Jeg har været næsten hele paletten igennem mht annoncering på Google, DGS, Krak, Jubii o.s.v. i løbet af de sidste 7-8 år
Konklusionen er, at hvis du vil nå en specifik målgruppe (såsom erhvervsfolk, der skal bruge vikarer indenfor byggeri), så glemt alt om "telefonbogsannoncerne". Det er komplet spild af tid, hvis din målgruppe ikke er 50% af danskerne eller derover. Der er en grund til at de, som udgangspunkt, kun sælger pr. visning eller pr. kampagne og kun meget meget sjældent garanterer et vist antal besøgende fra annoncen. De undskylder sig med, at man ikke kan måle "branding", men det er kun en dårlig undskyldning fordi de godt ved, at en stor del af deres annoncer er værdiløse...
Partner-ads har også en fornuftig platform og afregningsmetode, men er desværre afhængig af, at der er nogle tilknyttede sider i din branche, hvor visningen af din annonce giver mening.
Facebook kan også bruges til annoncer, men prisen er relativ høj og målretning af annoncer er ikke så let som google.
Tilbage er Google, der til gengæld er fremragende hvis man kombinerer Google Adwords med Google Analytics. Annoncer kan målrettes helt ned på enkelte søgeord og med Analytics kan du se helt nøjagtigt hvilke annoncer og hvilke søgeord der fungerer og hvilke, der ikke gør - og så justere/optimere dem løbende.