Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat i tilbudstråde, hvor går grænsen

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ideen om at man ikke debatterer i salgstrådene, stammer fra for lang tid siden. Det der tit skete når der var en der lavede en tråd, der billig webshop kun 2000 kr. så var der straks en horde af konkurrenter, at det var slet ikke billigt for de kunne gøre det til 1500 kr. Det var meget uskønt at se på.

Så blev det en uskreven regel, at konkurrenter ikke måtte promoverer sig selv i andres salgstråde. Det var ihverfald mit indtryk. Men det var svært at håndhæve for der var masser af gråzoner og hvem skulle egentligt afgøre hvornår noget var over stregen eller ej.

Her kommer moderatorerne ind, det er deres opgave at afgører hvor stregen er. Et job de gør ulønnet, og et job der uværgeligt ender med at man skal træffe ubehagelige beslutninger. Så moderatorerne fortjener helt sikkert respekt.

Samtidigt blev det besværligt gjort fordi der igennem tiden, har været en masse sælgere med som havde mere eller mindre rent mel i posen, som blev virkeligt sure, når kom bare minimalt kritiske spørgsmål. Her er det store spørgsmål, så hvor man meget vil sætte pris på den frie debat, i forhold om man træder nogle mere eller mindre lyssky sælger over træerne.

Personligt, syntes jeg at der burde være mere frihed omkring at skrive i salgstråde, ikke mindst fordi det aldrig er et problem når det der sælges virkeligt er et godt tilbud. Hvis man har et godt tilbud er man jo glad for aktivitet i tråden, fordi det trækker mere aktivitet til. Hvis man har et dårligt tilbud, så bliver man typisk selv noget til bumpe tråden op, for at den ikke skal forsvinde i mængden meget hurtigt.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:40

Generelt tror jeg der er stor enighed om at der gerne må kommenteres med Relevante bidrag.

Problemet opstår først når det skal afgøres hvad der er relevant for tråden/tilbudet :)

Mere problematisk er det selvfølgelig også når der er tale om vanskeligt sammenlignelige ydelser/varer.

Kompliceret bliver det når flere af debatørerne selv leverer lignende ydelser.

Det er så moderatorernes utaknemmelige job, men derfor er det samtidig tilladt at spørge sig selv om det man nu bidrager med er relevant - og om indlæget lige så meget har til formål at promovere sig selv.

Heldigvis ser vi sjældent de direkte "counteroffers" i trådene.

Men alt i alt tror jeg ikke der er noget firkantet svar på hvad som er rigtigt/forkert.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16

helt enig i at konkurrenter ikke bør kapre andres tilbudstråde 

sværere er det, om de må kritisere tilbud. Ofte kommer debatten omkring salg af facebook likes sider - eller nye webshops uden større historik. Der vil det jo kun være "konkurrenter" som kan formå at advare om urealistiske priser, og det synes jeg er OK, for det kan forhindre - oftest helt nye unge håbefulde, i at smide penge ud af vinduet.

Mener sælger så at det er forkert at advare, ja så er der jo liv i tråden, og der kan svares med alle de gode begrundelser der kan være, for at det tilbudte har den værdi man mener - men man tilbyder så bare ikke lige selv noget andet samtidigt naturligvis

I et debat forum må man forvente debat, også om tilbud, mener Amino ikke det, kan de bare oprette en afdeling til salg  hvor der ikke kan svares med andet end PB

Enig med Jesper - der er nok ikke et klart svar og moderatorene må så på banen hvis nogen kører ud af en forkert tangent

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:38

Lundsby:
Personligt, syntes jeg at der burde være mere frihed omkring at skrive i salgstråde

Helt enig, det heder et debatforum, ergo må man også være parat til at debatere ... Idea

Hvad modtilbud angår mener jeg faktisk også at der bør være forholdsvis frit slag.. så længe at dem der fremkommer med tilbud er plusmedlemmer og dermed har betalt for at kunne fremsætte salgstilbud, og man ikke sviner andre til. Ellers kan der jo opstå ti tråde om samme tilbuds emne. fx. jeg tilbyder at lave en hjemmeside til kr. xx,- Så synes jeg det er bedre at de forskelige tilbuds givere kan få lov til at argumentere for deres produkt.

