Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af produkter ren privat? Nogen regler?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan lade sig gøre - hvis varen er regulært importeret (og da med videresalg for øje) så betyder det at du skal være registreret importør og det kræver så CVR og moms registrering. Du skal følge årsregnskabsloven og tillægge moms når du er registreret som virksomhed og importør

Om du kan tjene ´på det eller ender med den masser øreringe - det vil tiden jo så vise

vh

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:03

Tak igen John :-) Så må jeg hellere lige få læst op på importregistrering også

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:47

Mads Grønlund:

4. Jeg inviterer 10 veninder op i min lejlighed, hvor jeg har lagt et udvalg af øreringene frem på mit sofabord.

5. Pigerne finder så nogle forskellige øreringe som de gerne vil købe, og betaler mig kontant, og får øreringen.

Hvis du køber/importerer varer med videresalg for øje vil du være at betragte som erhvervsdrivende.

Som erhversdrivende skal du overholde forbrugeraftaleloven - og ifølge denne må du ikke tage uopfordret kontakt til privatkunder.

Fra forbrugeraftaleloven:

"Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept på tilbud om indgåelse af aftale."

Bestemmelsen er strafsanktioneret, ligesom det i § 7 er fastsat, at aftaler indgået ved henvendelser i strid med § 6 ikke er bindende for forbrugeren.

Jeg synes personligt det er latterligt, at man ikke må invitere til et "homeparty" eller hvad vi skal kalde det - men sådan er loven nu engang.

Overtrædelse kan straffes med bøde - men jeg ved ikke, om der nogensinde er nogen der er blevet straffet for at invitere folk på denne måde?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 09:54

Ja det er sgu da godt nok efter min mening latterligt og demotiverende.. Men jeg tænker, at man da ofte har hørt om homeparties før, så når det er så udbredt (relativt), burde det da være lovligt? Ellers ville man vel have hørt om mange som var blevet straffet? :S Det er dybt forvirrende og frustrerende det her.

Tak for informationen i øvrigt ;) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:18

Mads Grønlund:
Det er dybt forvirrende og frustrerende det her.

Helt enig. ;-)

Dette afsnit har i øvrigt også været at finde forbrugeraftaleloven - men er nu fjernet:

c.. Ved besøg i private hjem må der ifølge næringslovens § 10 hverken sælges
varer eller optages bestillinger på varer, idet der ved bestillingen foreligger
en afsætning af varen. I private hjem et det alene tilladt at fremvise et
vareudvalg og kun efter forudgående anmodning. I forbindelse med fremvisningen
kan der udleveres bestillingslister, men den erhvervsdrivende må ikke tage disse
med retur i udfyldt stand.

Igen en dybt latterlig lov, men afsnittet er som sagt fjernet. På forbrugerombudsmandens side står der:

[Afsnit slettet som følge af lov nr. 595 af 14. juni 2011 om næring]

- men jeg kan ikke finde noget info, om det så blot indgår i en anden lovgivning, eller om det nu er lovligt at sælge fra eget hjem???

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 10:21

Hmm... At den sidste lovgivning du nævner er blevet fjernet igen kan jeg så til gengæld rigtig godt lide :-) Super fed hjælp i øvrigt! Much appreciated

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)