Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mavida:
Mener du, at grunden til, at jeg kunne se min forside og ikke alle sider med produkter og kategorier (som jo ligger i databasen), skyldes, at den redirect jeg lavede gennem CPanel ikke fungerede korrekt og ikke skyldes, at min database er installeret det forkerte sted ?
Nej din DB er ikke installeret forkert, fejlen ligger i din htaccess fil, og har i realiteten intet med den redirect at gøre. Så det er ikke redirect koden der laver fejlen.

Det er svært at forklare dig hvordan du skal gøre, uden at kunne se din nuværende fil.

Men det du først og fremmest skal sørge for er at din htaccess ser ud som den skal i forhold til din prestashop. og du skal sørge for at din prestashop er sat op til det rette domæne... derefter kan du begynde at lave 301 redirects, mener dog at du skal bruge prestashop når du skal redigere din htaccess, for at opretholde en standard og mulighed for apdatering uden at miste det.

Når du er klar til at lave dine redirects via prestashops interface, skal du ikke bruge den som bliver nævnt tidligere, men derimod bruge denne:

RewriteEngine on
RewriteCond %{http_host} !^www\.mavida\.dk [nc]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mavida.dk/$1 [R=301,L]

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 19:59

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Nej din DB er ikke installeret forkert,

Så det har ingen betydning, at min database ligger på mavida.dk (uden www), når min foretrukne URL er www.mavida.dk ?

Hvis mit foretrukne domæne er med www (sat op i Google Webmaster Tools) og der i PS (Preferences/SEO & URL/shop URL) står

shop domain www.mavida.dk

SSL domain www.mavida.dk

Base URI /

Betyder det så, at PS er sat op til det rigtige domæne ?

Mht. min htaccess fil, så har jeg sendt den til dig på mail :-) Jeg har ikke sat koden til redirect ind endnu, da jeg vil være sikker på, at de andre ting er på plads først, som du selv skriver.

Hvordan laver jeg en redirect i PS ? Jeg bruger PS 1.5.

Hvordan fungerer det i øvrigt med stjerner her på Amino ? Inden jeg loggede ind, kunne jeg se nogle stjerner under hver profil her i tråden, men efter at jeg loggede ind forsvandt de....

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 20:01

Patrick Olsen:
Som jeg skrev, så skal det placeres i roden af dit domæne.

Jeg er med på, at den skal placeres i roden af mit domæne ;-) Mit spørgsmål gik på, hvor koden skulle placeres i htaccess filen ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:47

Hey, jeg kan se at der er nogle fejl i din htaccess i forhold til at du siger du har sat prestashop op til at køre med www...

gør følgende:

Gå ind og sæt friendly url til off og gem, og derefter sæt den til on og gem
så skulle den gerne blive genereret på ny.

Virker det ikke så, skal du fjerne alt i din htaccess fil først og så derefter gå ind og sæt friendly url til off og gem, og derefter sæt den til on og gem.

Når du så skal tilføje redirect koden, skal du gøre det i toppen af filen, altså før der står Do not remove this comment.....

Mavida:
Hvordan fungerer det i øvrigt med stjerner her på Amino ? Inden jeg loggede ind, kunne jeg se nogle stjerner under hver profil her i tråden, men efter at jeg loggede ind forsvandt de....
Stjerner kan man først give når man har været på amino et stykke tid og har skrevet/svaret nogle indlæg

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:15

Jeg har lige tjekket PS og kan se, at der ikke står www foran. Jeg har haft det ændret frem og tilbage i forbindelse med, at jeg prøvede at lave den redirect.

Jeg har nu sat www foran igen og har gemt det. Nu kan jeg ikke se billeder af produkterne i "karusellen" nederst på siden og kan ikke gå ind i kategorierne via topmenuen.

Skal jeg nu sætte koden ind i min htaccess fil og så burde det virke rigtigt ? Du skriver noget om, at den redirect skal laves via PS interface. Hvordan gør jeg det ? Dvs. at jeg ikke bare skal rette filen i f.eks. notepad++ ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:24

Mavida:

Jeg har lige tjekket PS og kan se, at der ikke står www foran. Jeg har haft det ændret frem og tilbage i forbindelse med, at jeg prøvede at lave den redirect.

Jeg har nu sat www foran igen og har gemt det. Nu kan jeg ikke se billeder af produkterne i "karusellen" nederst på siden og kan ikke gå ind i kategorierne via topmenuen.

Skal jeg nu sætte koden ind i min htaccess fil og så burde det virke rigtigt ? Du skriver noget om, at den redirect skal laves via PS interface. Hvordan gør jeg det ? Dvs. at jeg ikke bare skal rette filen i f.eks. notepad++ ?

har du gjort som jeg skrev?

Nej du skal ikke indsætte nogen redirect kode før sitet virker som det skal.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:52

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Hey, jeg kan se at der er nogle fejl i din htaccess i forhold til at du siger du har sat prestashop op til at køre med www...

Efter at jeg læste dette, var jeg inde og tjekke i PS, fordi jeg ville være sikker på, at der stadig stod www foran og det gjorde der ikke. Derfor tilføjede jeg det.

Jeg har nu lavet det næste step med user friendly URL og produktbillederne i karrusellen er tilbage og linkene til kategorierne virker !! :-) Cool TAK !!

Så nu skal jeg bare have den redirect til at virke også :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var godt... 

så skal du bare indsætte denne kode i toppen af htaccess filen, det er først i senere versioner, mener jeg, at man kan tilføje til htaccess via prestashop, så du skal gøre dette manuelt. husk at hente den nyeste udgave fra serveren før du begynder at redigere og derefter oploade, en fejl som mange laver uden at tænke over det :)

koden:

RewriteEngine on
RewriteCond %{http_host} !^www\.mavida\.dk [nc]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.mavida.dk/$1 [R=301,L]

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 22:22

Hermed gjort og det ser ud til at virke !! :-)

Når jeg skriver mavida.dk springer den i hvert fald til www.mavida.dk :-)

Jeg har dog lige prøvet at checke siden i http://www.seositecheckup.com/ og der melder den fejl, når den prøver at tjekke siden....

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:51

Mavida:

Hermed gjort og det ser ud til at virke !! :-)

Når jeg skriver mavida.dk springer den i hvert fald til www.mavida.dk :-)

Jeg har dog lige prøvet at checke siden i http://www.seositecheckup.com/ og der melder den fejl, når den prøver at tjekke siden....

Det har intet med siden at gøre... siden redirecter som den skal. der er bare fejl på seositecheckup.com.

Så er alt jo som det skal være :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)