Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat i tilbudstråde, hvor går grænsen

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas:
Elegant formuleret. Du synes ikke du bevæger dig over grænsen, når du bevist benytter mit tilbud som udgangspunkt og samtidig snakker om "sådan en type"?

Jeg mener ærlig talt det er ved at blive lidt for personligt, når man begynder på den slags. Er dit formål med at starte denne tråd personlig chikane, for når man smider med den slags gloser, så virker det umiddelbart ikke som om du ønsker en egentlig sober debat om emnet.

Nej, Thomas jeg syntes ikke jeg bevæger mig over grænsen! Jeg er ikke i nærheden af at blive personlig og det har ikke det fjerneste med personlig chikane at gøre og nu skal du hører hvorfor.

Fordi jeg går efter bolden og ikke manden, når Jørgen beskriver en sælgertype som vi begge ikke er for begejstrede for, og beskriver en række handlinger som karakteriserer denne type og det så falder sammen med noget du har gjort, jeg så er det ikke fordi at hverken Jørgen eller jeg, har noget imod dig og din person, men vi har noget imod den type at sælge på.

Jeg håber virkeligt at du kan se forskellen?

Thomas:
Du tilbyder selv en service på dit site, hvor du også sælger shopløsninger. Og samtidig har du voldsomt travlt med at kommentere på de indlæg jeg laver og efterspørger referencer. Jeg tillader mig at tro på, du ikke efterspørger referencer fordi du er en potentiel køber.

Og hvad så, helt ærligt! Jeg forstår ikke hvordan det kan være et problem for dig, at nogle spørger efter referencer? Jeg ville tage det som en udstrakt hånd og fantatisk chance for at vise de fede projekter jeg har været med til. Hvis ikke jeg havde nogle referencer, så måtte jeg selvfølgeligt skrive det, men jeg ville aldrig prøve at skjule det faktum, overfor eksisterende kunder. Ærlighed varer længst, specielt på nettet og på et åbent debatforum.

Når du nu skriver at vi også leverer webshops, så er det helt rigtigt, men det sjove ved det er at du i meget højere grad ville være en attraktiv kunde for os, end de kunder som du henvender dig til. Det er fordi vi ikke mere leverer shops til under 50K, og helst vil projekter der er noget større, vores største projekt som vi stadig er igang med er på over 2 millioner.

Men vi har også CloudSprout platformen, som vi når vi launcher, håber vil blive brugt af mange leverandører her fra Amino.

Så ironisk nok, så håber jeg faktisk at du får rigtigt meget succes med din webshop service forretning, og at jeg så senere kan give dig et tilbud du ikke kan sige nej til.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:
Mener ikke jeg hr skrevet 50 har henvendt sig? Link gerne til det, hvis du har fundet det et sted. At jeg laver et godt tilbud på en webshop til den pris, det finder nogen åbenbart frygtelig irriterende. Det skal jeg så undlade fremover.

Okay, du fik mig. Du skrev ikke specifikt 50, men du bumpede tråden med at man skulle skynde sig for der var mange henvendelser. Omkring 2-3 uger senere fik den et nyt bump.

Jeg har INTET mod du laver tilbud, faktisk overvejede jeg lidt at snuppe dit tilbud på 3495 da jeg synes det er et godt tilbud, problemet er bare når du bruger lidt for mange bilsælgergloser, og bare det at produktet ikke engang faktisk var lavet på trods af at det var hele trådens præmisse ("Vi har en webshop i overskud") I min verden har man ikke en webshop i overskud, når man først skal kode den, designe den og så videre. Så har man måske et layout, eller en demoshop.

Jeg håber da du vil fortsætte med at give Aminoer gode tilbud, men hvis du vil undgå kritiske røster i salgstrådene, så ville jeg personligt bare håbe på at du måske undgik lidt af sælgergloserne....fx det der med at i LIGE har plads til EN webshop mere...

Jeg kritiserer ikke dine tilbud, det er dit priviligeum som amino plus, men jeg tror det er grunden til at folk stiller sig på bagbenene. I hvert fald.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:11

Lundsby:

Nej, Thomas jeg syntes ikke jeg bevæger mig over grænsen! Jeg er ikke i nærheden af at blive personlig og det har ikke det fjerneste med personlig chikane at gøre og nu skal du hører hvorfor.

Fordi jeg går efter bolden og ikke manden, når Jørgen beskriver en sælgertype som vi begge ikke er for begejstrede for, og beskriver en række handlinger som karakteriserer denne type og det så falder sammen med noget du har gjort, jeg så er det ikke fordi at hverken Jørgen eller jeg, har noget imod dig og din person, men vi har noget imod den type at sælge på.

