Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp vedr. forsikring

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et rengøringsfirma som laver privatrengøring.

Jeg kører kun med underleverandører ude hos kunderne og er ikke selv aktiv.

Jeg havde så valgt at stoppe mine forsikring, fordi jeg ikke regnede med at den skulle bruges da jeg ikke selv kunne gøre skade på noget.MEN

Nu har en af mine underleverandører, så ødelagt et badeværelsesgulv og nu skal det jo erstattes.

Min underleverandør har fuld forsikring.

Men det er det, at kunden har skrevet kontrakt med mig og så skal kundens forsikring først igennem mig før den skal igennem underleverandørens forikring.

Nu er det jo sådan at forsikringer er fremtidsrettet og ikke tilbage rettet, selvom det ikke er mig der skal betale.

Mit spørgsmål er så:

HVAD GØR JEG?

Hvordan forholder jeg mig overfor kunden?

Kan kundens forsikring bare sende en regning til mig og kan jeg så bare videresende den til min underleverandørs forsikring?

Jeg ved godt at det er en kæmpe brøler fra min side, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligst.

På forhånd tak

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

går ud fra, at underleverandøren har anerkendt at han er skyldig i skaden. I så fald skal han jo anmelde den til sin forsikring. Jeg ville så i fællesskab tale med den MEN risikoen som jeg ikke kan overskue her er, hvis din underleverandør kan sige, at de forsikrer ham når han er selvstændig og det var han ikke her. 

Jeg forstår dig dom som, at han var selvstændig virksomhed der fungerede som underleverandør og så er det kunden klager til dig - du sender klagen videre til underleverandøren som anerkender den og anmelder til forsikring - 

Forsikring besigtiger og beslutter om reparation og du og din kunde må se om det rækker, og så bliver tingene lavet - 

Jeg er ikke helt med på hvordan kundens forsikring er inde i billedet hvis den der har udført arbejdet er forsikret. Det nytter ikke at kundens forsikring bare laver det hele uden din underleverandørs forsikring har set på det, og fået mulighed for at foreslå reparation.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Hej

Tak for dit svar.

Han er forsikret og har været min underleverandør hele tiden, ej ansat.

Og jeg giver dig helt ret i, hvad kunden mener med at hans forsikring skal blandes ind i dette for, nu tager jeg fat i hans forsikringsselskab og tager den derfra, det er jo under alle omstændigheder hans forsikringsselskab der skal betale.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:57

Hvis kunden har en aftale med dig, er det selvfølgelig dig, kravet skal rettes mod. Jeg går ud fra, at der er en form for ansvar indblandet? Hvis fx en rude er smadret, vil kunden anmelde det til sin egen forsikring (som en glasskade), og skadelidtes (din kundes) forsikringsselskab vil så finde ud af, om der er nogen, der er ansvarlig - og det kan i dette tilfælde være dig. Derfor hænger du på den.

Husk i øvrigt, at der er to formål med en ansvarsforsikring - dels at erstatte skader, men også - og det er mindst lige så vigtigt - at friholde dig fra uberettigede krav.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25

Hej Kirsten

Tak for dit svar.

Jeg er helt indforstået med at det er mig kravet skal rettes imod, men at det er underleverandør der skal betale, da det er ham der har lavet fejlen og ødelagt et badeværelsesgulv.

Jeg har fået henvendelse fra kunden om skaden og vil derfor videregive det til underleverandørs forsikring, det er vel det rette at gøre, går jeg ud fra..

Underleverandør har underskrevet en kontrakt, hvori der står at han selv står for betaling af skader påført hos kunderne, det dette skulle ske og som er sket.

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:13

Det er muligt, du har et krav mod din underleverandør, men det er principielt din kunde uvedkommende. Så afslut sagen med din kunde (dvs erstat det ødelagte), og tag den efterfølgende. Din kunde har på ingen måde et mellemværende med din underleverandør.

MVH
Kirsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Kirsten E:

Det er muligt, du har et krav mod din underleverandør, men det er principielt din kunde uvedkommende. Så afslut sagen med din kunde (dvs erstat det ødelagte), og tag den efterfølgende. Din kunde har på ingen måde et mellemværende med din underleverandør.

MVH
Kirsten

Det er klart men det er jo også klart, at trådstarter sørger for - via sin underleverandørs forsikring, at det bliver bragt i orden. Trådstarter må bare sikre at den skadeslidte selv ikke udbedrer noget, for det vil forsikringen jo ikke acceptere normalt.

Om det er trådsstarters egen forsirking eller dennes underleverandørs forsikring er rent mellem trådstarter og hans underleverandør og vedkommer egentligt ikke skadslidte, han skal bare ha det udbedret snarest - hvad trådstarter jo garanterer ham

Få den forsikringer der dækker (underleverandørs som du beskriver det) ud og inspicere omgående og få udbedring i gang. Risikoen er naturligvis en konflikt hvor skadeslidste får at vide, at det i forvejen var dårligt og hvis man skal udbedre, vil det være en forbedring, og så kører der en lidt rodet sag, men ellers er den klar - ud med den forsikring der påtager sig det - 

vh

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:40

Få den forsikringer der dækker (underleverandørs som du beskriver det) ud og inspicere omgående

Der er lige en enkelt ting her: En tingsforsikring (her: kundens bygningsforsikring) går forud for en ansvarsforsikring (her: principielt trådstarters).

Det skyldes, at der er forskellige regler for opgørelse af skaden - bygningsforsikringen dækker til nyværdi, mens ansvarsforsikringen dækker til dagsværdi. Det betyder, at kunden skal anmelde til sin bygningsforsikring, som skal gøre skaden op og udbedre overfor kunden, hvorefter kundens forsikringsselskab gør regres over for det selskab, der har ansvarsforsikringen. Det betyder også at kundens forsikringsselskab ikke nødvendigvis får dækket hele udgiften pga forskellen i opgørelsesmetode. Dette selvfølgelig under forudsætning af, at kundens forsikring dækker den pågældende skade.

Så det er ikke nødvendigvis underleverandørs taksator, der skal ud.

MVH
Kirsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Kirsten E:

Der er lige en enkelt ting her: En tingsforsikring (her: kundens bygningsforsikring) går forud for en ansvarsforsikring (her: principielt trådstarters).

Det skyldes, at der er forskellige regler for opgørelse af skaden - bygningsforsikringen dækker til nyværdi, mens ansvarsforsikringen dækker til dagsværdi. Det betyder, at kunden skal anmelde til sin bygningsforsikring, som skal gøre skaden op og udbedre overfor kunden, hvorefter kundens forsikringsselskab gør regres over for det selskab, der har ansvarsforsikringen. Det betyder også at kundens forsikringsselskab ikke nødvendigvis får dækket hele udgiften pga forskellen i opgørelsesmetode. Dette selvfølgelig under forudsætning af, at kundens forsikring dækker den pågældende skade.

Så det er ikke nødvendigvis underleverandørs taksator, der skal ud.

Bom enig hvis kundens bygningsforsikring dækker men det havde jeg forstået på trådstarter som udelukket - men ja -er der en sådan som går ind er det den vej - lad høre om kunden har en tingforsikring for gulvet eller hvad det var trådstarter?

vh

Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:47

Hej

Du kan risikerer at du er erstatningsavsvarlig jf. Danskelov
3-19-2 også selv om vedkommende er underleverandører. Da der er faldt døm i sådan nogle sager fra højesteret. Der er dog en række krav der skal være opfyldt før du hænger på den.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)