Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jakodan har fået ny hjemmeside - Kom med kritikken :-)

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Utrolig flot side.

En ting. Jeg sidder på en macbook 13.3", og der bliver det praktiske vindue utroligt lille på jeres side, fordi i har en statisk kurv og info blok i toppen. 

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart så er den meget flot og lækker at se på - indbydende og fristende. Det er superfint.

Teknisk så kan der optimeres en del, som gør sitet hurtigere og knapt så belastende for serveren. Google vægter også load hastighed i rankingen af jeres site, så det er ret vigtigt. Jeres forside alene laver 121 server requests og fylder 4,4 MB, hvilket er alt for meget. Mange af kaldene kan fx kombineres så der ikke hentes xx antal forskellige javascripts og css filer, men kun én minified version af hver type.

Desuden bør I få kigget på dimensionerne af de billeder I bruger i hovedmenuen foroven. Jeg har kun checket et enkelt af billederne, men det fylder 630 KB og har dimensionerne 1200 x 802 pixels selvom det kun bliver vist i 120 x 120 pixels størrelse i menuen og burde fylde omkring 10 KB (jeg har testet det).

Det pågældende billede har i øvrigt også en forkert farveprofil til brug på nettet. ICC er angivet til at være 'Euroscale Coated v2', hvilket er en CMYK farveprofil til tryk, men bør være sRGB for at få de mest neutrale farver vist på brugernes skærme.

Der er stadig 'lorem ipsum' mumletekst i description tagget på ihvertfald én af jeres sider. Der mangler desuden alt tags på næsten halvdelen af jeres billeder. Begge dele kan være fordi sitet er spritnyt og I ikke har nået det endnu, men det bør fixes.

Det var lige en hurtig analyse og nogle tips til optimering. Men ellers, god vind med det nye site! :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Luxxus.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Google Chrome, og jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden? 

Google Chrome skriver -

Oops Google Chrome could not find jakodan.dk
Try reloading: jakodan.­dk

  

Ved ikke lige hvorfor min computer ikke kan, når alle andre kan :-)
Held og lykke med jeres projekt.

Mvh.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke den her knap:

KUNDESERVICE
Vi står klar til at hjælpe

burde der ikke stå et telefonnummer, online chat eller lignende i den knap i stedet for bare at i står klar til at hjælpe, men ikke hvordan? 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Super flot hjemmeside! Har dog lige et par punkter:

1) Det er en fin idé med, at toppen bliver på siden når man scroller ned. Problemet er bare at den er alt for høj. Her på min gamle Macbook Pro fylder den næsten 1/3 af siden når jeg scroller ned.

Jeg ville gøre sådan, at når man har scrollet ned, så kommer der en mindre top på, hvor der kun er søgning og menu.

Hurtigt mockup:

Du kan se herunder hvor meget plads du faktisk får i forhold til den store top bar (den blå linje indikerer hvor den "gamle" top bar slutter):

Se eksempel på metoden her: http://fiddle.jshell.net/Umd64/1/show/light/ (toppen er samme højde som jeres - og den blå er samme som min modificerede).

2) Knapperne med "Se udvalg" på forsiden ser lidt klemte ud (se dem i overstående billede). Skal have lidt padding til højre og venstre.

3) Trustpilot overskriften i toppen skal linke til jeres Trustpilot-side.

3) Kundeservice "Vi står klar til at hjælpe" overskriften i toppen skal linke til jeres kundeservice side. Hvor er den i øvrigt? Hvor man kan se kontakt e-mail, adresse etc.? Den er ikke i bunden.

Ahh, jo.. Man skal trykke i bunden på Kontakt, og DÉR kan man komme ind på "kundeservice"-siden.

4) Fjern hoverintent på jeres dropdown menu. Det er sk*de irriterende, at man skal vente 1 sekund når man kører over et punkt i menuen i toppen på at undermenuen kommer frem. Sæt en ganske almindelig hover på, som kommer på med det samme når man holder over! :)

5) Det virker lidt underligt, at de 3 links i toppen (Min Konto - Se ordrestatus - Nem genbestilling) ALLE kommer frem med samme login-funktion.

