Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino kapital, i sandhed for godt til at være sandt?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Slutteligt.
Laver du en annonce på Amino Kapital, så brug lidt tid på den.
Luk op for posen og fortæl alt hvad der må være relevant for en investor at vide.
Ret stavefejlene og få lige en god ven til at læse det hele igennem. Kan man ikke lave en fejlfri annonce, får man nok ikke penge.
Og se om du ikke i det mindste kan lave en prototype af det du vil lave og vise at du kan sælge nogle stykker.
Det vil gøre chancen for succes langt større.

De bedste hilsner

Martin

Jeg tror som tidl. skrevet, at netop udformingen her er meget afgørende for succesraten. For lige at give lidt standarder:

Beskriv alder og evt ægtestand og lidt om økonomiske forhold (student hjemmeboende eller rækkehus) samt hvor i landet projektet skal køre

Beskriv projektet så godt du kan/tør - det er ikke så farligt som du tror

Beskriv hvor længe du har arbejdet på det og præcist hvor langt det er nået - herunder hvornår en indtjening forventes at begynde

Beskriv egen investering - herunder også, om investor penge udelukkende går til noget eksterne, eller om de også skal dække løn til dig selv fremover

Beskriv evt. anden belåning - bank eller familie eller andre - og investors stilling i tilbagebetalingsrækken

Beskriv beløb - evt i et interval, som du behøver og beskriv om du venter alt med en gang, eller i rater efterhånden som ting skrider frem og måske beviser sig selv.

Beskriv din tilbagebetaling - vær dybt realistisk - nævn et rentespænd du forventer at betale - forklar om det er lån eller indskud i ejerandel 

Beskriv investors øvrige forventede deltagelse - indflydelse eller ikke

Beskriv om du tidl. har lavet noget lignende, og hvis med succes - beskriv den kort

DETTE var ikke en fuld liste men bare rent spontant, hvad jeg ofte savner. Og som Martin skrev, stav rigtig. Det er ikke afgørende i alm. debat men det er afgørende når man søger lån/invest

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:08

Prøv at gå ind på Youtube.com og søg efter "dragons den". Det er en serie fra BBC, hvor engelske iværksættere præsenterer deres idé/projekt overfor hærdede erhvervsfolk. Her får du hurtigt et indblik i hvad investorer ønsker skal være på plads, inden de kaster penge ind i et projekt.

Jeg er klar over, at du ikke ønsker investorer, men jeg tror nogle af de samme ting skal være dokumenteret/præsenteret overfor bank/långiver.

God vind!

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:28

Tror ikke du skal sammenligne Amino kapital med bankerne, bankerne låner først og fremmest ud mod sikkerhed i pant, person og tilbagebetalingsevne, så er de ofte egentlig ligeglade med forretningsideen i de mindre iværksætterprojekter.

Amino kapital er ikke banker men iværksættere og erhvervspersoner, som kan være interesserede i at gå ind i projekter, de går næppe ind med bind for øjnene, de kræver fuld løbende indsigt og måske endda til en vis grad kontrol med projektet, så er de klar til at tage en større risiko, men skal også have en bedre forrentning end bankerne normalt skal.

Om dit projekt er egnet til Amino kapital kan jeg ikke vide, om der findes en erfaren detailhandels person fra tøj branchen, som vil investere i et mindre detail projekt.

Mange gange kender de lokale revisorer også til personer, som kan være interesserede i at lave aktive erhvervsinvesteringer, tror måske du kan have en større chance der, for dit projekt kræver et stort lokalkendskab.

Jeg kan godt forstå at du synes det vil være rart med en forhåndsfornemmelse af om der måske findes en eller flere mulige seriøse investorer til dig, inden du kaster pengene ud efter det, her kunne være noget at overveje for Amino om man skulle kunne lave en anonym forhåndssøgning inden man betaler for at gå dybere og mere seriøst til værks.

Held og lykke

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 18:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er en forskel på at finansiere gennem banken og gennem en investor. De to ting kan faktisk ikke sammenlignes.

Som tommelfingerregel skal man have økonomi til at få kreditgodkendelse, og samtidigt i opstartsfasen være uundværlig for forretningens udførelse, - men på sigt ikke mere uundværlig end at investor kan sælge sin del.

Jeg har hjulpet detailhandlere i små butikker i gang her gennem Amino, - og jeg fornærmer næppe nogen hvis jeg siger det blev en meget anderledes oplevelse for de fleste. Der er blevet hevet fladskærme ned i køkkenet, biler er blevet til cykler og Cannes blevet til camping, - for en investor er ikke en låneonkel, - men én der stiller krav til sin nye partners indsats.

