Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver links h�jere plasering i f.eks google?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg ville bare vide hvor meget det giver, hvis en eller anden side linker til min side. Vil det gøre forskel på min plasering i google? Og hvad nu hvis flere ville linke til min side, hvad sker der så?

Mvh
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:06

Ja, links fra dnre websites til dit øger sansynligheden for at din side dukker op på ord der findes på den eller i de link-tekster der anvendes i hyperlinks til din side. Det er dog næsten umuligt at måle effekten ef det enkelte link da det er summen af dem alle, mikset med de flere hundrede andre parametre der indgår i søgemaskinernes vurdering, der tilsammen giver resultatet.

Der er et par ting du skal være opmærksom på vedr. links

1. Det er kun links fra sider som søgemaskinerne i forvejen kender der har nogen værdi i denne sammenhæng. Hvis f.eks. Google slet ikke kender og løbende crawler og indekserer den side du får et link på hjælper det ikke noget.

2. Links fra populære websites giver typisk en højere værdi en links fra mindre populære websites. Der er desværre ingen entydig måde at måle denne popularitet på. Du skal f.eks. ikke nødvendigvis regne med at den "PageRank" du ser i Googles Toolbar er prøcis. Det er den ikke!

3. Det er en fordel at få links fra andre websites i samme område som det du sigter efter. For et dansk website er det således bedst at få links fra andre danske websites hosted på servere placeret i Danmark. Alle links tæller dog, og ingen links tæller negativt (bortset fra et par enkelte mere obskure eksempler), så du skal ikke holde dig tilbage - blot forsøge at fokusere på i hvert fald at få en hvis del fra danske websites (lokale IPs)

4. Der skal ofte rigtig mange links til før effekten for alvor ses. Hvor mange kommer helt an på, hvor mange links konkurrerende websites har, hvordan strukturerne i dit område mere nøjagtigt ser ud og ikke mindst hvilke andre faktorer der er dominerende i dit marked. Det bedste udgangspunkt for at forstå dette bedre er at se mere detaljeret på dine konkurrenter i søgeresultaterne. Søg på relevante ord, og undersøg hvordan konkurrenterne gør ...
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 02:00
Hej !

Ved ikke om det her er strid med et eller andet, så skal jeg nok slette.

Men hvis du kender en som er aktiv på arto.dk, så der meget at hente.
Hvis du får ham til at lave et link til din side i hans profil tekst.

Jeg havde en placering som nummer 2 på google, efter dette trick lå jeg nummer 1.
Men det skal lige siges at der var en side mere som linkede, dog en meget lille en.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:59
Alle links tæller - nogle tæller bare mere end andre :)
Arto er ikke blandt de mest populære websites herhjemme, sådan som søgemaskinerne måler det, og et par links derfra har derfor begrænset effekt. Men alt er som sagt godt. Og hvis man starter med ganske lidt, kan bare lidt mere vise sig at gøre en stor forskel. De første par skridt ses tydeligt. Men ofte skal der mere til i længden for at fastholde og udbygge ordentlige placeringer i søgemaskinerne.
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:14

Hej Mikkel,

Dét, at der skal mere til i længden for at fastholde og udbygge ordentlige placeringer i søgemaskinerne, er interessant. Mit website startede på side 21 (:-) og arbejdede sig langsomt op til først side 19, så side 16 og efter lang tid side 9 - hvorefter den røg tilbage ned på side 16-19. Langt om længe ligger jeg nu og svinger lidt frem og tilbage imellem side 2 og 4. Men for at komme til sagen: Er det en konstant kamp at holde sig oppe på disse sider, og er det endnu sværere at få presset sig op på side 1, som vel er den eneste side, som virkelig betyder noget? Når man nogensinde et punkt, hvor søgerobotterne har noteret ens hjemmeside så tilpas mange gange, at man "er sikker" i sin position, hvis du forstår, hvad jeg mener?

Mvh

Thomas Høedt Thomsen    www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:22

Det er en 4 å gammel tråd du skriver i.

Til at starte med er der nok ret mange ting der har ændret sig i forbindelse med seo, for det andet tror jeg demib har ok styr på det Stick out tongue

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke, hvad du mener? Jeg ved godt, det er en gammel tråd, men han er stadig aktiv på amino.dk, og jeg har brug for hans råd netop, fordi han har styr på det, hvadenten tingene har ændret sig meget sidenhen eller ikke? :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:40

Ok tror jeg misforstod dit indlæg så. Måske det ville være bedre at starte en ny tråd med et direkte spørgsmål uanset, frem for at fortsætte på en der er 4 år gammel !

Men klart det er på side 1 det sker. Så vidt jeg husker forsvinder halvdelen af kunderne allerede på placering nr 6 på side 1.

Ang det at fastholde en placering så vil det altid være nemmere at forsvare frem for erobre. Hvor meget der skal til for at beholde en god placering afhænger jo af hvor meget energi konkurrencen bruger på seo. Ville dog personlig altid vedligeholde og styrke min placering uanset om der er en trussel eller ej.

Hvis dit sprøgsmål er om man kan få en fast placering i google så er svaret nej.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:45

Ok, tak skal du have.

Og jeg skal nok huske at starte en ny tråd i stedet for, hvis det er at foretrække herinde :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)