Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop og hvad så??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har nu et stykke tid gået og tænkt på at starte min egen webshop.

Market har jeg sådan set udset mig for har undersøgt mulighederne for at få en ben inden for. Men så er det lige med at tage det næste skridt!

Det er lidt en jungel for mig at finde rundt i, der er mange muligheder for forskellige webshop løsninger den ene med andre muligheder end den anden. Jeg er lidt lettere forvirret omkring lovgivningen for webshop. Har læst side op og ned omkring lovgivningen som jeg synes jeg har godt styr på, men har alligevel nogen enkle spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at starte lidt ud med at holde det på et hobby plan til jeg får en fornemmelse af om det kan bære eller ej. Derfor lige de her spørgsmål.

1. Skal man når man opretter en webshop, lade sig registere ved skat, når man ønkser at holde det som hobby til en start altså under de 50.00,-

2. Hvis man kan undlade at gøre dette, i første omgang hvordan ser det så ud hvis kan se der er hold i konceptet og så ønsker at gå hele vejen og lade sig registere som enkelmands virksomhed. Regner skat så den samlede omsætning med i det indværene kalender år.

3. Momsen?? Den har jeg ikke helt fået fat i hvordan det forgår. Er med på at varen pålægges de 25% moms. Og de penge skal indbetales til skat men hvordan gør man det praksis.

Det er lige nogen af de første spørgsmål jeg har, kommer helt sikket på flere når jeg får gravet dybere ned i de muligheder der er på market. Men øsnker ikke at få start skjævt og komme i klemme med skatte systemet.

Mvh

Keld Larsen

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:16

Hej Keld 

Jeg prøver at besvare:

Keld Larsen:
1. Skal man når man opretter en webshop, lade sig registere ved skat, når man ønkser at holde det som hobby til en start altså under de 50.00,-

Nej så skal du ikke, men du skal stadig betale skat.

Keld Larsen:
3. Momsen?? Den har jeg ikke helt fået fat i hvordan det forgår. Er med på at varen pålægges de 25% moms. Og de penge skal indbetales til skat men hvordan gør man det praksis.

Ja det er korrekt, det indberetter man en gang pr. kvartal, og glemmer du det koster det omkring de 8.000 kr

Nummer 2 spørgsmål kan jeg ikke lige hjælpe med :/

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 90
Fra  BilligeDyreartikler.dk Skrevet kl. 19:38

Hej Keld Smile

En hurtig gennemgang af dine spørgsmål:

1. Hvis man ønsker at starte det som hobby med omsætning under DKK 50.000 behøver man ikke blive momsregistreret. Jeg vil dog foreslå at du får et CVR nummer.

2. Når man indser, at der er sandsynlighed for at man overstiger DKK 50.000 i omsætning, skal man lade sig momsregistrere.

3. Hvis du ikke er momsregistreret sælger du alle dine varer inkl. moms, og køber inkl. moms - du kan altså ikke trække momsen fra. Derfor foreslog jeg i svar 1, at du lader dig registrere. Hvis du bliver registreret skal du afgive moms oplysninger hvert kvartal på skat.dk

Håber det hjalp dig på vej Smile

Mangler du noget til din hund eller kat? Klik ind og se vores skarpe priser her.

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Skrevet kl. 20:04

Hmm okay det var sgu nok det jeg ikke helt havde forstået med moms og cvr registreringen?

Men betyder det så man med en cvr nr kan indkøbe uden moms uden man ved salg skal oplyse momsen til skat så længe man er under de 50,00,-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Hej

Dette er en meget lang besked, vi kan tage det over Skype på thomthej

mvh

Thomas

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Nov 12
Skrevet kl. 20:53

Hvad tid er du på skype, ellers kan du sende dit svar som pb nok lidt lettere end at ramme en ledig tid på skype..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Hej

Jeg er normalt på skype hele tiden, dog ikke om natten.

mvh

Thomas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)