Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på idé ang. retskrivning/grammatik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg har fået en idé som jeg rigtig godt kunne tænke mig feedback på.

Jeg vil tilbyde retskrivning, rettelse af stave- og grammatikfejl, i dokumenter sendt af kunde - antal sider er intet problem.

Jeg er enormt stærk i grammatik, stavning og i det hele taget alt med ord, på både dansk og engelsk og kunne derfor godt tænke mig at høre jer ad, om der er grundlag for en god idé.

Lad os opstille et eksempel nedenfor:

Kunde A vil gerne have et par skarpe øjne, der kan rette alle fejl i hans 10 siders dokument.

Han sender det til mig og jeg sender det tilbage når alt er rettet og i orden.

Betaling har jeg flere muligheder at vælge imellem bl.a. direkte betaling, afregnet ved f.eks antal sider - eller fremsendelse af faktura efter timepris.

Har I andre idéer til forbedringer eller lign. så lad mig endelig høre dem.

Bedste hilsner,

Jonas

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:20

Hej Jonas.

Jeg synes det lyder som en god idé, men jeg må indrømme, at det primære, jeg har tænkt på, er, om jeg kan finde nogle fejl i din tekst... :-)

Tror kun jeg kunne finde én...

:-)

Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35

Hehe... jeg har også gjort mig ekstra umage!

Hvad var fejlen du fandt? ;)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:46

jonasboege:

Hej Jonas.

Jeg synes det lyder som en god idé, men jeg må indrømme, at det primære, jeg har tænkt på, er, om jeg kan finde nogle fejl i din tekst... :-)

Tror kun jeg kunne finde én...

:-)

Jonas

Jeg kunne så godt finde lidt flere end én fejl! Stick out tongue. F.eks. her:

"Han sender det til mig og jeg sender det tilbage når alt er rettet og i orden." I denne ene sætning mangler der hele to kommaer. Der mangler et komma efter ordet "mig" og et komma efter ordet "tilbage".

Så der skal tydeligvis strammes lidt op. Og nej, det skriver jeg ikke, fordi vi er konkurrenter, for det er vi ikke. Jeg er sikker på, at vores priser ikke kan sammenlignes! Wink

Held og lykke med projektet!

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:52

Jonas K. Nygaard:

Hehe... jeg har også gjort mig ekstra umage!

Hvad var fejlen du fandt? ;)

Muligvis denne fejl: "Jeg har fået en idé som jeg rigtig godt kunne tænke mig feedback på."

Der mangler et komma efter ordet "idé".

Og for den sags skyld mangler der også et komma efter ordet "lign." i denne sætning: "Har I andre idéer til forbedringer eller lign. så lad mig endelig høre dem."

Nu rister jeg dig bare lidt, når nu du selv spørger. Smile

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Skarpe øjne Thomas - du har ret. Fik altid af vide at der aldrig skulle komma foran 'og'. Her må der så være en undtagelse fordi der er kryds og bolle på begge sider.

Tror du der er grundlag for en god forretning?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 18:56

Jonas K. Nygaard:

Skarpe øjne Thomas - du har ret. Fik altid af vide at der aldrig skulle komma foran 'og'. Her må der så være en undtagelse fordi der er kryds og bolle på begge sider.

Ikke med så begrænsede evner - nu du selv spørger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

Jakob Bank:

Du har ret. Du har vurderet mine evner på et indlæg i et forum og de er ikke tilstrækkelige... :(

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:12

Jonas K. Nygaard:

Selvfølgelig er der grundlag for en forretning, Jonas. Du regnede selv ud, hvorfor der skulle være et komma foran "og". Wink Du skal bare være lidt mere opmærksom, når du skriver noget, så du ikke poster en tekst på et offentligt forum, der vidner om det modsatte, end det du lover. Finpuds dine kompetencer - du har garanteret evnerne - og kør så bare på for fuld skrue, unge mand. Smile

Jeg ønsker dig god vind og al mulig held og lykke! Yes

De bedste hilsner

Thomas

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:15

Jakob Bank:

Jonas K. Nygaard:

Jeg synes nu ikke, at Jonas har begrænsede evner. Men han er nok ikke helt "køreklar". Der er bare lige nogle smådetaljer, han skal have styr på.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)