Så jeg kan altså CVR registreres, selvom jeg ikke er 18? |
Omsætning på 50.000 kr ikke overskud og ja det kan du. :)
Ja omsætning max 50 t over 12 lbd måneder - så ikke kalenderår men alle 12 mdr og kommer du over det vil du komme af med dobbelt moms også for den del af de første 49.999 du jo ikke har opkrævet nogen som helst moms for, så du skal helst føle dig overbevist om, at du ikke forventer at krydse omsætningen 50.000 kr Ellers, selskab eller ej - skal du følge årsregnskabsloven, men det er ikke så vanskeligt - alt skal blot føres korrekt og bilag gemmes i nummerorden For at få CVR under 18 år skal dine forældre skrive med i ansøgningen og påtage sig ansvar for de ting i dit CVR som kræver myndighed = over 18 år, så det er ikke helt uden ansvar for forældrene, men ellers er der mange herinde der har fået det fint igennem vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Så man sælger altså bare varerne uden moms? På den måde blive varerne jo også billigere. Og det er ikke noget, man skal registrere nogen steder eller hvad? |
Ikke hvis du omsætter under 50.000 kr på 12 lbd måneder. Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven (fint ord men den går at google Du kan få problem f.eks. i forhold til betaling via kort uden cvr til gengæld ligesom du ikke må importere f.eks fra Kina uden at være registreret (import og moms) Ja dine varer er uden moms så men det er dine udgifter og indkøb så også. Ingen tvivl om det er en lettere start hvis du kan løse betalingsproblemet vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Men jeg skal vel registrere mig ved erhvervs- og selskabsstyrelsen eller hvad? For uanset om jeg intet CVR har, skal jeg jo føre et årsregnskab, så de kan se, at omsætningen ligger under de 50.000. |
Hej Mathias er selv 16 og har igennem de sidste 3 år fået stablet 2 virksomheder op. Mit råd til dig er inden at du overhovdet begynder at tænke på din webshop skal du have en ide, når du så har fundet en ide som du selv syntes kunne være interesant at udvikle videre på kan du begynde at tænke over din webshop. At finde ideen kan godt tage noget tid men hellere arbejde videre på en god ide end en dårlig ide. Det hele handler i bund og grund om gennemtænkning. -Fortsat god dag til jer alle |
Det er også det, jeg tænker på hver dag. Men hvis jeg samtidig også kunne have alt det andet på plads, ville det være meget lettere. Ikke fordi jeg åbner en nu, men om noget tid måske. På den måde kan jeg også hjælpe andre, men vigtigst af alt få det på plads og øve mig lidt i det :) |
Men jeg skal vel registreres et eller andet sted eller hvad? De skal jo tjekke mit årsregnskab. Og hvad skal jeg skrive i stedet for firmanavn, bare mit domænenavn til webshoppen? Der skal jo være købsbetingelser osv. |
Hej Mathias. Du kan som sådan få en shop i morgen, alt det kræver er du køber et domæne på fx. unoeuro.dk (Jeg kan give dig 3 mdr. gratis webhotel) Så har du købt fx www.minshop.dk Nu ligger du en shop op (Eller for lavet en), for produkter ind, skriver tekster. Du ligger ewire på så du kan modtage betalings kort og vupti, du er shop ejer. Nu skal du så lære at fakturer og betale moms til skat, men det nu os ret nemt til den tid. Runder du 50.000 i omsætning skal shoppen i en voksens navn for at kunne få CVR nr. Du skal altid være velkommen når du er klar, og vil købe en shop - Så kan jeg lave den til dig. Mvh. Jesper Krogfelt |
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.