Næh, jeg kan ikke se forskellen, når du samtidig poster links til mine tilbud ;) Men det er jo nok bare helt tilfældigt ;)

Lundsby:
Og hvad så, helt ærligt! Jeg forstår ikke hvordan det kan være et problem for dig, at nogle spørger efter referencer? Jeg ville tage det som en udstrakt hånd og fantatisk chance for at vise de fede projekter jeg har været med til. Hvis ikke jeg havde nogle referencer, så måtte jeg selvfølgeligt skrive det, men jeg ville aldrig prøve at skjule det faktum, overfor eksisterende kunder. Ærlighed varer længst, specielt på nettet og på et åbent debatforum.

Hvis du gider læse det tilbud igen, så skrev jeg såmænd at hvis folk ville have yderligere information eller referencer kunne de skrive privat eller sende en mail. Jeg postede endda et link til en shop vi er i gang med, så folk kan følge processen.

Lundsby:
Når du nu skriver at vi også leverer webshops, så er det helt rigtigt, men det sjove ved det er at du i meget højere grad ville være en attraktiv kunde for os, end de kunder som du henvender dig til. Det er fordi vi ikke mere leverer shops til under 50K, og helst vil projekter der er noget større, vores største projekt som vi stadig er igang med er på over 2 millioner.

Men vi har også CloudSprout platformen, som vi når vi launcher, håber vil blive brugt af mange leverandører her fra Amino.

Så ironisk nok, så håber jeg faktisk at du får rigtigt meget succes med din webshop service forretning, og at jeg så senere kan give dig et tilbud du ikke kan sige nej til.

Det lyder da godt du har gang i de kunder, det vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med. Og jeg går aldrig af vejen for at se på nye løsninger, så du skal være så velkommen, når i er færdige.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:18

Kristoffer Broholm:
Okay, du fik mig. Du skrev ikke specifikt 50, men du bumpede tråden med at man skulle skynde sig for der var mange henvendelser. Omkring 2-3 uger senere fik den et nyt bump.

Hvis du her snakker om den konkrete shop, så var den faktisk solgt til en Amino - og aftalen var lavet. Omkring den 1. november ved overdragelse sprang køber alligevel fra, derfor fik den en bump.

Konkret var shoppen lavet til en kunde, der røg ud i nogle økonomiske problemer og derfor ville træde ud af aftalen. Vi kunne jo have valgt at opretholde vores krav, men vi valgt at lave en aftale med kunden om vi solgte den. Så den var sådan set i overskud. Og du skal være velkommen til en shopløsning - vi har lige plads til dig :D Det er gas...det håber jeg du kan tage :)

Kristoffer Broholm:
Jeg håber da du vil fortsætte med at give Aminoer gode tilbud, men hvis du vil undgå kritiske røster i salgstrådene, så ville jeg personligt bare håbe på at du måske undgik lidt af sælgergloserne....fx det der med at i LIGE har plads til EN webshop mere...

Jeg vil uden tvivl skrue ned for mine tilbud, da jeg umiddelbart ikke orker at bruge halvdelen af dagen på kritiske indlæg. Jeg har, som skrevet tidligere, ikke noget som helst problem med at svare på spørgsmål og løsningen m.v., men jeg synes det til tider er endt i mudderkast og det bliver altså en anelse trættende. Jeg udarbejder ikke tilbud for at genere nogen - og hvis man tog et kig på hvad det system vi benytter koster, så ville man måske finde ud af, at der rent faktisk er rigtig meget for pengene i det tilbud. At jeg benytter nogle aggressive salgsmetoder - tja, det kan da godt være, men alle har vel forskellig tilgang til hvordan en ydelse skal sælges.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:

Lundsby:

Næh, jeg kan ikke se forskellen, når du samtidig poster links til mine tilbud ;) Men det er jo nok bare helt tilfældigt ;)

Selvfølgeligt var det ikke tilfældigt, det var jo din tilbudstråd, som starten på denne her tråd. Faktisk var det Brian (Moderator) der flyttede mit indlæg, så det startede denne tråd. Så det syntes jeg sådanset er meget naturligt. Faktisk havde det vel næsten været mærkeligt hvis jeg linkede til en anden.

Thomas:
Hvis du gider læse det tilbud igen, så skrev jeg såmænd at hvis folk ville have yderligere information eller referencer kunne de skrive privat eller sende en mail. Jeg postede endda et link til en shop vi er i gang med, så folk kan følge processen.

Men hvorfor det hemmelighedskræmmeri! Jeg tror virkeligt at det skader din mulighed for at sælge, jeg tror faktisk herinde. Jeg tror folk er meget mere bange for uærlighed end noget andet. Så hvorfor ikke bare være ultra ærlig, Skriv dog hvor mange shops, der er leveret.
Når du viser en shop du arbejder på, og den så har samme navn som var bag det cvr. nr. man kunne slå op på jeres side, så skriv det dog.

