Elgiganten har nogle helt specielle aftaler med post-danmark, som gør at de kan sende pakkerne rigtig billigt. Dog vil jeg sige at de formegentlig ikke tjener så meget på denne ordre :)
Det kan de vel heller ikke tjene på, men de kan håbe på tilbagevendende kunder og at "du" sender dem flere købere i butikken :-) Også køber de kunder du har sendt dem ved hjælp af denne tråd forhåbenligt noget ved siden af "nu nå de alligevel er igang".
Jeg tror nu ikke det er en tastefejl, for samme spil til Xbox er nedsat til 25 kr.
Jeg gad dog godt at vide hvor meget, eller nærmere hvor lidt de betaler for fragten. Jeg tænker også at det ville være smartere, hvis de smed spillene i en rodekasse ude i butikkerne.
Denne vare taber de med stor sandsynlighed penge på, ligesom de gør med flere andre varer. I hvert fald hvis man ser isoleret på det.
Men der er sandsynligvis flere grunde til at de vælger at sælge til denne pris. Opmærksomhed, mersalg, oprydning i lageret osv.
Går man lidt mere i dybden med det, har de store indkøbsbonusser der udbetaltes ved indkøb for x antal kr. Pr år. Det kan være at de har regnet ud at det ikke betyder noget at sælge et par hundrede spil med et lille tab (hvis der ikke købes mere end dette produkt), men at det opvejes af bonussen.
Det kan også være at leverandøren har givet noget markedsføringstilskud, for at hjælpe dem af med et restlager.
Én ting er sikkert: Elgiganten ved hvordan man driver forretning, og har fuldstændigt styr påmhvad de gør. Så det kan sandsynligvis godt betale sig at sælge til denne pris :o)
Der har været eksempler på tastefejl, men ellers plejer de at have styr på den forretningsmæssige side. F.eks. sælger de iPads til samme pris som os andre kan købe den til hos grossisterne. Jeg er sikker på at det er for at få os ind i butikken, og så kan de lige sælge en ekstra forsikring eller et cover eller nogle kabler mv. som de har en meget høj fortjeneste på.