Klokken er snart 4 om morgenen og jeg har brugt de sidste mange timer på at kigge indlæg i gennem i dette underforum og google rundt. Og stadig synes jeg ikke, at jeg ved, hvordan jeg skal forholde mig, når jeg en af de næste dage bestiller min første forsendelse uden for EU. Jeg er importregistreret, så det er på plads. Jeg kommer i starten til at få varerne leveret via f.eks. EMS og DHL. Men hvordan skal jeg så forholde mig i forhold til papirarbejde? Her tænker jeg ikke på mit regnskab. Det mener jeg, at jeg har på plads med moms af varekøb i udlandet. Skal mit CVR nummer blot oplyses til sælgeren, så det kommer til at stå på fakturaen eller slår T&S mig op i systemet på modtageradressen, så min forsendelse bliver korrekt fortoldet? Skal jeg ikke ind nogen steder og fortælle, hvilken varekode de går ind under? Ja klokken er som sagt 4, så mit hoved er ved at være lidt tungt af at læse om alle disse ting, så jeg beklager, hvis svaret er så simpelt, at nogle øjne ruller lidt rundt derude. :) På forhånd tak, Martin P.S. Hvis der er nogle derude med gode forbindelser til en webshop med salg af 'no-name' dametasker (af den stilede slags til 18-40 årige) og med tiden også lidt smykkesalg, så hører jeg gerne fra jer. |
Hej M.Skovmose
Jeg ved ikke om svaret er simpel eller ej men du skal sørge for, at dine varer bliver indfortoldet inden du tager dem i brug. Du kan enten selv gøre det ved at bruge SKATs online system eller du kan bruge et fortoldningssystem som det vi har eller du kan endelig anvende en speditør til at hjælpe dig.
Vi har kontakt til flere speditører eller vi kan også klare indfortoldningen for dig.
Hvis det har din interesse for en snak så ring til mig på telefon 2811 4220 eller send en mail til mig på php@itnvision.dk