Folk herinde og nok os det fleste andre steder er mistænksomme og med god grund, for der er virkeligt mange der har købt katten i sækken her på Amino. Alle mistænksomme spørgsmål, som du ærligt svarer på er jo rene gaver for din troværdighed, og det er nok den største barrierer imellem dig og dine potentielle kunder (det gælder iøvrigt nok os alle).

Du står et fantatisk sted, med din forretning, hvor du kan være helt åben overfor forretningsmodeller, leveringsformer og platforme. Når jeg læser din profil, ser det jo også ud til at du har en god baggrund at trække på. Men du bliver nødt til at være tålmodig, og finde ud af hvordan du kan ramme kunderne lige der hvor det sælger.

En af de ting, der er sket herinde som måske kan inspirerer dig, var da 1902 software ville til at leverer Magento, så lavede de simpelthen en konkurrence, hvor de valgte hvem der skulle havde en gave bestående af timer for 50K hos dem, tilgengæld for at de måtte skrive om forløbet. Idag laver de masser af Magento shops.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:10

Jeg mener nu ikke der er noget som helst hemmlighedskræmmeri - det står da folk frit for at spørge om hvad de vil og igen; Jeg skrev i den tidligere tilbudstråd at folk bare kunne sende PM eller mail for referencer og yderligere oplysninger. Der er da ingen grund til at gøre et stort nummer ud af det.

Jamen jeg er skam også mistænksom, vi har brugt rigtig lang tid på oversættelse af storefronten på et amerikansk shopsystem, som for mange nok ikke er så velkendt i Danmark - oversættelse til norsk og svensk er i øvrigt også i gang.

Lundsby:
Du står et fantatisk sted, med din forretning, hvor du kan være helt åben overfor forretningsmodeller, leveringsformer og platforme. Når jeg læser din profil, ser det jo også ud til at du har en god baggrund at trække på. Men du bliver nødt til at være tålmodig, og finde ud af hvordan du kan ramme kunderne lige der hvor det sælger.

Tak for "kurset" - men jeg er godt klar over ting tager tid, jeg har trods alt været med til at starte en del virksomheder igennem mere end 25 år, så jeg er ikke helt uden erfaring. Når jeg giver et tilbud på en webshop til 3500 kr., så forventer jeg da heller ikke at sælge 10 stk., det ville vi på nuværende tidspunkt nok ikke kunne overkomme. Men man bør ikke tvivle på prisen er banket helt i bund, og det rent faktisk er et rigtig attraktivt tilbud.

Lundsby:
En af de ting, der er sket herinde som måske kan inspirerer dig, var da 1902 software ville til at leverer Magento, så lavede de simpelthen en konkurrence, hvor de valgte hvem der skulle havde en gave bestående af timer for 50K hos dem, tilgengæld for at de måtte skrive om forløbet. Idag laver de masser af Magento shops.

Glimrende idé af dem - jeg ville nok gribe det lidt anderledes an, men det er da ret kreativt.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 21:14

igang:

Hvis en konkurrent kom ind i min butik, og begyndte at give vores potentielle kunder modtilbud, og være kritisk overfor vores produkter og ydelser, kan jeg garantere dig for at der ikke ville ske meget argumentation for at vælge mit tilbud. Men noget ville der ske AngryLightning (smilies ikke fra orginalt indlæg - jeg kunne bare ikke modstå fristelsen)

Har man et tilbud, så opretter man en tråd om det. Er der en konkurrent der også har et tilbud, blander man sig udenom. Så enkelt bør det være i min verden.

Men så opretter konkurrenten jo også bare en tråd, og pludslig er der 10 tråde med "jeg laver hjemmesider"  så hvorfor ikke bare lade det køre i den ene tråd ?

Det er jo heller ikke konkurrenten der kommer ind i din butik, tværtimod når man går ud og annoncere i en debat, så må man også have modet til at tage debatten.  

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:20

Ja, vi kan jo nemt samle alt i en tråd. Hvorfor så ikke "Giv mig kritik på mit website" samlet i en tråd og sådan kunne man jo blive ved.

Beklager, men det er vist ikke vejen frem.

Man betaler bl.a. et Plus-abonnement, for at få lov til at oprette tråde med "Jeg har et godt tilbud til dig" og hvad der ellers følger med af funktioner.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 21:30

Thomas:
Man betaler bl.a. et Plus-abonnement, for at få lov til at oprette tråde med "Jeg har et godt tilbud til dig" og hvad der ellers følger med af funktioner.

Yes sir.. og så længe alle dem der fremkommer med tilbud også betaler + så leger de på lige vilkår :-)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)