Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af produkter ren privat? Nogen regler?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 03:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Hvis jeg har importeret en vare, som jeg så ender med at sidde med i hånden ren fysisk, må jeg så godt kontakte 10 venner/bekendte, planlægge at mødes med dem eksempelvis i min egen lejlighed, eller i en af deres lejligheder en dag, og så vise dem min vare når mødes, og sælge varen/varene hvis nogle af de tilstedeværende har lyst til at købe?

Mvh. Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:41

Det kommer jo nok an på hvad det er for en vare.

Har du betalt importmoms, told og evt andre afgifter allerede?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 07:04

Jeg vil mene at dørsalgsloven kan være relevant.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 15:49

Claus Møller:
Har du betalt importmoms, told og evt andre afgifter allerede?

Da jeg endnu ikke har købt/importeret nogen vare(r), så nej. Men hvis/når jeg gør dette, så ja, så vil jeg selvfølgelig betale disse ting. 

Så hvis jeg nu siger ja, til dit spørgsmål, hvad så?

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 15:49

Michael_N:
Jeg vil mene at dørsalgsloven kan være relevant.

Hej Michael :) Hvad går denne ud på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53

hvis varen er regulært importeret (og da med videresalg for øje) så betyder det at du skal være registreret importør og det kræver så CVR og moms registrering

Det betyder at det ikke er som privat sælger i alle fald.

Dernæst - hvis den er regulært importeret og du har lagt moms på og du sælger den i et hus til inviterede venner under private former, ja så er det jo et homeparty og det er helt lovligt og dørsalgsloven har intet med det at gøre.

Den forhindrer salg ved døren af de fleste ting, men blander sig ikke i hvad man gør med sine venner og inviterede gæster inde i huset

vh

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 16:00

Tusind tak for svaret John - spot on! :)
Jeg kiggede nemlig lidt på begrebet "homeparty" i går, og umiddelbart så det for mig ud som om, at man skulle videresælge noget for en helt anden person, og jeg ved ikke hvad. I dette tilfælde skulle det bare være noget småt, inkluderende mig selv alene, uden mellemparter. Og det passer jo sådan set meget godt på dit svar. Så tak tak!  

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:37

Men dit spm er jo også lidt underligt for det lyder som om du bare køber 10 ting som du så sælger privat. Men det er der jo næsten ikke nogen økonomisk vinding i (igen alt efter hvad det er for et produkt).

Ved sådan en lile volumen vil omkostningerne være ret store på hver ting du køber når antallet er så lavt.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 14:17

Hvordan kan det være? Undskyld jeg spørger så uforstående

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:50

Jeg prøver lige at stille et scenarie op, med en fiktiv vare (som lægger sig rimelig tæt op ad den egentlige vare, så det sagtens kan bruges som eksempel i scenariet):

1. Jeg går ind på aliexpress.com, finder en pakke/lot med 500 blandede øreringe i kirurgisk stål, som koster 250 kroner+-.

2. Jeg vælger gratis levering (14-30 dages levering), går til betalingssiden, og betaler de 250 kroner med mit kreditkort.

3. Jeg modtager pakken med de 500 øreringe med posten 2-4 uger efterfølgende.

4. Jeg inviterer 10 veninder op i min lejlighed, hvor jeg har lagt et udvalg af øreringene frem på mit sofabord.

5. Pigerne finder så nogle forskellige øreringe som de gerne vil købe, og betaler mig kontant, og får øreringen.

Mit spørgsmål som helhed er så; kan dette lade sig gøre? Undskyld jeg ikke bruger så mange fagudtryk, men jeg er sgu relativt blank og forvirret stadig, selv efter at have læst og læst og læst på henholdsvis skat.dk, virk.dk, og startvaekst.dk
Nogle mennesker skal have tingene skåret ud i pap, og jeg er åbenbart ingen undtagelse :)

Sætter selvfølgelig pris på den hjælp, som folk allerede har forsøgt at give mig, men jeg behøver åbenbart mere endnu.

På forhånd tak!

- Mads :) 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)