Det var da et rigtig dårlig råd. Vil du uddybe det ?. Håber ikke du mener han skal lave noget kunderne ikke kan finde rundt i ?. |
For mig handler Dos og Don'ts ikke så meget om teknik, men om hensyn til kunden. Jeg har ikke 10 af hver, men nogle har jeg da
DOs
1. Gør det NEMT for kunden
2. Brug hellere billeder, når du vejleder kunden end ord
3. Tag hensyn til, at kunden ikke nødvendigvis har samme browser som dig
4. Tag hensyn til, at kunden kan være farveblind
5. Lad være med at forvirre kunden med for mange muligheder
6. Sørg for korrekturlæsning på samtlige tekster
7. Sørg for at vise produkter både med thumbfoto og med forstørrelse
8. Hvis du bruger online-betaling, så sørg for et test-scenarie, som er testet HELE VEJEN igennem af en udenforstående/ikke-kyndig.
9. Sørg for fejlmeddelelser med FORKLARING på, hvordan problemet afhjælpes
10. Tilegn website't den forventede målgruppe. Hvis det er et modent publikum, giver Karl-Smart-optræden hurtig afregning i form af nul-salg
DON'Ts
1. Lad være med at blande sprog sammen; ENTEN dansk ELLER engelsk
2. Lad være med at henvise til eksterne websites
3. Lad være med at anføre prisen uden moms. Hvis prisen er ex moms, så SKRIV det!
4. Lad være med at bruge specialtegn, for du aner ikke, hvilken broswer kunden anvender
5. Mærk dig Marc Gregersens ord om at få en unik webshop, som ikke ligner alle andres eller har standard layout! Jeg forstår godt Marc, men det er lige netop "unik optræden", der skræmmer kunder væk. Prøv at se, om kunderne har lyst til at prøve "alternative betalingsmetoder!!!!