Jeg skal lave en form for editor, hvor man kan tegne lidt med fri hånd og flytte forskellige objekter rundt på en foruddefineret flade, men er i tvivl om hvad jeg bør vælge af framework/sprog.
Er der nogen derude med gode erfaringer med det ene eller andet, måske endda erfaringer med flere forskellige muligheder?
I første omgang er det til PC (Windows og Mac) det skal fungere på. Jeg tænker nemlig selv lidt at Canvas måske trods alt kan komme lidt til kort, men er ikke sikker da jeg ingen erfaring har med det. Fordelen vil naturligvis være at man dækker flere platforme, men tænker også at der er problemer med hastigheden på tablets og smartphones, hvor native apps alt andet lige, vil fungere bedre?
Nu har jeg ikke bygget med det selv, men jeg bliver ofte positivt hvad folk bygger med Canvas. Udfra hvad du skriver er jeg næsten sikker på at du kan komme i mål.
Så jeg ville helt klart køre med Canvas, det er nok heller ikke dårligt for CV'et :-)
Det er også fristende at kaste sig over Canvas, men det skal også give mening. Men faktisk ville det i det her tilfælde være utroligt fedt, hvis det kunne fungere på tablets nu jeg tænker over det. Så det er et kraftigt argument for Canvas.
Findes der andre muligheder end Flex (Flash/Silverligt) og Canvas?