Ellers super godt! :o)

Edit:

Jeres site er tilgængeligt både med og uden www. Kan se at i på Google er indekseret med www. Så det er EKSTREMT vigtigt at i får lavet, så den automatisk viderestiller fra http://jakodan.dk til http://www.jakodan.dk

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

larsholmgaard.dk:

Umiddelbart så er den meget flot og lækker at se på - indbydende og fristende. Det er superfint.

Teknisk så kan der optimeres en del, som gør sitet hurtigere og knapt så belastende for serveren. Google vægter også load hastighed i rankingen af jeres site, så det er ret vigtigt. Jeres forside alene laver 121 server requests og fylder 4,4 MB, hvilket er alt for meget. Mange af kaldene kan fx kombineres så der ikke hentes xx antal forskellige javascripts og css filer, men kun én minified version af hver type.

Desuden bør I få kigget på dimensionerne af de billeder I bruger i hovedmenuen foroven. Jeg har kun checket et enkelt af billederne, men det fylder 630 KB og har dimensionerne 1200 x 802 pixels selvom det kun bliver vist i 120 x 120 pixels størrelse i menuen og burde fylde omkring 10 KB (jeg har testet det).

Det pågældende billede har i øvrigt også en forkert farveprofil til brug på nettet. ICC er angivet til at være 'Euroscale Coated v2', hvilket er en CMYK farveprofil til tryk, men bør være sRGB for at få de mest neutrale farver vist på brugernes skærme.

Der er stadig 'lorem ipsum' mumletekst i description tagget på ihvertfald én af jeres sider. Der mangler desuden alt tags på næsten halvdelen af jeres billeder. Begge dele kan være fordi sitet er spritnyt og I ikke har nået det endnu, men det bør fixes.

Det var lige en hurtig analyse og nogle tips til optimering. Men ellers, god vind med det nye site! :-)

 

Hej Lars,

Det er noget vi er klar over - billederne er taget dirkete fra vores galme hjemmeside og der gemte den dem selv i rigtigt format så de ikke fyldte for meget.. men det gør den nye side ikke. Så det arbejder vi på.

Vi har også koblet en seogut på og han har nævnt nogle af de samme ting - så vi er på sagen :-)

Tusind tak for din tid

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:

Vi har også koblet en seogut på og han har nævnt nogle af de samme ting - så vi er på sagen :-)

Tusind tak for din tid

Velbekomme ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:

Mikael christiansen:

en god ide med social medier google plus og facebook og twitter på siden

mørkere skrift type der det en god fordel på helt hvide baggrund så er det letter at læse teksten.

god ide med jeres cvr nummer i fodnoten på siden det styrker sidens troværdighed

Hej Michael,

Tak for svar :-)

Jo.. men vi har ikke twitter og goggle plus - men facebook siden burde da selvfølgelig komme på!

cvrnummer kommer på to-do listen (og så tror jeg også i lige skal have vores adresse osv på.

Mørkere skrifttype.. er det et bestemt sted på siden du tænker på?

jeg tænker på forsiden under alle produkterne , de er ikke lette at læse når man ikke sider verdens lyses sted http://www.jakodan.dk/

alle produkt beskrivelserne kunne også trænge virkeligt meget til en opstrammer http://www.jakodan.dk/kuverter/boblekuvert-hvid/boble-nr-02-propac.html lys skrift type på lys baggrund det er svært at læse

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:
Jeres site er tilgængeligt både med og uden www. Kan se at i på Google er indekseret med www. Så det er EKSTREMT vigtigt at i får lavet, så den automatisk viderestiller fra http://jakodan.dk til http://www.jakodan.dk

jakodan.dk stiller allerede korrekt videre til www.jakodan.dk med en 301 - Moved permanently.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)