skat kan sige noget.

Hvis de er uenige med dig omkring din rapport, skal de kunne bevise at det der står i din rapport, faktiskt er en lodret løgn. og det får de meget svært med at gøre så længe du har været langt væk fra Danmark.

Sagen er en helt anden hvis du bare siger, "okey, jeg tror at halvdelen af min rejse var arbejdesrelateret". Så kan told & skat komme og sige at de mener de ikke er realistiskt, og derfor bliver du da nød til at fremskaffe "beviser" eller rigtig god dokumentation for at der i realiteten er tale om at halvdelen af din rejse blev brugt arbejdesrelateret.

Jeg lægger tit mærke til herinde at folk har tendens til at være bange for Told&Skat. og har hensigt til at gøre sådan at de slipper fra at tage en snak med skattefar.

Jeg kan ikke forstå hvorfor i ikke foreholder jer til de lovgivninger der er i Danmark, så kan det jo være ligemeget hvad Told & Skat siger.

Har selv haft problemer med dem, ang noget lignende.. men faktum er at når du har lovgivningen på din side, er der ikke ret meget Told&Skat kan stille op, unanset hvor meget de vil..

Roi

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:57
Jeg kunne da egentlig godt tænke mig at du lige angav den lovgivningsmæssige hjemmel for dine betragtninger og også underbyggede betragtningerne med nogle henvisninger til skattepraksis. Så kommer du såmænd nok på andre tanker.
Jeg kan lige så godt slå fast med syvtommer søm at det er dig der har bevisbyrden for, at der er tale om en fradragsberettiget rejse og lige så snart ferieindholder fylder mere end det arbejdsrelaterede kan du skyde en hvid pil efter fradragsret for rejseudgifterne. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50
Hej!

Enig...Bent...har også haft sager desangående.

/Peter

Tilmeldt 18. Jun 07
Skrevet kl. 12:29
Nu ved jeg ikke om lovgivningen i Danmark er meget anderledes end den er heroppe på Færøerne.

Men heroppe er det i hverfald således, at det du bruger til dit erhverv kan trækkes fra. det er klokke klart ifølge lovgivningen.

Hvad Told&Skat godtager er som så lige meget. Da de i mange tilfælde har nogle "normer" som de arbejeder efter.

Så længe som du har rent mel i posen får de ikke gørt dig noget... så simpelt er det...

Jeg skal dog ikke sige at hvis man ikke "løber og hopper" som de siger, kan man komme i diskutioner med dem mange gange, men faktum er det at når du har rent mel i posen vil disse diskutioner altid slutte til dit favør...

Roi
Roi

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hej!

Sikke noget sludder du kommer med.

Når du ikke kender lovgivningen på dette område i DK, så lad være med at udtale dig.

/Peter

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)