Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra 0 til 100 på under et år!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Fra  SMART game Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt nok, det har jeg bestemt heller ikke noget problem med :-) Hellere en mindre del af en succes end alt af en fiasko!

Så ville jeg begynde at arbejde på en konkret ide indenfor et bestemt marked og eventuelt lave en forretningsplan for at tvinge dig til at overveje specifikke ting, i sidste ende kommer det dig til gode når du bliver stillet kritiske spørgsmål fra en evt. ny partner i et projekt :-) Jo mere gennemarbejdet din ide kan blive, jo skarpere står du osse i at få en partner med på projektet!

Fra Risskov
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 25
Fra  FranchiseHub Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Super læsning og nu vil jeg straks smutte ud at hente app'en, og så står den vist på quiz i aften :-) Jeg vender tilbage med feedback når jeg har fået den prøvet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke lave en forretningsplan på noget der ikke er konkret, derved er der heller ikke noget at skulle forsvare mod kritiske spørgsmål Wink

Mangler en at ping-ponge med ...og så kan vi lave en forretningsplan og stille hinanden kritiske spørgsmål hele natten lang. Så jeg skal ikke sælge min idé, men finde en fælles idé ud fra de ideér vi hver især går og tumler med Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået Troels :-)

Jeg kan bekræfte at det ikke er en umulighed at samle et team, hvor alle arbejder efter "no cure - no pay" princippet...

En kammerat og jeg har i et par år gået og tumlet med en ide, og har flere gange været ved at give op, men med troen på at det kan lade sig gøre, og viljen til at lykkedes, har vi nu også samlet et team som arbejder efter dette princip. Vores team består som sagt af en kammerat og mig, samt to andre, hvor den ene er professor i forretningsudvikling og underviser i forretningsudvikling på Ålborg Universitet, og hvor den anden har egen software virksomhed (primært App udvikling), med et hold af vietnamesiske programmøre.

Jeg har selv haft egen virksomhed siden 2007, og har mere end 10 års erfaring med ledelse, så jeg mener bestemt vi har et stærkt team.

Jeg har nu partnerskab i tre IT startups, hvor af de to er under udvikling og programmering, og hvor ideen til den sidste først er opstået for et par måneder siden.

Om vi får succes med vores startups kan kun tiden vise, men budskabet her fra er som fra Troels - det kan lade sig gøre, også uden at tage penge op af lommen, men der skal kæmpes - også når det ser total sort og umuligt ud...

Tro på det, kæmp for det, lær af dine 'nederlag' og udnyt det konstruktivt - hver gang du fejler er du et skridt tættere på successen :-)

Jeg mener også det er vigtigt og alt afgørende at have nogen at spille bold imod - om det er en partner eller en 'mentor' er ikke afgørende, blot kemien og lysten til at lykkedes er gensidig. Af samme grund har jeg startet en lille konsulent virksomhed, hvor jeg fungere som sparringspartner for iværksættere og SMV'er, samt tilbyder gratis startup samtaler.

Kig gerne forbi min hjemmeside th75.dk

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Nej, det er ikke 'klart' at du kan samle et team, bare fordi de får ejerandel af din ide... Først skal du finde det rette team, så skal du overbevise om at din ide er god og giver brugerne værdi, og at der kan tjenes penge på din ide - der skal kæmpes, men det kan lade sig gøre...

Du har uden tvivl det der skal til, så ud og find dit team, som jo ikke 'kun' skal bestå af programmører, men også nogen at spille bold imod - go for it...!

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Hansen:
... Først skal du finde det rette team, så skal du overbevise om at din ide er god og giver brugerne værdi, og at der kan tjenes penge på din ide - der skal kæmpes, men det kan lade sig gøre...

Hej Thomas, super gode indlæg. Jeg har lige et nybegynder-spørgsmål, so to speak. Hvis man nu får den brandgode og holdbare idé, og så vælger at præsentere den for de personer, man ønsker at danne et team med - hvad, helt præcist, forhindrer så disse personer i, bare at nipnappe idéen, tjene alle pengene selv, og skide højt og helligt på dig? Undskyld mit fransk.

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 24
Fra  SMART game Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Spændende indspark, jeg kan egentlig kun sige at jeg er fuldstændig med dig - det var osse mit budskab med mit indlæg "Fra 0 til 100".. Man behøver ikke nødvendigvis være professor eller have millioner på bankbogen hvis man har viljen :-) Men der er kun en vej og det er fremad!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 106
Fra  th75.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Tak :-)

Det er jo altid en balance hvor meget man skal afsløre af sin idé, og personligt har jeg nok gået for stille med mine idéer for længe - problemet er jo, at hvis ikke folk kender din idé, hvordan skal de så kunne vurdere om de vil være en del af den ?

Idéer er der mange af, og uanset hvor god en idé du har, så er du højst sandsynlig ikke den eneste med din idé - så, hvem kommer først - den der tør dele sin idé og dermed finde sine partnere eller investorer først, eller den der holder på sin idé og bliver overhalet af den anden ;-)

Som sagt er der mange idéer, men kun meget få der lykkedes med at føre dem ud i livet...

Min taktik har været at fortælle lidt uden at røbe hele idéen, og når så der har været mulige partnere, så har jeg fået dem til at underskrive en NDA (hemmeligholdelsesaftale) inden jeg har fortalt detaljerne. På denne måde kan andre vurdere på hele din idé, men kun hvis du vurdere at det er potentielle partnere.

Jeg tror på at den hurtigste vej til succes er ved at råbe højlydt om din idé, og gerne smide et reklame spot på TV (husk dine kontakt oplysninger), og den risiko du løber, holdt op imod om at en mulig partner kontakter dig, tror jeg er uendelig lille... Når det er sagt, så tør jeg det ikke selv når jeg har en god idé...

Mærk efter inde i dig selv, mød evt. op til "startup weekend" eller lignende med din idé, hvor det udelukkende er iværksættere og investorer der mødes.

Alternativt lægger jeg også gerne øre til din idé, og skal gerne give dig min mening om den, som du så kan tage til dig eller lade være :-)

Du kan også følge min nystartede iværksætter side på Google+, hvor jeg vil dele mine iværksætter erfaringer...

https://plus.google.com/u/0/b/104392770013122617947/104392770013122617947/posts

Mvh. Thomas Hansen

Passioneret iværksætter...
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)