Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Do it good, do it old school??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag kære Amino'er.

Som så mange andre på denne side, har jeg længe overvejet at starte noget for mig selv. At bygge noget op. At skabe noget. 
   Gang på gang har jeg fået vedens bedste idé, lige indtil den så skulle føres ud i livet. Jeg har læst utallige blog-indlæg på denne side, og jeg hæfter mig ved, at mange især råder nye iværksættere til enten at starte affiliate marketing eller andre former for software virksomhed
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at der da også må være andre og mere ikke-internet-agtige måder at tjene gode penge? Hvad gjorde man eksempelvis før internettet?

Som i nok har gættet, så søger jeg altså forslag til, hvilken form for virksomhed man evt kan starte på gammeldags manér, hvis det da overhovedet er muligt? Jeg er især tiltrukket af ideen om godt gammeldags købmandskab (køb en vare billigt, og sælg den videre lidt dyrere). 

Jeg er 20 år, og går lige nu på universitetet, hvor jeg læser økonomi

Jeg håber meget, at jeg får nogle gode og meningsfulde input. 

Venlig hilsen Christoffer. :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:35

Kræmmer på diverse loppemarkeder?

Du handler på det ene og sælger dyrt på det andent.

Når du så har sparet nok op køber du en butik på en god lokation og et varelager.

Det var sådan man "gjorde i gamle dage"

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Personligt ville jeg aldrig råde nogen der ikke har en baggrund indenfor softwareudvikling til at starte som iværksætter med en virksomhed indenfor software udvikling. Ligesom jeg heller ikke ville starte et bageri, eftersom jeg ikke har nogen baggrund indenfor faget, der kan give mig en fordel overfor konkurrenterne.

Affilliate marketing er 2010'ernes svar på Låsby Svendsen, hvis vi skal blive i kræmmer analogien. Man ved det er noget skrammel han handler med i sin butik og at han aldrig vil blive respekteret i forretningskredse som en dygtig entreprenør, men man er alligevel fascineret over at han kan tjene penge. Låsby Svendsen han er ligeglad med hvad andre tænker om hans bidrag til samfundet og retfærdiggører sit arbejde med at han tjener boksen, så målet helliger midlerne.

Når man forsøger at gøre ham kunsten efter, bliver det aldrig helt lige så vildt som hvad han kan præstere, fordi man ikke selv er villig til at gå så langt ned på ens etik-trappestige, som han er.

Tilmeldt 26. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:26

Det er lige præcis, det jeg mener. Jeg har nemlig ikke ligefrem den store erfaring med software. Bevares, jeg kan det basale, men det tekniske har aldrig sagt mig så meget. 

Det var lige præcis en god kræmmer, jeg havde i tankerne, da jeg skrev mit indlæg.. Men det er alligevel ikke helt, hvad jeg leder efter. Er der visse produkter, der egner sig bedre end andre? Er det bedre at starte inden for visse områder? Eller skal man bare begynde at købe nogle fede ting op, og så håbe at man senere kan sælge dem dyrere?

Jeg har ikke nogle at se op til. Der er selvfølgelig Lars Larsen og Jysk, men jeg tænker, at det måske ville være bedre at høre fra en "almindelig" person, der for ikke så længe siden stod i samme situation som jeg. (Men som selvfølgelig har fundet sin niche)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:21

En rigtig god ting er erfaring Big Smile

Jeg vil derfor foreslå dig at gribe fat i en ting der interesserer dig, - det kunne være en hobby eller en idrætsgren du deltager aktivt i. Hvad er det du kunne ønske dig, hvis det (din hobby/idræt) nu skulle være helt perfekt?

Èn af mine hobbyer er bygning af skibsmodeller i træ, og her er det ofte sket at jeg er "gået i stå" fordi der var en eller anden hurdle jeg ikke lige kunne overskue. Det kunne være bøjningen af et stykke træ til den rette kurve, så sejlskibet får sine flotte kurver, eller nogle detaljer som kunne sætte prikken over i´et.

Gennem diverse fora fik jeg så nogle kontakter med hjælpsomme mennesker der hjalp mig (ligesom vi ser det her på Amino med software) og jeg fandt ud af disse hjælpsomme mennesker havde masser at byde på, - og elskede at dele ud af det.

Nu har jeg faktisk en fysisk butik med en støt stigende omsætning der bygger på at man (kunden) kommer ind med sit "byggeri" og så lige får bygget "det dér svære" og så kan komme videre. Det er sindsygt berigende at være omgivet af overskudsmennesker, og derfor er det utroligt vanedannede at komme i forretningen. Så kan man også lige fristes af noget nyt og spændende, - eller sætte ambitionerne højere og derved købe lidt dyrere produkter. Men da alle kan være med uanset pengepung, - så er det rigtigt hyggeligt for alle. Nogle af kunderne får faktisk finansieret deres køb ved at hjælpe andre kunder, og da butikken er rammen og systemet bag det hele, - så ender omsætningen her Wink

God fornøjelse med at finde dine egne interesser....

Michael

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:21
Man kan også kigge på en række områder, hvor der er urimelig stor fortjeneste og måske en knap så stor konkurrence.

Mit yndlingseksempel er Studenterhuer og lignende. Unge mennesker betaler i dag gerne 1500 for en hue og noget ragelse, når de bliver studenter.

Der har været meget lidt konkurrence på dette område, da CL Seifert har siddet massivt på markedet i mange år, men det medfører også, at de er gået hen og er blevet en meget sløv kæmpe.

Det er helt klart et marked, der skal udnyttes og umiddelbart tror jeg ikke, at produktionsomkostningerne er så store.

Der må være masser af lignende døsige kæmper derude, der har hvilet på laurbærerne alt alt for længe, fordi de ikke har haft konkurrence og det kan man helt sikkert udnytte.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)