Det var havde at sige da jeg stillede op på min mælkekasse og hold tale idag Skype-ItWasntMe Nu vil jeg sætte mælkekassen bag på puchmaxién igen Cool  

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
Hvad modtilbud angår mener jeg faktisk også at der bør være forholdsvis frit slag.

Hvis en konkurrent kom ind i min butik, og begyndte at give vores potentielle kunder modtilbud, og være kritisk overfor vores produkter og ydelser, kan jeg garantere dig for at der ikke ville ske meget argumentation for at vælge mit tilbud. Men noget ville der ske :o)

Har man et tilbud, så opretter man en tråd om det. Er der en konkurrent der også har et tilbud, blander man sig udenom. Så enkelt bør det være i min verden.

Men det er en sjov problemstilling, for selvfølgelig der være mulighed for kritiske spørgsmål. Jeg synes bare de spørgsmål og kommentarer bør komme fra dem tilbuddet er møntet på, og ikke fra dem der ikke ønsker at brugerne gør brug af det pågældende tilbud.

Om man så kan håndhæve det i praksis, er en helt anden sag.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Kender i typen der laver en salgstråd med et "godt tilbud" (NOT).

Typen der gør opmærksom på at tilbudet KUN gælder så længe lager haves, - eller typen der forsøger at stresse køberne ved at sige det kun er i en kort periode at man har ekstra kapacitet.

Hvor det alligevel er soleklart for enhver at der ikke er et begrænset udbud af varen og at man kan få dette tilbud hos sælger der til enhver tid med kyshånd vil tage kunder ind til den givne pris. Altså hvor det er ren salgsteknik, uden hold i virkeligheden iøvrigt.

Hvor sælger så hele tiden bliver ved at opdatere sin tråd hvor han tilkendegiver at der har været en KÆMPE interesse for hans produkt, - men at han lige har et par enkelte pladser.

Hvor læserne sidder og tænker "jaja", fordi de ved det er bullshit og der ikke er solgt en skid.

Jeg synes det er fint de får nogle tæsk og at nogle mennesker gider bruge tid på at fortælle at produktet er skod.

Det vender sig nemlig i maven på mig når jeg læser sådanne salgsoplæg. Og som jeg ser det får kritiske spørgsmål folk til at vise sit sande ansigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

Jeg kan virkeligt ikke se problemet, der debatteres jo netop om tilbudet.

- Hvorfor må man ikke ytre sig hvis man ikke syntes tilbudet er godt nok? Spørgsmålet er så om det er nødvendigt at man ytre sig.

Personligt syntes jeg at grænsen går ved at tage andres tilbudstråd og begynde at reklamere for sig selv i den, i form af at hakke trådstarters tilbud ned med at man selv har et bedre tilbud.

Husk på, at tilbudende omkring grafisk design her på Amino jo er individuelt satte, da folk jo selv bestemmer deres priser.

- Så hvis der er en der tilbyder et logodesign til 500 kr. "SAT NED FRA 5000 KR.!!!" Så er det jo ikke ensbetydende med at du får et logodesign til en værdi af 5000 kr. De kunne også have skrevet 10.000 kr.

Så kig altid på referencer og evner, og gør op med dig selv om det reelt set ER et tilbud.

Mvh.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:23

igang:
Hvis en konkurrent kom ind i min butik, og begyndte at give vores potentielle kunder modtilbud, og være kritisk overfor vores produkter og ydelser, kan jeg garantere dig for at der ikke ville ske meget argumentation for at vælge mit tilbud. Men noget ville der ske :o)

Hvis nu vi bliver ved metaforen, så er vi jo faktisk ikke i din butik, men vi står på en stor handelsplads med masser af sælgere og købere. Så ja, når du står og forsøger at sælge noget risikere du jo at der på markedspladsen er en anden der mener han kan gøre det bedre... og derfor begynder han at blande sig.

