Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi kalde dette for kontantsalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej i varmen! :)

Vi har et site, hvor der er ca. 200 annoncører - de betaler hver måned eller kvartal eller år for deres annonceprodukter.

Generelt oplever vi ganske stor mængde administration med dette set i forhold til at hver opkrævning ofte kun er 100-200 kr. - fakturaer skal manuelt printes, indbetalinger skal tjekkes, manglende betalinger skal rykkes osv. Er der bare én lille ting, der ikke kører glat (eks. at en faktura bliver væk, en kunde der skal rykkes osv.) så er fortjenesten på den pågældende annoncør lynhurtigt "spist".

Vi overvejer derfor om vi kan gøre det mere effektivt og jeg spekulerer lidt på om hele faktureringsdelen kan laves om.

Må man i sådan et tilfælde godt arbejde med det som "kontantsalg" - altså hvor kunden betaler online og accepterer at vi (eks. via Paypal) hæver det aftalte beløb hver måned, sålænge det kører - og så "bare" registrere det som samlet kontantsalg, så vi ikke skal fakturere og bogføre hver eneste kunde for sig?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 20:48
Jeg glemte lige at tilføje at vi dermed vil overgå til det JEG forbinder med kontantsalg: betal og få varen.

Ingen faktura, ingen girokort og ingen betalingsfrist.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:05
Jeg vil da helt klart anbefale dig at få kortbetaling på til de betalinger. Opret en PBS løsning, så du har Dankort/Visa med. Men derfor behøver du jo ikke, at droppe faktureringen - den automatiserer du da bare, så hver betaling automatisk oprettes, og bruges som grundlag for en online faktura. Det behøver ikke være så avanceret for at være virkelig brugbart :)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 21:09
Findes der et system vi kan tage udgangspunkt i eller skal vi selv lave noget fra scratch?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:19
Du kan leje en betalings gateway hos f.eks. Dandomain - og herfra er det ret let at sætte dine betalingssider op som du vil.
Tilmeldt 18. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:51
Mht dit spørgsmål:

Der er intet galt, ej heller noget problem i at lave det som kontant salg,

Så længe salget bliver registreret så er der intet problem.. :)

Der er nogle regler omkring at hvis beløbet er over 20.000,- e.l. så skal den faktureres med kundens navn osv...

Vh
Roi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)