Hej igen Nu er det sådan, at der ikke har været så meget imellem kunden og mig i nu. Men jeg vil også bare have et svar på hvad jeg gør i denne sag. Det er sådan at jeg giver underleverandør en seddel på hvad han skal gøre rent i det hjem han kommer i. Og der står følgende: Almindelig rengøring Rengøringen omfatter: støvsugning og gulvvask af alle gulve, afstøvning af flader, rengøring af toilet/badeværelse, samt udvendig aftørring af skabe/skuffer i køkken. Vores rengøring af toilet/badeværelse omhandler ALDRIG afkalkning af Badeværelsesgulv, kun aftørring af amaraturer. Så om kunden har sagt at han skulle gøre det eller at han selv har fundet på det, må vel også have indflydelse på sagen.
|
Den bliver jo mere kompliceret her - men mon ikke du skal tage en advokat ind og få konkret gennemgang. Aftalen om rengøring er som jeg forstår det mellem dig og kunden - underleverandøren er ikke involveret i aftalen med kunden
Ansvaret er derfor som udgangspunkt dit.
Så har du regres overfor din underleverandør som er fuldt forsikret som du skriver, men pligten til udbedring er som udgangspunkt dit. Kan du få underleverandørens forsikring til at godkende, at det bliver udbedret og de tager regningen, så er det jo nemmest for alle.
Hvis nu kunden har krævet noget afkalkning, så ville jeg tro, at det stadigt var din pligt at sikre at din mand (underleverandøren) kendte aftalen om at i aldrig afkalker og derfor afstod fra det, indtil han havde grønt lys fra dig. OM I kan friskrive jer fordi kunden har krævet noget der ikke var en del af aftalen, eller direkte tilmed stod som noget I ikke ville gøre, tør jeg ikke gætte på, og der er det jeg mener advokaten kommer ind.
Hvis underleverandørens forsikring dækker ham overfor ting han ødelægger, så tror jeg den bør dække her, han har næppe gjort noget direkte tosset som han kunne regne ud ødelagde gulvet - snarere bare ikke vidst, at f.eks. marmor ikke bryder som om syre e.l. så jeg tror ikke hans forsikring vil nægte - men hvorfor er det, at du ikke allerede nu har klart svar fra hans forsikring om, at de bare går ind og dækker, og dermed færdig?
vh