Hej alle Jeg har et rengøringsfirma som laver privatrengøring. Jeg kører kun med underleverandører ude hos kunderne og er ikke selv aktiv. Jeg havde så valgt at stoppe mine forsikring, fordi jeg ikke regnede med at den skulle bruges da jeg ikke selv kunne gøre skade på noget.MEN Nu har en af mine underleverandører, så ødelagt et badeværelsesgulv og nu skal det jo erstattes. Min underleverandør har fuld forsikring. Men det er det, at kunden har skrevet kontrakt med mig og så skal kundens forsikring først igennem mig før den skal igennem underleverandørens forikring. Nu er det jo sådan at forsikringer er fremtidsrettet og ikke tilbage rettet, selvom det ikke er mig der skal betale. Mit spørgsmål er så: HVAD GØR JEG? Hvordan forholder jeg mig overfor kunden? Kan kundens forsikring bare sende en regning til mig og kan jeg så bare videresende den til min underleverandørs forsikring? Jeg ved godt at det er en kæmpe brøler fra min side, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligst. På forhånd tak
Brian |
går ud fra, at underleverandøren har anerkendt at han er skyldig i skaden. I så fald skal han jo anmelde den til sin forsikring. Jeg ville så i fællesskab tale med den MEN risikoen som jeg ikke kan overskue her er, hvis din underleverandør kan sige, at de forsikrer ham når han er selvstændig og det var han ikke her.
Jeg forstår dig dom som, at han var selvstændig virksomhed der fungerede som underleverandør og så er det kunden klager til dig - du sender klagen videre til underleverandøren som anerkender den og anmelder til forsikring -
Forsikring besigtiger og beslutter om reparation og du og din kunde må se om det rækker, og så bliver tingene lavet -
Jeg er ikke helt med på hvordan kundens forsikring er inde i billedet hvis den der har udført arbejdet er forsikret. Det nytter ikke at kundens forsikring bare laver det hele uden din underleverandørs forsikring har set på det, og fået mulighed for at foreslå reparation.