Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysninger på besøgende via Google Analytics?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino,

Kan man ikke i Google Analytics finde oplysninger på sine besøgende? Jeg tænker især på besøgende, som har lagt en eller flere varer i kurven, men herefter forsvinder fra købet (af en eller anden årsag). I kender det når man ser måltragten i GA at flere er faldet fra i tjek-out-fasan.

Jeg vil med oplysninger prøve at samle op på nogle af de kunder, som gør tabt.

Jeg ser frem til at høre nogle gode fifs.

/René

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 17:59

Hejsa

"Målstrøm" under "Mål" i Analytics kan give dig lidt mere info om det du spørger efter. Fx kan man vælge flash version hvis man nu havde noget der poppede op og så kan man se om en gammel version af flash var skyld i frafaldet fra trin til trin.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 18:58

Hey,

Det hedder funnel "tragt" :) Men kræver noget opsætning... Det anbefales at du bruger tid på at læse lidt op på det :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:59

René:

Hey Amino,

Kan man ikke i Google Analytics finde oplysninger på sine besøgende? Jeg tænker især på besøgende, som har lagt en eller flere varer i kurven, men herefter forsvinder fra købet (af en eller anden årsag). I kender det når man ser måltragten i GA at flere er faldet fra i tjek-out-fasan.

Jeg vil med oplysninger prøve at samle op på nogle af de kunder, som gør tabt.

Jeg ser frem til at høre nogle gode fifs.

/René

Nu har jeg ikke selv webshop, men er det ikke bare e-handelssporing du skal have sat op i GA?

http://www.afdeling18.dk/blog/2009/11/27/ga-checkliste-opsaetning-af-e-handelssporing.aspx

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 08:29

Jeg har sat e-handelssporing op. Jeg savner at kunne se oplysninger på  kunden. F.eks. URL adresse. Hvor kommer den besøgende fra.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 08:31

Som jeg også skriver, så er vores e-handelssporing sat op og jeg kan fint se denne tragt. Men jeg mangler info om de besøgende som falder fra. F.eks. oplysninger om deres URL adresse (hvor kommer den besøgende fra). Den information kan man jo bruge til at samle kunden op. Enten ved et opkald, mail eller DM

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:17
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 18:55

Hej René

Som jeg forstår dit behov, så vil du gerne vide hvilke brugere, der ligger varer i kurven men ikke gennemfører købet.

Hvis man kan ligge varer i kurven uden at brugeren havner på "kurv"-siden, så skal du implementere koder, der registrerer selve "Læg i kurv" handlingen. Hvis brugeren føres direkte til kurven når der er lagt varer i, så kan du se frafald ud fra denne side (som andre også nævner).

Du kan godt se hvor brugeren kommer fra (fx ved at lave et segment der indeholder brugere der lagde varer i, men ikke så kvitteringssiden), men du kan ikke få info på brugerniveau, så du kan ringe til dem. Det strider mod Google Analytics retningslinier.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 09:10

Hej Jacob,

Tak for dit svar. Og tak for dine fantastiske månedsrapporter. De er altid interessante at læse.

Ok, Jeg var ikke klar over at man skulle implementere en speciel kode. Jeg håbede man kunne vælge (via rullemenuer) sig frem til at kunne se flere data om ens besøgende. fFeks.. hvilken IP eller webadresse) den besøgende kommer fra. Vi har nemlig oplevet et par gange at blive ringet op eller modtaget en mail få timer efter, at vi har været inde og kigge på en hjemmeside. Som om at butikken i deres data har set, at vi har vist interesse for deres produkter.

Idag kan jeg i min tragt se antal % som frafalder, men ikke mere (det kan man selvfølgelig godt optimere på). Men det kunne være fedt hvis man kunne lære mere om de specifikke kunder.

Kan man så generelt inde i GA under besøgende, se hvor ens besøgende kommer fra? Udover blot geografi?

/René

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:19

Hej René

Det med at i har oplevet at et firma har ringet jer op få timer efter i har været inde på deres side kan være hvor de bruger et system som fx Prospect Finder. Dette system sporer dine besøgende og du kan så se hvor de kommer fra ud fra IP og nogle gange er denne IP registreret med et firmanavn som så fremgår. Mindre firmaer har sjældent registreret den slags data på IP niveau dog.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)