Skal man derfor have succes og valuta for sit adgangsgebyr på Amino kapital, så bliver man også nødt til at teame op med nogen der kan hjælpe med at udforme "ansøgningen" så at den bliver så attraktiv og oplysende for en investor, at investoren rent faktisk kan tage stilling til om det overhovedet har nogen interesse. Med mindre man kan få nogen til at hjælpe sig gratis, så bliver gebyret jo kun en del af udgifterne til kapitalskaffelsen. Det er heller ikke ualmindeligt at en investor udbeder sig yderligere materiale fra en tredjepart - f.eks en revisor eller et statistisk bureau etc. - som man så skal bruge penge på at fremskaffe inden investor beslutter sig.

Min pointe er, at medmindre man ønsker at få en investor som kan bidrage med andet en penge, - så er en investor en dyr løsning. Set i det lys er gebyret på Amino Kapital peanuts.

Michael

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:10

@Michael_N
Du er en af mange, der meget gerne vil pege på e-handel.
Hvordan det hænger sammen med mit indledende spørgsmål er mig lidt en gåde, men vil nu alligevel lige give det et ord med på vejen.

Det er nu engang sådan, at man ikke frit selv kan bestemme - de Brands man får i hus har desværre også lidt at skulle have sagt.
F.eks. stiller nogle Brands krav om, at du har en fysisk butik og ikke kun en webshop.
Men ja - jeg er meget opmærksom på e-handel er stigende.
Min mand er webudvikler, og hans primærer arbejdsområde er netop e-handel, så alt det omkring at komme med på den del er dermed hverken en væsentligt eller økonomisk problem.

@Fashion-Seller
Helt enig i din betragtning omkring lager og banker.
Havde dog forstået det som, at bankerne kun indregnede omkring 25% på lageret.

Ang. Amino projektet, så forstår jeg ikke du synes jeg er negativt indstillet.
Jeg synes ikke det er gennemsigtigt nok - og har svært ved helt at få intension og argumentation til at hænge sammen.

Jeg er på ingen måder enig i, at man ikke kan være objektiv blot fordi man har erfaring med et givent element.
For når man ser på din historie om rejseselskabet, så vil jeg gerne have at vide, hvordan du kan vurderer dem på noget tidspunkt og på hvad?
Har du ikke rejst med dem, har du ingen erfaring at vurderer på baggrund af.
Har du rejst med dem, har du et følelsesmæssigt forhold der gør, din vurdering ikke baseres på fakta?

Du siger, at Amino ikke er objektiv omkring deres egne services.
Mig bekendt går det ikke alt for godt for virksomheder, der ikke forsøger at forholde sig objektivt til deres services.

Jeg beder ikke folk tale negativt om - jeg ville da synes det ville være helt forrygende, om der kom indlæg, hvor folk fortalte om de positive elementer de havde fået ud af Amino Kapital.
Men jeg ville da synes det var lige så spændende, hvis der var folk som sagde, de bare havde brændt penge af på ingenting.
Og lur mig, om ikke Amino ville være interesseret i selvsamme.
De positive indlæg ville glæde og bekræfte deres service.
De negative ville blive vurderet (og nok så objektivt som muligt for at se, om der var noget at komme efter), og om nødvendigt bruges som inspiration til at skabe en endnu bedre service.

@Martin Thorborg
Tak for dine råd og informationer omkring Amino Kapital.

Nu læste jeg en lidt sjov artikel på business.dk netop omkring etableringen af Amino Kapital.
http://www.business.dk/innovation/thorborg-bag-portal-til-de-kapitalsultne

I den bliver der gjort et pænt nummer ud af, at prisen for et indlæg i databasen i 2 mdr. er 499,- kr.
Og din kommentar under selvsamme artikel (tillader mig at gå ud fra, det er dig) er:
"Min mission er at hjælpe de danske iværksættere og mindre virksomheder til succes og gøre det så godt, at jeg selv kan score kassen for vildt på at gøre det."
Dette er fra d. 1. august 2012 og som du selv siger, kun 4 mdr. siden du langcerede.

Du siger også i dit indlæg her i debatten, at det man betaler for er den service der er blevet lavet og driften af selvsamme.
I indlæg på business.dk under ovennævnte artikel påpeger du ellers, at en del af prisen på de 499,- kr. er netop for at holde de useriøse kapitalsøgende væk.

