Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på idé ang. retskrivning/grammatik

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det er jo en fin idé. 

MEN:

- Der er meget konkurrence på området, uden formelle kvalifikationer kan det være svært at differentiere dig.

- Du skal ikke bare være "god" til grammatik. Du skal være fucking fantastisk til grammatik. 

Og jeg tror af de grunde, at du nok kunne finde bedre og mere lønsomme måder at bruge din tid på.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 20:33

Volt & Volume:

Jakob Bank:

Jonas K. Nygaard:

Skarpe øjne Thomas - du har ret. Fik altid af vide at der aldrig skulle komma foran 'og'. Her må der så være en undtagelse fordi der er kryds og bolle på begge sider.

Tror du der er grundlag for en god forretning?

Ikke med så begrænsede evner - nu du selv spørger.

Jeg synes nu ikke, at Jonas har begrænsede evner. Men han er nok ikke helt "køreklar". Der er bare lige nogle smådetaljer, han skal have styr på.

Vi taler altså om en branche, hvor man som kunde bør kunne forvente at få et så godt som 100% fejlfrit resultat. Så synes jeg altså ikke, det er godt nok ikke at være helt køreklar og mangle et par detaljer.

Jeg er i øvrigt slet ikke enig i, at det kun er detaljer. At tale om "kryds og bolle" og mene, at komma foran "og" er en undtagelse, vidner altså om en særdeles mangelfuld forståelse af reglerne om kommatering.

Læg dertil, at trådstarters indlæg er meget kluntet formulerede og indeholder sjuskefejl, og at trådstarter bliver tøsefornærmet over den mindste kritik - så mener jeg ikke, der er grundlag for en god forretning.

Men hey, trådstarter kan da sagtens få et CVR-nummer og levere et underlødigt produkt til kunder, der ikke er sprogligt stærke nok til at vide, at de betaler for noget skidt - og endnu værre: tror, at deres tekster er korrekte, når de i virkeligheden er spækket med fejl.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:44

Jakob Bank:

Volt & Volume:

Jakob Bank:

Jonas K. Nygaard:

Skarpe øjne Thomas - du har ret. Fik altid af vide at der aldrig skulle komma foran 'og'. Her må der så være en undtagelse fordi der er kryds og bolle på begge sider.

Tror du der er grundlag for en god forretning?

Ikke med så begrænsede evner - nu du selv spørger.

Jeg synes nu ikke, at Jonas har begrænsede evner. Men han er nok ikke helt "køreklar". Der er bare lige nogle smådetaljer, han skal have styr på.

Vi taler altså om en branche, hvor man som kunde bør kunne forvente at få et så godt som 100% fejlfrit resultat. Så synes jeg altså ikke, det er godt nok ikke at være helt køreklar og mangle et par detaljer.

Jeg er i øvrigt slet ikke enig i, at det kun er detaljer. At tale om "kryds og bolle" og mene, at komma foran "og" er en undtagelse, vidner altså om en særdeles mangelfuld forståelse af reglerne om kommatering.

Læg dertil, at trådstarters indlæg er meget kluntet formulerede og indeholder sjuskefejl, og at trådstarter bliver tøsefornærmet over den mindste kritik - så mener jeg ikke, der er grundlag for en god forretning.

Men hey, trådstarter kan da sagtns få et CVR-nummer og levere et underlødigt produkt til kunder, der ikke er sprogligt stærke nok til at vide, at de betaler for noget skidt - og endnu værre: tror, at deres tekster er korrekte, når de i virkeligheden er spækket med fejl.

Hej Jakob.

Det er jeg altsammen fuldkommen enig i. Det var også derfor, at jeg gjorde Jonas opmærksom på disse mangler, og det er samtidig også derfor, jeg skriver, at han ikke er "køreklar".

Jeg synes bare, at det var lidt hårdt at betegne det som "begrænsede evner", især når han selv gennemskuede fejlen. Det er naturligvis ikke godt nok på nuværende tidspunkt, men 3 kommafejl er ikke det samme som, at han, når han ellers staver fint, ikke vil kunne komme efter det på længere sigt.

At han skriver lidt "kluntet" er ikke specielt relevant. Han skal ikke skrive, men kun læse korrekturlæsning :-)

Men ellers er vi på ingen måder uenige. Det er ikke første gang, jeg har forsøgt at sætte fokus på stave- og grammatikfejl her på Amino, og rent faktisk så ligger Jonas i den bedre ende af skalaen.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Tak for feedback Kristoffer :) jeg tager dit råd til mig og skrotter idéen. Den er blevet vurderet og tænk på og det er min konklusion.

Jakob Bank:

Men hey, trådstarter kan da sagtens få et CVR-nummer og levere et underlødigt produkt til kunder, der ikke er sprogligt stærke nok til at vide, at de betaler for noget skidt - og endnu værre: tror, at deres tekster er korrekte, når de i virkeligheden er spækket med fejl.

Jakob: du spilder din tid. Du ved mere om mine evner end jeg selv gør... respekt :) nu forlader jeg debatten og siger tak for alle indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

Volt & Volume:

Men ellers er vi på ingen måder uenige. Det er ikke første gang, jeg har forsøgt at sætte fokus på stave- og grammatikfejl her på Amino, og rent faktisk så ligger Jonas i den bedre ende af skalaen.

De bedste hilsner

Thomas

Tusind tak for din feedback også Thomas.

...jeg har altid været den bedste i klassen til at stave, skrive og sprog ;)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)