Kan man ikke i Google Analytics finde oplysninger på sine besøgende? Jeg tænker især på besøgende, som har lagt en eller flere varer i kurven, men herefter forsvinder fra købet (af en eller anden årsag). I kender det når man ser måltragten i GA at flere er faldet fra i tjek-out-fasan.
Jeg vil med oplysninger prøve at samle op på nogle af de kunder, som gør tabt.
"Målstrøm" under "Mål" i Analytics kan give dig lidt mere info om det du spørger efter. Fx kan man vælge flash version hvis man nu havde noget der poppede op og så kan man se om en gammel version af flash var skyld i frafaldet fra trin til trin.
Kan man ikke i Google Analytics finde oplysninger på sine besøgende? Jeg tænker især på besøgende, som har lagt en eller flere varer i kurven, men herefter forsvinder fra købet (af en eller anden årsag). I kender det når man ser måltragten i GA at flere er faldet fra i tjek-out-fasan.
Jeg vil med oplysninger prøve at samle op på nogle af de kunder, som gør tabt.
Jeg ser frem til at høre nogle gode fifs.
/René
Nu har jeg ikke selv webshop, men er det ikke bare e-handelssporing du skal have sat op i GA?
Som jeg også skriver, så er vores e-handelssporing sat op og jeg kan fint se denne tragt. Men jeg mangler info om de besøgende som falder fra. F.eks. oplysninger om deres URL adresse (hvor kommer den besøgende fra). Den information kan man jo bruge til at samle kunden op. Enten ved et opkald, mail eller DM
Som jeg forstår dit behov, så vil du gerne vide hvilke brugere, der ligger varer i kurven men ikke gennemfører købet.
Hvis man kan ligge varer i kurven uden at brugeren havner på "kurv"-siden, så skal du implementere koder, der registrerer selve "Læg i kurv" handlingen. Hvis brugeren føres direkte til kurven når der er lagt varer i, så kan du se frafald ud fra denne side (som andre også nævner).
Du kan godt se hvor brugeren kommer fra (fx ved at lave et segment der indeholder brugere der lagde varer i, men ikke så kvitteringssiden), men du kan ikke få info på brugerniveau, så du kan ringe til dem. Det strider mod Google Analytics retningslinier.
Tak for dit svar. Og tak for dine fantastiske månedsrapporter. De er altid interessante at læse.
Ok, Jeg var ikke klar over at man skulle implementere en speciel kode. Jeg håbede man kunne vælge (via rullemenuer) sig frem til at kunne se flere data om ens besøgende. fFeks.. hvilken IP eller webadresse) den besøgende kommer fra. Vi har nemlig oplevet et par gange at blive ringet op eller modtaget en mail få timer efter, at vi har været inde og kigge på en hjemmeside. Som om at butikken i deres data har set, at vi har vist interesse for deres produkter.
Idag kan jeg i min tragt se antal % som frafalder, men ikke mere (det kan man selvfølgelig godt optimere på). Men det kunne være fedt hvis man kunne lære mere om de specifikke kunder.
Kan man så generelt inde i GA under besøgende, se hvor ens besøgende kommer fra? Udover blot geografi?
Det med at i har oplevet at et firma har ringet jer op få timer efter i har været inde på deres side kan være hvor de bruger et system som fx Prospect Finder. Dette system sporer dine besøgende og du kan så se hvor de kommer fra ud fra IP og nogle gange er denne IP registreret med et firmanavn som så fremgår. Mindre firmaer har sjældent registreret den slags data på IP niveau dog.