Hej Michael - for ikke at du skal blive mere forvirret end godt er, og at du har noget at tage dig til - så kan der vel være flere grunde til hvorfor han spørger - herunder har jeg listet nogle af de scenarier jeg kunne komme på. Rigtig god læselyst:
Scenarie A) - Manden/kvinden er pisse nysgerrig - kender måske ikke helt svaret og har kun hørt rygter her og der, og synes samtidig så det generelt er spændende at vide mere og mere om alt hvad der har med den digitale verden at gøre. Derfor spørger han/hun, da han nu har læst det en del steder, og en gang for alle gerne vil have be- eller afkræftet hvad han/hun har læst, ved at stille et spørgsmål på Aminos DEBATFORUM. Det er jo ikke et bibliotek det her, men derimod internettet, hvor det meste af det der står er usandt (siger skolelærerne).
Scenarie B) - Manden/kvinden vil starte en debat om negativ SEO. Han/hun kender måske allerede svaret, men synes det kunne være en spændende fredag-aftens-debat at følge, da de eneste andre alternativer er Bridget Jones på DR1, Frækkere end Politiet tillader på TV2 eller Skønhedens Skæbne på DR2 (det er vel at mærke antaget at trådstarter ikke har tilkøbskanaler - og i forvejen har set de nævnte film +konen/manden/børnene ikke er hjemme, og fredag aften står i selvforkælelsens tegn).
Scenarie C) - Manden/kvinden har skumle bagtanker, og agter at skaffe en masse spamlinks til sin/sine konkurrenter(er) (der derudover til trådstarters held er totalt uvidende om Googles nye Disavow-tool, som med en masse manuel indtastning nok skal gøre kål på de spamlinks i sidste ende alligevel) - sådan at han/hun selv kan ranke bedre på netop de søgeord han/hun agter at komme højere i søgeresultaterne på.
Scenarie D) - Manden/kvinden har pludselig over natten fået en masse spamlinks på sin egen hjemmeside (det værende enten personlig blog, affiliate side, webshop eller [indsæt fjerde mulighed her]), og vil nu gerne vide hvor seriøst han skal tage de ekstraordinære links som er opstået i nattens mulm og mørke.
Scenarie D.1) - lidt i samme stil som scenarie D (læs ovenstående): Manden/kvinden er blevet truet med/til enten at: 1) lukke ned for sin virksomhed/hjemmeside, 2) tage upassende billeder af sig selv og offentliggøre på nettet - og hvis ikke - ja så vil 'trusselmageren' (jeg kan ikke komme på et bedre ord.. help, anyone?) begynde at sende Fiverr-spamlinks afsted mod trådstarter.
Nå, det var lige hvad jeg selv kunne komme på, denne herlige fredag - du/I er velkomne til at digte videre på historien. Ja det er faktisk kun fantasien der sætter grænser! God fredag, og god aften.