Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny importør: Første import via kurér - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 03:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Klokken er snart 4 om morgenen og jeg har brugt de sidste mange timer på at kigge indlæg i gennem i dette underforum og google rundt.

Og stadig synes jeg ikke, at jeg ved, hvordan jeg skal forholde mig, når jeg en af de næste dage bestiller min første forsendelse uden for EU.

Jeg er importregistreret, så det er på plads.

Jeg kommer i starten til at få varerne leveret via f.eks. EMS og DHL. Men hvordan skal jeg så forholde mig i forhold til papirarbejde? Her tænker jeg ikke på mit regnskab. Det mener jeg, at jeg har på plads med moms af varekøb i udlandet.

Skal mit CVR nummer blot oplyses til sælgeren, så det kommer til at stå på fakturaen eller slår T&S mig op i systemet på modtageradressen, så min forsendelse bliver korrekt fortoldet? Skal jeg ikke ind nogen steder og fortælle, hvilken varekode de går ind under?

Ja klokken er som sagt 4, så mit hoved er ved at være lidt tungt af at læse om alle disse ting, så jeg beklager, hvis svaret er så simpelt, at nogle øjne ruller lidt rundt derude. :)

På forhånd tak,

Martin

P.S. Hvis der er nogle derude med gode forbindelser til en webshop med salg af 'no-name' dametasker (af den stilede slags til 18-40 årige) og med tiden også lidt smykkesalg, så hører jeg gerne fra jer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.Skovmose

Jeg ved ikke om svaret er simpel eller ej men du skal sørge for, at dine varer bliver indfortoldet inden du tager dem i brug. Du kan enten selv gøre det ved at bruge SKATs online system eller du kan bruge et fortoldningssystem som det vi har eller du kan endelig anvende en speditør til at hjælpe dig.

Vi har kontakt til flere speditører eller vi kan også klare indfortoldningen for dig.

Hvis det har din interesse for en snak så ring til mig på telefon 2811 4220 eller send en mail til mig på php@itnvision.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:

Jeg kommer i starten til at få varerne leveret via f.eks. EMS og DHL. Men hvordan skal jeg så forholde mig i forhold til papirarbejde? Her tænker jeg ikke på mit regnskab. Det mener jeg, at jeg har på plads med moms af varekøb i udlandet.

Skal mit CVR nummer blot oplyses til sælgeren, så det kommer til at stå på fakturaen eller slår T&S mig op i systemet på modtageradressen, så min forsendelse bliver korrekt fortoldet? Skal jeg ikke ind nogen steder og fortælle, hvilken varekode de går ind under?

Normalt vil speditøren sørge for at dine vare bliver indfortoldet under dit cvr. nr.  Bruger du EMS vil det være post Danmark der forstå indfortoldningen hvilket de normalt tager ca. 160 kr for,  hos andre kurerselskaber er indfortoldningen inkluderet i prisen. 

Med hensyn til varekode er det ene og alene DIG der er økonomisk ansvarlig for at bruge den helt rigtige varekode, sjovt nok har speditørerne det med at bruge en forkert varekode. Er du i tvivl om hvilken varekode(r) der skal anvendes vil jeg anbefale at du får lavet en BTO (bindende tariferingsoplysning) hos SKAT. Du kan finde flere oplysninger om BTO her   

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1981694

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Skal mit CVR nummer blot oplyses til sælgeren

 

Nej det er ikke nødvendigt.

Men dit firma navn skal naturligvis fremgår på pakken, ligeledes skal der i pakken vedlægges en salgsfaktura.

 

Mvh

Ravn

 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Med hensyn til varekode er det ene og alene DIG der er økonomisk ansvarlig for at bruge den helt rigtige varekode, sjovt nok har speditørerne det med at bruge en forkert varekode.

Tak for svaret.
Men hvor registrerer jeg denne varekode henne, hvis f.eks. Post Danmark eller DHL allerede har lavet indfortoldingen?

Mvh
Martin

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Holm-Pedersen:
Vi har kontakt til flere speditører eller vi kan også klare indfortoldningen for dig.

Tak for svaret, Per.
Jeg er typen, som gerne vil lære at klare tingene selv, så det ville være rart, hvis der var et sted, hvor der var noget mere information om sådan lidt nærmere om, hvordan det foregår.
Jeg er godt klar over, at det ikke just er sådan noget, man kan finde en videoguide om på YouTube, men det ville ellers være meget rart.

Måske der findes kurser, som dækker specifikt dette, man kan tage?

Mvh
Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skovmose

Der findes ikke rigtig kurser indenfor området men jeg ved at SKAT en gang imellem afholder kurser for nye virksomheder - så hvis du er nystartet med CVR nummer kan det jo være at du får en invitation ellers kan SKAT måske hjælpe.

Med hensyn til registrering af toldtariffen er det normalt, at man kan registrerer den i varekartoteket i det erp system som du anvender.

Ofte vil det være få forskellige tariffer man har brug for så når man først har fundet dem så skal de registreres i varekartoteket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger EMS, de er virkelig effektive.

mvh

Thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:

Tak for svaret.
Men hvor registrerer jeg denne varekode henne, hvis f.eks. Post Danmark eller DHL allerede har lavet indfortoldingen?

Er fortoldningen lavet med en forkert varekode, beder du såment bare kurerfirmaet om at lave en rettelse af varekoden hos SKAT.  Du kan også informere kurerfirmaets toldafdeling på forhånd om hvad varekode de skal bruge når godset kommer til landet.

Ravn

 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle svarene. :)


Mvh
Martin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)