Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp vedr. forsikring

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nu er det sådan, at der ikke har været så meget imellem kunden og mig i nu.

Men jeg vil også bare have et svar på hvad jeg gør i denne sag.

Det er sådan at jeg giver underleverandør en seddel på hvad han skal gøre rent i det hjem han kommer i.

Og der står følgende:

Almindelig rengøring

Rengøringen omfatter: støvsugning og gulvvask af alle gulve, afstøvning af flader, rengøring af toilet/badeværelse, samt udvendig aftørring af skabe/skuffer i køkken.
Gulvvask kun nødvendig hver 14. Dag.

Vores rengøring af toilet/badeværelse omhandler ALDRIG afkalkning af Badeværelsesgulv, kun aftørring af amaraturer.

Så om kunden har sagt at han skulle gøre det eller at han selv har fundet på det, må vel også have indflydelse på sagen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58

Den bliver jo mere kompliceret her - men mon ikke du skal tage en advokat ind og få konkret gennemgang. Aftalen om rengøring er som jeg forstår det mellem dig og kunden - underleverandøren er ikke involveret i aftalen med kunden

Ansvaret er derfor som udgangspunkt dit.

Så har du regres overfor din underleverandør som er fuldt forsikret som du skriver, men pligten til udbedring er som udgangspunkt dit. Kan du få underleverandørens forsikring til at godkende, at det bliver udbedret og de tager regningen, så er det jo nemmest for alle.

Hvis nu kunden har krævet noget afkalkning, så ville jeg tro, at det stadigt var din pligt at sikre at din mand (underleverandøren) kendte aftalen om at i aldrig afkalker og derfor afstod fra det, indtil han havde grønt lys fra dig. OM I kan friskrive jer fordi kunden har krævet noget der ikke var en del af aftalen, eller direkte tilmed stod som noget I ikke ville gøre, tør jeg ikke gætte på, og der er det jeg mener advokaten kommer ind.

Hvis underleverandørens forsikring dækker ham overfor ting han ødelægger, så tror jeg den bør dække her, han har næppe gjort noget direkte tosset som han kunne regne ud ødelagde gulvet - snarere bare ikke vidst, at f.eks. marmor ikke bryder som om syre e.l. så jeg tror ikke hans forsikring vil nægte - men hvorfor er det, at du ikke allerede nu har klart svar fra hans forsikring om, at de bare går ind og dækker, og dermed færdig?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Hej

Ja, det er også det jeg gerne ville gøre. MEN

Kunden er nu sådan en type, som "åbenbart" selv arbejder med forsikringer og det skal bare gå igennem min forsikring først, fordi det er mig han har lavet en "bekræftelse på rengøringsaftale" med. Jeg spurgte ham også om vi ikke bare kunne gøre det sådan, men han var bare negativ indstillet og  iøvrigt meget ubehøvlet.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:31

Helt seriøst: Hvis du synes en kunde er besværlig, når han retter kravet mod den, han har aftalen med, skal du nok beskæftige dig med noget andet. Selvfølgelig skal kunden tage den med dig - hvis der nu var sket noget med din bil, når dit værksted havde sendt til undervognsbehandling hos en underleverandør, ville du så begynde at diskutere det med underleverandøren? Nej vel - du ville tage den med det værksted, du havde afleveret den til. Hvorfor skulle din branche eller dine kunder være anderledes?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27

så er jeg lidt rasmus modsat - jeg synes kunden er ufleksibel. Hvis han ved, at vor rengøringsfirma kun er forsikret ved, at hans underleverandør er forsikret - OG at vor mand trådstarter som den ansvarlige - fuldt anerkender ansvaret og vil få det udbedret - så synes jeg kunden skulle hjælpe med, og få underleverandørens forsikring til omgående at besigtige og give svar på udbedring. HVIS ikke den udbedring dækker behovet, så har vi balladen, men til da, kan kunden da godt reagere både venligt og hensigtsmæssigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne til Kirsten

Det er jo ikke så meget at jeg ikke vil tage ansvar, det er bare at kunden ikke ligesom vil lade mig overtage og få tingene gjort i ro og mag, istedet for at stille sig på plads.

Det er bare som om alting skal være sværere end det egenligt er. Jeg nægter jo ikke at betale, jeg skal nok betale men skal alligevel have ført den videre til underleverandør.

Og så en anden ting.. Lad være med det der, at skrive HELT SERIØST det er så F...... nedladende, jeg er jo ikke dum, jeg prøver bare at få lidt hjælp og ikke andet!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)