Ideen om at man ikke debatterer i salgstrådene, stammer fra for lang tid siden. Det der tit skete når der var en der lavede en tråd, der billig webshop kun 2000 kr. så var der straks en horde af konkurrenter, at det var slet ikke billigt for de kunne gøre det til 1500 kr. Det var meget uskønt at se på. Her kommer moderatorerne ind, det er deres opgave at afgører hvor stregen er. Et job de gør ulønnet, og et job der uværgeligt ender med at man skal træffe ubehagelige beslutninger. Så moderatorerne fortjener helt sikkert respekt. Personligt, syntes jeg at der burde være mere frihed omkring at skrive i salgstråde, ikke mindst fordi det aldrig er et problem når det der sælges virkeligt er et godt tilbud. Hvis man har et godt tilbud er man jo glad for aktivitet i tråden, fordi det trækker mere aktivitet til. Hvis man har et dårligt tilbud, så bliver man typisk selv noget til bumpe tråden op, for at den ikke skal forsvinde i mængden meget hurtigt. |
Generelt tror jeg der er stor enighed om at der gerne må kommenteres med Relevante bidrag.
Problemet opstår først når det skal afgøres hvad der er relevant for tråden/tilbudet :)
Mere problematisk er det selvfølgelig også når der er tale om vanskeligt sammenlignelige ydelser/varer.
Kompliceret bliver det når flere af debatørerne selv leverer lignende ydelser.
Det er så moderatorernes utaknemmelige job, men derfor er det samtidig tilladt at spørge sig selv om det man nu bidrager med er relevant - og om indlæget lige så meget har til formål at promovere sig selv.
Heldigvis ser vi sjældent de direkte "counteroffers" i trådene.
Men alt i alt tror jeg ikke der er noget firkantet svar på hvad som er rigtigt/forkert.