Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mersalg - hvordan ? 100pers af 40kr

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kipperen

Ud fra dit svar vurderer jeg, at du skal passe meget på med at gå ind i virksomheden.

Grunden er:

Den eksisterende ejer, der har ERFARING, kunne ikke få det til at løbe rundt.

• Som jeg forstår det så lukker bagerforretninger over hele landet på stribe og har gjort det i flere år.

• Du har i dit svar ikke vist interesse/vilje til at gøre et stykke arbejde for at finde ud af hvordan det går med konkurrenterne.

• Mange virksomheder i detail-branchen drejer nøglen rundt for sidste gang få måneder efter at de er åbnet grundet manglende erfaring.

• Hvis jeg så en flot formulering og besvarelse af mine spørgsmål, så fortalte det, at du også kunne formulere dig i de e-mails du skulle sende til dine kunder for at trække dem ind. Det skal du have hjælp til - hjælp, du pr. definition ikke har råd til.

• Med så mange konkurrenter rundt om hjørnet, konkurrenter, der øjensynligt har overlevet og kravet til en yderligere omsætning på 4.000,- / dag for at få det til at løbe rundt, så tænk over hvor lidt der skal få "læsset" til at vælte, hvis du bare i en kortere periode ikke når målet.

Jeg vil derfor anbefale at se dig om efter andre forretninger, hvor det ikke er så meget op af bakke.

Husk, at går det ikke denne gang (konkurs?), så har du afskrevet dig chancen for at starte noget bedre en anden gang.

Så gem pengene til et bedre projekt og hav fortsat alle muligheder åbne.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 13:30

Tak for dit svar Kristian, det hele går lidt stærkt da jeg sidder på kursus, det lyder måske til jeg ikke har sat mig ind i tingene men det har både jeg min kæreste og den revisor der skal med ind i det, min kæreste og jeg har mere end 8 års erfaring inden for brancen, ville i bund og grund bare have nogle værktøjer til at få flere kunder :)

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 13:52
Hej

Som jeg ser det, så det at lave et mersalg, ikke er det samme som at det er must at der kommer flere kunder. Hvis du siger at der er 250 kunder om dagen idag og du skal bruge 100 kunder mere dvs 4000kr., hvorfor så ikke prøve at få de 250 nuværende kunder til at købe for 16kr ekstra pr køb? Så er det det samme.. Når det så er sagt, vil jeg anbefale at i har byens bedste kundeservice, med de mest motivere medarbejdere, som ikke er bange for at spørge hver enkel af de 250 kunder om de ikke skal have dagens tilbud med, som i iøvrigt har smagsprøver på :-) Det er mersalg.. Når alt det nu er sagt, så er det rigtig at bager branchen er meget hård, men tro på dig selv, så skal i nok give LagkageHuset baghjul..

Rigtig god weekend

Mvh

Jacob
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:25

Hej ...fedt at i har fået muligheden, ville selv ønske den kom forbi en dag ;-),

nu ved jeg ikke helt hvordan jers koncept er men her er da et par forslag,

1) mcD - Coinoffers eller snakc om du vil, men noget småt og godt,gerne sundt men ikke et krav, fx. nødder, frugt, småkager/chokolade til kaffen

kig lidt på hvilke mønstre dine kunder har, ligger der et fitness center i kort afstand, en biograf, venter de på bussen osv. 

2) ekstra tilbehør - fx fisk eller kylling i salaten, tager i penge for en brødkurv til salaten,

3) fokuser på at sælge pelegrino/aqua panna i stedet for postevand, 

4) Nu ved jeg ikke om de kan bestille vin pr. glas til maden men hvis det er tilfælde så sæt flasken på bordet i stedet for kun et glas, når den står der tager kunderne som regl et eller to ekstra glas som du selvfølgelig skriver på regningen... et lidt skjult mersalg... 

Håber du kan bruge det ;-)

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 18:38

lidt ekstra til det med vandet.... når gæsten/kunden siger de gerne vil have vand så giver du automatisk pellegrino og IKKE det billige postevand, hvis det er uden brus så giver du dem selvfølgelig aqua panna,

Og HUSK AT DINE ANSATTE SKAL SÆLGE OP, der er en del som er nervøse for det eller føler de pådutter gæsten noget ekstra og det er en nervøsitet som skal overvindes, det kan godt være de får nej de første 10 gange men der vil også være dage hvor 8 ud af 10 gæster siger JA TAK og så må du motivere dine ansatte til at huske på de gange der var positiv respons så deres mod vokser evt. lav en konkurence om hvem der kan sælge mest af pellegrino

...

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 19:17

Tilmeld dig evt. forkostordningen.dk, lav nogle selskabsmenuer til fødselsdage/konfirmationer osv så i kan lave MEGA catering og tænk jeres menukort igennem så i kan lave så meget take away som muligt..

og igen dine ansatte er SÆLGERE ikke værtinder/tjenere eller hvad i nu kalder dem de er SÆLGERE og skal tænke som disse, ellers skal de ud få så kan de ikke udfylde det job de er ansat til !!!!!

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 19:58

Hej igen..

HUSK pakkeløsninger det er NEMT for kunden... til catering så husk drikkevare,service, telt, musik evt. opvaskere og tjenere....

Børnefødselsdage...mad+drikkevare+forslag til aktiviteter evt med personale og støtte fra jeres side af..

Reklame fra jeres selskabsmenu skal være på jeres alm. menukort i form af små smags prøver fx. dessert...

Hav udstilling af noget i vinduet fx brunch...her er det selvfølgelig muligt at lave mersalg i form af fx æg og bacon eller ekstra frugt 

bryllupskager... evt med smagsprøve der minder om den på det alm. menukort..

HVordan kan i minimere jeres spil ?????

er der små kontorer i nærheden hvor de ansatte kan spise frokost hos jer hvis de forudbestiller ??? er der flere små kontorer samlet i en bygningen hvor i kan være deres "fælles kantine".....

Salg jeres fagviden....er der om et år en kogebog med jeres klassikere ???... 

er der et fitnesscenter i nærheden så sørg for at den studerende i ansætter fx. læser til klinisk diætist så han/hun kan rådgivekunderne om hvad de skal spise og ikke minst hvad de skal købe kos jer som de kan spise lige inden træning og efter... han/hun kan evt hjælpe jer med at regning ernæringen ud i jeres retter...

aftensmad som takeaway....og HUSK en spændene BØRNEmenu.... 

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 14:11

Hej igen,

hvordan går det med mersalget ??

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 22:42

Jeg ville 100% gå efter at spare for at opnå det