Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DO and DON'Ts - miniguide til opstart af webshop

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Gregersen:
Få en unik webshop, som ikke ligner alle andres, eller har et standard template.

Det var da et rigtig dårlig råd. Vil du uddybe det ?. Håber ikke du mener han skal lave noget kunderne ikke kan finde rundt i ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

For mig handler Dos og Don'ts ikke så meget om teknik, men om hensyn til kunden. Jeg har ikke 10 af hver, men nogle har jeg da

DOs

1. Gør det NEMT for kunden

2. Brug hellere billeder, når du vejleder kunden end ord

3. Tag hensyn til, at kunden ikke nødvendigvis har samme browser som dig

4. Tag hensyn til, at kunden kan være farveblind

5. Lad være med at forvirre kunden med for mange muligheder

6. Sørg for korrekturlæsning på samtlige tekster

7. Sørg for at vise produkter både med thumbfoto og med forstørrelse

8. Hvis du bruger online-betaling, så sørg for et test-scenarie, som er testet HELE VEJEN igennem af en udenforstående/ikke-kyndig.

9. Sørg for fejlmeddelelser med FORKLARING på, hvordan problemet afhjælpes

10. Tilegn website't den forventede målgruppe. Hvis det er et modent publikum, giver Karl-Smart-optræden hurtig afregning i form af nul-salg 

DON'Ts

1. Lad være med at blande sprog sammen; ENTEN dansk ELLER engelsk

2. Lad være med at henvise til eksterne websites

3. Lad være med at anføre prisen uden moms. Hvis prisen er ex moms, så SKRIV det!

4. Lad være med at bruge specialtegn, for du aner ikke, hvilken broswer kunden anvender

5. Mærk dig Marc Gregersens ord om at få en unik webshop, som ikke ligner alle andres eller har standard layout! Jeg forstår godt Marc, men det er lige netop "unik optræden", der skræmmer kunder væk. Prøv at se, om kunderne har lyst til at prøve "alternative betalingsmetoder!!!!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:21

Poul Madsen:
2. Lad være med at henvise til eksterne websites

Hej Poul

Kan jeg lokke dig til at uddybe dette punkt?

- Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32

Emil Blücher:

Kan jeg lokke dig til at uddybe dette punkt?

Ja, det vil være helt rimeligt at uddybe, for det gælder ikke overalt, men handler om at undgå FOR MANGE henvisninger.

Hvis fx kunden ønsker en teknisk oversigt over et produkt, så mener jeg at det er en dårlig ide at linke til producenten og lade kunden selv søge rundt, blot fordi webshop-ejeren ikke selv "gider" lave et diagram eller opstille en tabel med tekniske data.

Hvis omvendt webshop-ejeren vil henvise til købeloven, behøver man ikke kopiere lovens ordlyd, men må gerne linke til den side, hvor loven står skrevet - bare man ikke linker til forsiden på myndighedens hjemmeside, så kunden selv skal søge og lede.

Det er en AFVEJNING. Hvornår skal man selv give kunden information, og hvornår må man gerne linke til noget eksternt. Det er misbrug og springen-over-gærdet, jeg foreslår at man undgår.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 16:33

Fornuftigt :)

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)