Så længe du har skrevet ned hvad du har lavet på det pågældende tidspunkt da du har brugt penge som du vil trække fra, er der intet problem.
Hvis du ikke skrive noget om hvad du har lavet, så vil der selvfølgelig opstå bøvl fra Skat''s side.
Lovgivningen siger at du må trække alt arbejdsrelateret fra.
Derfor er det en god ide at skrive "rapporter" over hvad pengene er brugt til. På den måde UNGÅR du at told & skat kan sige noget.
Hvis de er uenige med dig omkring din rapport, skal de kunne bevise at det der står i din rapport, faktiskt er en lodret løgn. og det får de meget svært med at gøre så længe du har været langt væk fra Danmark.
Sagen er en helt anden hvis du bare siger, "okey, jeg tror at halvdelen af min rejse var arbejdesrelateret". Så kan told & skat komme og sige at de mener de ikke er realistiskt, og derfor bliver du da nød til at fremskaffe "beviser" eller rigtig god dokumentation for at der i realiteten er tale om at halvdelen af din rejse blev brugt arbejdesrelateret.
Jeg lægger tit mærke til herinde at folk har tendens til at være bange for Told&Skat. og har hensigt til at gøre sådan at de slipper fra at tage en snak med skattefar.
Jeg kan ikke forstå hvorfor i ikke foreholder jer til de lovgivninger der er i Danmark, så kan det jo være ligemeget hvad Told & Skat siger.
Har selv haft problemer med dem, ang noget lignende.. men faktum er at når du har lovgivningen på din side, er der ikke ret meget Told&Skat kan stille op, unanset hvor meget de vil..
Roi
|