At det så i dag koster 995,- kr. + moms har så noget at gøre med de øgede udgifter til SEO-optimering af Amino Kapital og har intet at gøre med, du vil "score kassen for vildt".
Du angiver jo også selv, at det giver et indtægtsgrundlag for Amino.dk og de 6 udviklere - og altså ikke som sådan den udgift der er forbundet med Amino Kapital, men med Amino som helhed.

Som du selv angiver, så er modellen, at det er gratis for investor og koster penge for den kapitalsøgende.
Modellen er altså den omvendte af bankernes model, hvor det er investor der skal betale (banken der skal betale), da det er banken der kommer til at tjene penge.
Dette med investor/banken betaler ser det da også umiddelbart ud til du synes er helt fair.
"men de tjener jo så pengene hvis det går igennem, det gør vi ikke."

Man kan jo spekulere i, at hvis modellen med investor betaler, fordi investor har penge og kommer til at tjene penge, hvorfor så ikke samme model på Amino Kapital?
Og sætter man det samme med et andet udsagn:
"Da der er flere folk der mangler penge, end folk der har dem...."
Så giver det pludselig ret god mening at lægge omkostningen på den der mangler penge - der er ganske enkelt flere penge at hente.

Du vil sikkert omvendt rejse spørgsmålet, om investor er villig til at betale x kr. for at få adgang.
Men virker samme logik som blev brugt i kommentaren på business.dk - at man sikrer en vis seriøsitet fra investors side?

Eller TS versionen - at det koster x% af den realiserede kapital når noget går igennem.
Så tjener man kun pengen når servicen giver jackpot, og man sikrer, at fokus er på at skabe så mange jackpots som muligt.
Ja! - ved godt det er en løsning der kræver en del mere, men var også bare for at være konstruktiv/kreativ i forhold til mulighederne.

@Rasmus Fredslund Hansen
Tjah måske de er spildt - men nu indeholder det mere en branchekendskab og iværksætteri.
Men lad det bare stå for troende - det er en helt fair tanke/holdning af have, omend jeg nok personligt ville have haft lidt flere informationer, inden jeg drog min konklussion.

Jeg skal ikke kunne sige, hvad afkast på aktier og obligationer er - det har aldrig haft min interesse.
Den umiddelbare model jeg ville tilbyde var, at man ved en investering på 400.000 over 5 år, fik +180.000 tilbage (og altså et afkast tæt på de 50% over 5 år).
Hvor dårligt/godt det er skal jeg ikke kunne udtale mig om - men man skal jo starte et sted.

Omkring low-end og vintage.
Jeg snakker ikke om at gå ind på et nyt marked, men at videreføre et efterprøvet koncept.
Problemet omkring åbningstider er, at visse Brands ikke vil sælge til butikker, der kun har åbent et par dage om ugen.
Jeg ønsker jo ikke at arbejde med tøj ligegyldigt hvad - ej heller at være selvstændig ligegyldig hvad.
Det jeg brænder for er netop dette koncept - og lige nu er der en åbning.

@Jonas
Som jeg nævnte overfor Rasmus, så er det ikke målet at være selvstændig.
Målet er heller ikke en butik/webshop ligegyldigt hvad.
Målet er dette koncept.

Og omkring dropshipping er det igen kun noget der kan lade sig gøre, hvis man kan overbevise brands om det.
Og High-End brands er ikke så vilde med den slags.

Hele delen omkring web er bare ikke et problem for mig.
Og nu du nævner det med en webshop bare er domæne og webhost, hvad så med gateway, betalingsgebyrer og indløsningsaftale?
For du sælger nok ikke det store, hvis du ikke tilbyder kreditkort-betalinger.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:29

Onlyme:
Tak for dine råd og informationer omkring Amino Kapital.

Så lidt da :-)

Onlyme:
Nu læste jeg en lidt sjov artikel på business.dk netop omkring etableringen af Amino Kapital.
http://www.business.dk/innovation/thorborg-bag-portal-til-de-kapitalsultne

I den bliver der gjort et pænt nummer ud af, at prisen for et indlæg i databasen i 2 mdr. er 499,- kr.
Og din kommentar under selvsamme artikel (tillader mig at gå ud fra, det er dig) er:
"Min mission er at hjælpe de danske iværksættere og mindre virksomheder til succes og gøre det så godt, at jeg selv kan score kassen for vildt på at gøre det."
Dette er fra d. 1. august 2012 og som du selv siger, kun 4 mdr. siden du langcerede.

