Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjener jeg ikke mere på Adsense i længden?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg tænker tit på om jeg ikke tjener mere på Google Adsense end i Affiliate, sandsyligheden for at folk klikker ind og køber noget er vel ikke så stor?

og på den tid der går inden de gør det kunne jeg vil allerede have tjent dette på Adsense.

Min side handler om fitness - altså styrketræning, vægttab, kost osv. Men der er jo nogle vildt gode affiliate reklamer inden for dette.

Bodylab

Bodystore

fitness world 

osv.

hvad ville i erfarne sige om dette? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 21:39

Hej Martin,

Hovedreglen er - som jeg har forstået det - denne: AdSense er nemmere og kræver mindre arbejde, mens affiliate er mere krævende men giver flere penge i kassen. Der skal rigtig mange besøgende til før du kan komme til at leve af AdSense-annoncering, mens der findes mange eksempler på folk der har fanget pointen ved affiliate og tjener mange penge på det.

Mit råd er, at hvis du vil være seriøs omkring din side, så prøv dig frem med affiliate og hav tålmodighed med det. Har du derimod ikke mod på at lægge særlig mange kræfter i det, så vælg bare AdSense - her er du sikret at få dækket dine omkostninger ved siden, men formentlig heller ikke meget mere end det.

mvh

Tobias Ehlig

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:50

Hele fidusen i affiliate, ligger i at få de rigtige folk ind på sin side. Dette gøres nemmest med long-tail keywords. Folk der søger på long-tails, er folk der er længere henne i en købs process end én der søger på en ét-ords sætning. Som styrketræning fx.

AdSense giver godt hvis du har en helvedes masse pageviews. Spil-sider nyder godt af det fx. Folk der går fra det ene spil til det andet, er hver især et pageview. De har en interesse i, at beholde dem, og score flere pageviews. Affiliates derimod, de er ligeglad med pageviews. Det er ikke så vigtigt. Det der er vigtigt, er de som klikker et link, og køber.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 22:11

Hej Jonas

Hvad ville du mene jeg skulle gå efter med dette emne?  

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 22:21

Hej igen Martin,

Godt nok hedder jeg ikke Jonas, men tillader mig at svare på dit spørgsmål alligevel.

Jeg synes det vil være oplagt for dig fx at lave en artikel der beskriver og anmelder forskellige fitness-centre i Danmark, og så heri linke til nogle af de centre der tilbyder affiliate aftaler. Ellers prøv at undersøge hvilke affiliate annoncer der er på markedet, og så ret dit indhold hen imod disse.

God aften!

mvh

Tobias Ehlig

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas er enig :P.

Og det er så sidste gang, jeg omtaler mig selv i tredjeperson - det er mærkeligt. Du kan lave en affiliate-only, eller en mix-up/hybrid, hvor du anvender begge former - affiliate og AdSense.

Hos Partner-Ads er der ret mange motions/fitness affiliate muligheder. Tag nogen af disse, anmeld dem, og hav et link til dem. Så kan du evt i bunden af siden, eller i din sidebar have en AdSense der viser relateret reklamer. Eller en bannerrotation med de forskellige banners der er tilknyttet de forskellige fitness programmer. Eller igen, et produktfeed med forskellige fitness produkter. Mulighederne er gode.

Så kan du, for indholdets skyld, lave anmeldelser af specifikke produkter frem for et hel fitness center ad gangen, og deeplinke til produktet, eller kategorien for produktet, det er op til dig selv.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normalt vil man tjene flere penge på affiliate end Adsense, men det kræver også det lidt mere arbejde.

Med Adsense sætter du blot en wordpress op, skriver en masse artikler, og så er den ellers køreklar. Tjek eventuelt mere her, hvis du gerne vil vide mere om Adsense og hvordan man kommer i gang: Total Adsense Guide

Hvis du har brug for lidt inspiration til affiliate, så følg med i Affiliate DM, hvor du kan se hvordan andre gør, og følge deres månedsrapporter - Affiliate DM

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 15:19

Tak for jeres svar, så tænker jeg bare på om jeg skulle lave en hjemmeside omkring forskellige fitness redskaber altså proteinpulver osv.

altså ligesom Rawgirls.dk.

eller om jeg skal skrive nogle tekster omkring fitness?

hvad er der størst mulighed for bedst indtjening?  

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 15:40

Hvorfor nøjes? Lav en kategori hvor du anmelder fitness centre. (Giver nok bedst credit hvis du faktisk har været der og trænet så alle facts er på plads :), og så en kategori med forskellige proteinpulver, evt en med løbesko/tøj (så kan du også få nogen flere links ind ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)