Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At købe links fra fiverr med flere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino
Nu har læst mange gange her på amino, at købe links fra blandt andet fiverr er dårligt for ens side og SEO.
At man skal lade være med at købe disse spam links.

Så hvis det skader ens side og seo og dermed ens placering på Google, så vil det jo også skade ens konkurrenter, hvis de fik 5000 spam links fra fiverr.
Kan man skade ens konkurrent ved at være et dumt svin og købe 5000 links fra fiverr til konkurrenten ?

Hvis det var så nemt var der sikkert mange som gjorde dette.
Men hvad siger i til det ?
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 17:44

Det kaldes negativ SEO, og ja, det er muligt. 

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:44

Hej.

Og hvorfor er det lige du stiller det spørgsmål ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:45
Ja det kan man.

Det er dårlig stil, og i øvrigt ulovligt...

Emnet har været oppe indtil flere gange på amino.

Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:56
Michael:

Hej.

Og hvorfor er det lige du stiller det spørgsmål ?.

Hej, fordi hvis en konkurrent kan gøre det, ja så er det da lidt noget lort

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Michael - for ikke at du skal blive mere forvirret end godt er, og at du har noget at tage dig til - så kan der vel være flere grunde til hvorfor han spørger - herunder har jeg listet nogle af de scenarier jeg kunne komme på. Rigtig god læselyst:

Scenarie A) - Manden/kvinden er pisse nysgerrig - kender måske ikke helt svaret og har kun hørt rygter her og der, og synes samtidig så det generelt er spændende at vide mere og mere om alt hvad der har med den digitale verden at gøre. Derfor spørger han/hun, da han nu har læst det en del steder, og en gang for alle gerne vil have be- eller afkræftet hvad han/hun har læst, ved at stille et spørgsmål på Aminos DEBATFORUM. Det er jo ikke et bibliotek det her, men derimod internettet, hvor det meste af det der står er usandt (siger skolelærerne).

Scenarie B) - Manden/kvinden vil starte en debat om negativ SEO. Han/hun kender måske allerede svaret, men synes det kunne være en spændende fredag-aftens-debat at følge, da de eneste andre alternativer er Bridget Jones på DR1, Frækkere end Politiet tillader på TV2 eller Skønhedens Skæbne på DR2 (det er vel at mærke antaget at trådstarter ikke har tilkøbskanaler - og i forvejen har set de nævnte film +konen/manden/børnene ikke er hjemme, og fredag aften står i selvforkælelsens tegn).

Scenarie C) - Manden/kvinden har skumle bagtanker, og agter at skaffe en masse spamlinks til sin/sine konkurrenter(er) (der derudover til trådstarters held er totalt uvidende om Googles nye Disavow-tool, som med en masse manuel indtastning nok skal gøre kål på de spamlinks i sidste ende alligevel) - sådan at han/hun selv kan ranke bedre på netop de søgeord han/hun agter at komme højere i søgeresultaterne på.

Scenarie D) - Manden/kvinden har pludselig over natten fået en masse spamlinks på sin egen hjemmeside (det værende enten personlig blog, affiliate side, webshop eller [indsæt fjerde mulighed her]), og vil nu gerne vide hvor seriøst han skal tage de ekstraordinære links som er opstået i nattens mulm og mørke.

Scenarie D.1) - lidt i samme stil som scenarie D (læs ovenstående): Manden/kvinden er blevet truet med/til enten at: 1) lukke ned for sin virksomhed/hjemmeside, 2) tage upassende billeder af sig selv og offentliggøre på nettet - og hvis ikke - ja så vil 'trusselmageren' (jeg kan ikke komme på et bedre ord.. help, anyone?) begynde at sende Fiverr-spamlinks afsted mod trådstarter.

Nå, det var lige hvad jeg selv kunne komme på, denne herlige fredag - du/I er velkomne til at digte videre på historien. Ja det er faktisk kun fantasien der sætter grænser! God fredag, og god aften.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:12

Det er muligt at lave negativ SEO. Der er også en af de mest anerkendte danske SEO-eksperter, der udbyder den service. 

Med hensyn til at købe links på Fiverr er det ikke nødvendigvis så let, da nogen typisk nok vil drive negativ SEO imod jo allerede ligger stærkt i Google og måske har en god linkprofil og høj trust. Så det en enkelt portion Fiverr-links kan måske mere slå en ny der køber til sig selv ud af spillet.

At det så er ulovligt i Danmark er en anden sag. Link til DenSynligeMand.dk

Og ja, selv Matt Cutts fra Google kender til problemstillingen - og her er der et indlæg om det: Link til StreetPatrol.dk

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Uanset hvor meget spam du sender afsted mod en side, så vil det prelle af hvis domænet er autoritært og stærkt.. ellers havde de værste hackere, spammere mm. nok allerede været efter sider såsom Danske Bank, TDC osv.. 

så disse sider vil højst sandsynligt ikke opleve at blive ramt af fx. Penguin update.. men malermester birger børge som intet styrke har på sin side, vil nok blive ramt.. Så hvis du holder dig til Googles råd " Have quality content - be a trusted site " så burde man også gerne være "safe"

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:39

ganic:
Hvis det var så nemt var der sikkert mange som gjorde dette.

Det kan lave sig gøre, hvis domainet har en svag linkprofil og er Panda svagt (penguin har intet med det her at gøre)

5.000 backlinks med same keywords, kan få et resultat raslet godt ned, men kun på det specifikke keyword.

Omkring skod links, er der den uheldige (eller heldige) detalje, at det netop er den type links Penguin har devalueret.

Jeg er selv ved at more mig med at linkbombe et af mine egne domains, for at se hvor meget der skal til, når linkprofilen ikke er helt tynd.
15.000 links har indtil videre ikke haft effekt efter godt 3 uger, men jeg forventer det er nok, og lader tiden arbejde.

Der skal nok komme en artikel om mit lille forsøg.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)