Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber, at der er nogen herinde, der kan hjælpe mig med at få lavet en redirect, så jeg kan undgå duplicate content. I øjeblikket kan man komme ind på min webshop via mavida.dk og www.mavida.dk, hvilket jo desværre skaber duplicate content. Jeg har valgt, at min foretrukne URL er www.mavida.dk under Google Webmaster Tools.

Jeg bruger Prestashop 1.5. og får siden hostet hos Meebox.

Jeg har været inde i CPanel og prøve at lave en redirect, men det endte med at lave et loop. Derfor ændrede jeg shoppens URL i BO på Prestashop (Preferences/SEO & URL) fra mavida.dk til www.mavida.dk. Så kunne jeg få adgang til min side igen, men alle kategorier virkede ikke længere (fejl 404).

Håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe, så jeg kan få den redirect til at virke.

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 17:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mavida,

Du skal oprette en fil som hedder ".htaccess" i roden af dit domæne.

Hvis du allerede har en, så åben filen.

Sæt følgende ind, og så burde det virke som du ønsker det:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mavida.dk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mavida.dk/$1 [L,R=301]

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:28

Husk i øvrigt at redirecte alt andet end www. så hvis folk ved en fejl skriver f.eks. eee.mavida.dk, så kommer de stadig til den korrekte forside der starter med www.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 16:59

Tak for jeres svar :-)

Jeg prøver det en af de næste dage og håber, at det virker. Ifølge Meebox, så skulle den ændring i CPanel blive lagt ned i .htaccess filen, men det virkede desværre bare ikke..... Noget jeg undrede mig over var, at jeg godt kunne få forsiden til at virke efter at have ændret shoppens URL i BO på Prestashop (Preferences/SEO & URL) fra mavida.dk til www.mavida.dk. Men alle kategorier virkede ikke længere og når jeg klikkede på et link til en kategori i topmenuen fik jeg bare en fejl 404.... Har været inde i PHPmyadmin og fandt ud af, at min database var oprettet i mavida.dk og ikke www.mavida.dk.... Måske er det derfor ? Hvis det er, hvordan ændrer jeg det så ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:10

Mavida:
Jeg prøver det en af de næste dage og håber, at det virker. Ifølge Meebox, så skulle den ændring i CPanel blive lagt ned i .htaccess filen, men det virkede desværre bare ikke.....
Det er typisk fordi regler i htaccess helst skal stå i korrekt rækkefølge i forhold til det system som ligger, og det er desværre ikke ens for alle systemer.

Mavida:
Noget jeg undrede mig over var, at jeg godt kunne få forsiden til at virke efter at have ændret shoppens URL i BO på Prestashop (Preferences/SEO & URL) fra mavida.dk til www.mavida.dk. Men alle kategorier virkede ikke længere og når jeg klikkede på et link til en kategori i topmenuen fik jeg bare en fejl 404....
Den fejl oplever man typisk når url_rewrite enten ikke er sat op korrekt, mangler, eller den står forkert i htaccess filen. Den rewrite som laver SEF urls, gør typisk det at den kigger i index.php filen hvis ikke andet bliver opfyldt, hvilket gør at det er systemet der ligger på serveren der skal tage over på 404 fejlene, men den 404 fejl du oplever er sikkert fra serverens side. Hvilket betyder at det er en af de ovenstående problemer der er med rewrite.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 17:45

Hej Kim,

Tak for dit svar :-)

Jeg er dog ikke helt med på, hvad det betyder og hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.... Er det noget du kan hjælpe mig med ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:52

Mavida:

Hej Kim,

Tak for dit svar :-)

Jeg er dog ikke helt med på, hvad det betyder og hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.... Er det noget du kan hjælpe mig med ?

uden tvivl kan jeg hjælpe dig, men det kræver at jeg får adgang til din hjemmeside og FTP. så det kan du sende på min mail, hvis du gerne vil have jeg hjælper dig med det kim [snabel a] ktj-media.dk

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 18:05

Hej  Mavida

Prøv den her kode i stedet for
bemærk at det er skrevet  med små bogstaver
det kan være  dette  der er  skyld  i den ikke virkede gang du prøvede

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
rewritecond %{http_host} ^domain.com [nc]
rewriterule ^(.*)$ http://www.domain.com/$1 [r=301,nc]

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 18:35

Hej Kim,

Mange tak for tilbuddet :-)

Men jeg vil bare gerne forstå, hvad det var du skrev ;-) Det var ikke for, at du skulle gøre arbejdet for mig ;-)

Mener du, at grunden til, at jeg kunne se min forside og ikke alle sider med produkter og kategorier (som jo ligger i databasen), skyldes, at den redirect jeg lavede gennem CPanel ikke fungerede korrekt og ikke skyldes, at min database er installeret det forkerte sted ?

Mener du, at jeg i stedet kan indsætte den kode, som Patrick skrev i sit indlæg, i min .htaccess fil og at det så vil virke ? Hvis ja, hvor i filen skal den indsættes ?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:56

Mavida:

Mener du, at jeg i stedet kan indsætte den kode, som Patrick skrev i sit indlæg, i min .htaccess fil og at det så vil virke ? Hvis ja, hvor i filen skal den indsættes ?

Som jeg skrev, så skal det placeres i roden af dit domæne.

Prøv ad og se. Det er ikke så svært :-)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)