Krak og DGS annoncerer for deres egne services på Google. Det burde være svar nok i sig selv.
Søger du eksempelvis på "vikarbureau odense", får du følgende resultat: http://screencast.com/t/09sBtdEBCz3A - de køber med andre ord trafik af Google og sælger den videre til deres egne kunder.
DGS har også tidligere - for egen regning - annonceret på Google for deres egne kunder. Det faldt sammen med, at de i den periode garanterede kunderne et vist antal besøg på kundernes firmaprofil på DGS. Det er oplagt at tænke, at de for at leve op til garantien var nødt til at købe sig til trafikken på Google, fordi deres egen side ikke genererede tilstrækkeligt med besøg.
Læg dertil, at du med Google selv kan styre dit budget, ikke er bundet, kan spore resultaterne, kan ændre søgeord løbende, kan vælge landingssider for enkelte annoncegrupper osv. osv. osv.
Hvis du reparerede transistorradioer eller lommeure, kunne der være en vis ræson i at overveje at supplere med DGS, da brandet er stærkt hos målgruppen, der samtidig er meget urutineret i at bruge nettet.
Når du sælger b2b-vikarservice til flere hundrede tusinde kroner? Så bruger dine kontaktpersoner nok Google 100 ud af 100 gange.
At vælge Google frem for DGS er noget nær den største no-brainer, når du starter virksomhed.