Tidligere har jeg selv "forsvaret" dette er et tilbud bland Jer udenom logikken, men må sgu nok erkende at jeg har skiftet mening.

Stod det til mig, er der frit slag, præcis som der er I alle andre debatter på amino, (selvfølgelig inden for grænserne, det er stadig ikke tilladt at svine til osv.). Men jeg mener faktisk at man må byde ind med præcis det man ønsker. For selvom det er et tilbud er vi altså placeret i et debat forum, og er det ikke ok at byde, må man enten låse tråden, eller bede amino oprette en markedsplads :)

Hvis man ikke på amino kan konkurrer på service, pris, kvalitet og hvad man ellers skal konkurrer på, så kniber det sgu nok også i den virkelige verden :)

At man så af ren og skær pli lader være med at komme med bud i disse tråde burde være almen viden for alle, men når det en sjældent gang sker, syntes jeg faktisk brugerne styrer det ganske fint selv.

Så min holdning er altså at lade "tilbuds kategorien" være på lige fod med de andre kategorier.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Boysen:
Hvis nu vi bliver ved metaforen, så er vi jo faktisk ikke i din butik, men vi står på en stor handelsplads med masser af sælgere og købere. Så ja, når du står og forsøger at sælge noget risikere du jo at der på markedspladsen er en anden der mener han kan gøre det bedre... og derfor begynder han at blande sig.

Og for at blive i metaforen, tror jeg ikke at de vil se den slags ske på dansk grund :o)

Forestil dig en messe hvor udstillerne har betalt for at stå med deres tilbud (ligesom man skal for at give et tilbud på Amino), og de andre udstillere begynder at komme over ved din stand for at tale dine produkter ned. Det er jeg ret sikker på at man er enige om ikke er en acceptabel adfærd.

Og hvordan skal den slags opførsel håndteres på Amino? Er det kun Plus medlemmer der må fortælle at det er et dårligt tilbud fordi de selv er billigere, eller skal der være frit slag for alle?

Boysen:
Så min holdning er altså at lade "tilbuds kategorien" være på lige fod med de andre kategorier.

Forskellen på Tilbudskategorien og de øvrige kategorier er, at du skal betale for at oprette en tråd her. Amino risikerer at smadre sit eget produkt, hvis det man betaler for må svines til af konkurrenterne, der i øvrigt må "nasse" på den tråd du har betalt for at oprette.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:51

Nu kunne det måske hjælpe med lidt kontekst, men indlægget der startede tråden kommer i virkelighed fra flg. salgstråd: http://www.amino.dk/forums/t/179568.aspx?PageIndex=1 hvor det rigtigt blev flyttet til denne tråd.

Som jeg ser stortset alle indlæg i denne tråd, så er der en bred enighed om at man bør kunne stille endda kritiske spørgsmål til tilbuddet. Flertallet mener som det ser ud nu, at grænsen går ved at komme med mod-tilbud. Sådan har jeg det også selv.

Det kunne være ret, at få nogle moderatorer på banen og hører deres holdning til det, mange gange virker det på mig som om at de primært lytter til trådstarter, istedet for at danne sig en egen mening om hvad der er over og under stregen.

Det er selvfølgeligt svært at holdningsændre hvordan vi behandler tilbud her på Amino, men vil selv i fremtiden, når jeg skriver et indlæg i en salgstråd henvis til denne tråd, hvis der opstår en diskussion om hvorvidt jeg må skrive i tråden eller ej. Det vil jeg også opfordre andre til.

Jeg tror selv på at hvis vi får en bedre debat form omkring tilbud, så bliver Amino et bedre sted både for dem der kommer med tilbud, og dem der tager imod dem.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)