Hej alle sammen. Jeg har nu et stykke tid gået og tænkt på at starte min egen webshop. Market har jeg sådan set udset mig for har undersøgt mulighederne for at få en ben inden for. Men så er det lige med at tage det næste skridt! Det er lidt en jungel for mig at finde rundt i, der er mange muligheder for forskellige webshop løsninger den ene med andre muligheder end den anden. Jeg er lidt lettere forvirret omkring lovgivningen for webshop. Har læst side op og ned omkring lovgivningen som jeg synes jeg har godt styr på, men har alligevel nogen enkle spørgsmål. Jeg har tænkt mig at starte lidt ud med at holde det på et hobby plan til jeg får en fornemmelse af om det kan bære eller ej. Derfor lige de her spørgsmål. 1. Skal man når man opretter en webshop, lade sig registere ved skat, når man ønkser at holde det som hobby til en start altså under de 50.00,- 2. Hvis man kan undlade at gøre dette, i første omgang hvordan ser det så ud hvis kan se der er hold i konceptet og så ønsker at gå hele vejen og lade sig registere som enkelmands virksomhed. Regner skat så den samlede omsætning med i det indværene kalender år. 3. Momsen?? Den har jeg ikke helt fået fat i hvordan det forgår. Er med på at varen pålægges de 25% moms. Og de penge skal indbetales til skat men hvordan gør man det praksis. Det er lige nogen af de første spørgsmål jeg har, kommer helt sikket på flere når jeg får gravet dybere ned i de muligheder der er på market. Men øsnker ikke at få start skjævt og komme i klemme med skatte systemet.
Mvh Keld Larsen |
Hej Keld
Jeg prøver at besvare:
Keld Larsen:1. Skal man når man opretter en webshop, lade sig registere ved skat, når man ønkser at holde det som hobby til en start altså under de 50.00,-
Nej så skal du ikke, men du skal stadig betale skat.
Keld Larsen:3. Momsen?? Den har jeg ikke helt fået fat i hvordan det forgår. Er med på at varen pålægges de 25% moms. Og de penge skal indbetales til skat men hvordan gør man det praksis.
Ja det er korrekt, det indberetter man en gang pr. kvartal, og glemmer du det koster det omkring de 8.000 kr
Nummer 2 spørgsmål kan jeg ikke lige hjælpe med :/