Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er 10.000 besøgende om dagen realistisk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været rundt på nettet og læst om konverteringen fra besøgende til kunde, og der står det typisk at 1% af de besøgende bliver til kunder.
Så hvis jeg vil have 100 salg om dagen, så kræver det 10.000 besøgende?
Er det realistisk at opnå så mange besøgende?
Produktet er computerspil, og de er af ret god kvalitet.
Prisen forventes at være 20 Dollars, og de skal selvfølgelig sælges til hele verden.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:42
Selvfølgelig er det da realistisk når det er hele verdenen... Men så håber jeg også du er klar over, at det koster tid/penge at komme ordentligt igang med en SEO strategi, der kan trække på så mange besøgende fra forskellige lande. Jeg vil anbefale en strategi der kan hjælpe dig med at dominere søgeresultaterne.
Læs følgende artikler, da de helt sikkert vil passe godt på én som dig, der har et ret højt (men stadig realistisk mål):

Det er nogle hygge-artikler der alle kommer ind på alle mulige ting, fra de små ting, du kan gøre til dominans i søgeresultaterne. Dt er alt sammen vigtigt, hvis dit mål er 10k UB om dagen :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:02
Nu er der jo andre former for markedsføring end søgemaskiner :)

Og netop når det drejer sig om software, ville jeg nok bruge mange af resurserne på sociale medier, netværk, og alle de steder på Nettet hvor der snakkes om, handles med og udveksles software.

Men 10.000 besøg om dagen er bestemt ikke urelistisk. Jeg har mange kunder der får langt mere end det blot fra søgemaskinerne, og så kommer al den anden trafik. Jeg har endda haft danske kunder der have langt mere end 10.000 besøg om dagen KUN fra søgemaskinerne og KUN på danske ord.

Så det er bare om at gå i krig!

Problemet er ikke at få mange besøg, problemet er, at få de mange besøg til en netopris som er lavere end det du tjener på dit produkt :)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 11:21
Så jeg skal reklamere for min hjemmeside, og mine spil på spil portaler?

Du skriver at det er svært at få så mange besøg til en pris der er under mit produkts pris, findes der nogen prislliste over besøgende?
Altså hvor meget det koster for at få x antal besøgende?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:03
>findes der nogen prislliste over besøgende?

Nej, hvis bare det var så enkelt :)

Prisen pr. besøgende udregnes somsummen af de omkostninger du har (medieomkostninger, resurser, ekstern rådgivning mv) divideret med det antal besøg du så ender med. . Herfra kan du så gange med din konverteringsrate, for at finde ud af hvad hvert salg koster dig.

Man kan ikke med sikkerhed vide hvad prisen og konverteringerne ender med at blive, men man kan teste sig lidt frem og derigennem få en fornemmelse.

Problemet i softwaremarkedet er, at der er mange leverandører som beregner deres ROI på "livstidsværdien" af kunderne - og altså ikke bare det første salg. Som nystartet kender du ikke livstidsværdien endnu, og det kan godt blive et handicap i konkurrencen.

Men der er ikke andet at gøre end at komme igang, forsøge sig forsigtigt frem, og vigtigst af alt: MÅL RESULTATERNE! :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Enig med deMib - dog er en konveteringsrate, som du nævner på 1%, ikke specielt godt. De virksomheder, hvor jeg har siddet som ansvarlig for e-handlen, regnede vi med mellem 2-3% som minimums-målet. Andre ligger væsentligt højere, nogle selvsagt også lavere.

deMib - kan du anbefale 10 af de største henholdsvis sociale netværk og downloadsider/communities, som man bør approache i Europa med sit software? (det er jo også relevant for sådan nogle som os måske). Jeg kender selvsagt Facebook, youtube, myspace og download.com, men findes der andre rigtigt store på de fronter...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:02
Indenfor softwarebranchen - og i særlig grad de mange mindre shareware producenter, er 2-3% - fra besøg til salg, næsten ikke-eksisterende. De fleste er glade for 0,2-0,5%. Du skal huske på, at der er rigtig langt fra besøg til endeligt salg når det handler om shareware software (prøv først, køb senere - f.eks. efter 14 eller 30 dage).

• Først skal den besøgende overbevises om at downloade softwaren. Det kan man, hvis man er dygtig godt få 10-20% til at gøre - nogle gange endnu mere

• Så skal dem der har downloaded softwwaren installere den. Det gør langt fra alle - der skal følges op og skubbes til folk. Men man ender alligevel tit med et større drop-out allerede her (hvilket også nogle gange kan skyldes fejl-donwloads, downloads fra flere lokationer etc).

• Ud af dem som så installere vil en stor del glemme alt om den software igen få dage efter. Nogle vil give det lidt mere tid, og ud af dem vil nogle (forhåbentligt) blive glade for software. Dem der bliver aller-gladest overvejer så at købe den. Igen skal de stimuleres godt og grundigt før at det så faktisk sker. Hvis du er god kan du godt få 2-3% konvertering på dette niveau - men det er så 2-3% ud af de 10-20% der i første omgang downloadede, og så er vi nede på under 1% :)

Jeg har ikke lige en liste over de mest aktuelle communities for den konkrete software (som jeg jo slet ikke ved hvad er) - det plejer at være noget jeg researcher for den enkelte kunde.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)