Du siger også i dit indlæg her i debatten, at det man betaler for er den service der er blevet lavet og driften af selvsamme.
I indlæg på business.dk under ovennævnte artikel påpeger du ellers, at en del af prisen på de 499,- kr. er netop for at holde de useriøse kapitalsøgende væk.

At det så i dag koster 995,- kr. + moms har så noget at gøre med de øgede udgifter til SEO-optimering af Amino Kapital og har intet at gøre med, du vil "score kassen for vildt".
Du angiver jo også selv, at det giver et indtægtsgrundlag for Amino.dk og de 6 udviklere - og altså ikke som sådan den udgift der er forbundet med Amino Kapital, men med Amino som helhed.

Jeg forstår ikke helt forvirringen.
Amino er en forretning på lige linje med den du gerne vil starte op.
Du har en passion for dine varer, jeg har en passion for iværksættere.
Min mission er at hjælpe så mange iværksættere godt på vej som muligt. Får jeg succes med det, kan jeg også tage en god pris for min vare og så tjener jeg penge og det er naturligvis et af mine mål i min forretning.

Prisen har på ingen måde noget med hvad det koster at drive Amino Kapital at gøre. Den er sat ud fra to kriterier:
1: Hvad kan markedet bære? Er jeg for dyr, sælger jeg intet og er det for billigt, går jeg glip af profit.
2: Er jeg for billig, får jeg for mange useriøse annoncer ind og det var tilfældet med de 499 kr. Der var folk der søgte penge til humanitære ting og sager og det er ikke målet med Amino Kapital, det må andre lave en platform til. Kommer der for mange useriøse folk til, så skræmmer vi de gode investorer væk og så kan vi lige så godt lukke.

Onlyme:
Man kan jo spekulere i, at hvis modellen med investor betaler, fordi investor har penge og kommer til at tjene penge, hvorfor så ikke samme model på Amino Kapital?

Det var også min tanke og derfor har vi i en måned forsøgt at tage 995 kr. fra investorer. Det betød at vi gik fra en ny investor hver anden dag, til to på en måned. Så vi ændrede modellen tilbage igen og nu sker der noget igen.
Så der har markedskræfterne talt sit tydelige sprog.

Onlyme:
Eller TS versionen - at det koster x% af den realiserede kapital når noget går igennem.

Den model forsøgte vi på Amino Virksomhedsbørs, men folk fortalte os aldrig når de havde solgt virksomheden og når vi spurgte, løj de.
Så den model er prøvet og var et mareridt...

Så vi prøver rigtigt mange ting af, men ikke alt holder vand desværre.

Jeg håber det var svar nok :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02

Martin Thorborg:
Prisen har på ingen måde noget med hvad det koster at drive Amino Kapital at gøre. Den er sat ud fra to kriterier:
1: Hvad kan markedet bære? Er jeg for dyr, sælger jeg intet og er det for billigt, går jeg glip af profit.

ak ja - man mindes de gode timer på handelshøjskolen - Pris elasticitet - hed begrebet, og de forventede tilmed, at man kunne sætte de i formler og regne det ud. Men JEP simpel er den og helt korrekt - og en af de vigtigste baser i en hver forretning - få antal styk gange stykpris til at give størst samlet fortjeneste sværere er det jo ikkeBig Smile

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej
Nu er der mange som er kommet med en masse ideer, og jeg synes personligt du bør prøve nogen af dem. Fx prøv dog at skaffe noget kapital ved at arbejde? Du har vel et job? Din kæreste/mand kunne også gøre det samme, hvis I begge tror på ideen ? Så må I bare leve på minimal omkostninger? Det lyder til at være den eneste mulighed. I er to mennesker og hvis I begge tror på ideen såkan I hurtigt skrabe penge sammen, I burde kunne leve for omkring 6000 kr om måneden og resten kan I spare op. Hvis man går ud fra at I har Jobs i Netto(lyder dog som I har bedre jobs) ville i snildt kunne spare 13000 op(efter Skat) hver måned. Da I nok har bedre jobs så vil dette beløb være højere. Derudover kunne I tage ekstra jobs ved siden af. Jeg kan derfor hurtigt se en mulighed for at I nemt ville kunne spare 20.000 op om måneden og dermed ville I have en pæn sum til om 1/2 år også tror jeg godt banken ville låne... Det lyder bare for mig at du ikke er villig til at ofre andet end at tage et lån...
Derudover, hvorfor ikke starte webshop op med de brands der siger ok til det uden fysisk butik og få startet op lige så stille og roligt dermed kan du arbejde + få lidt gang i dit koncept og prøve det, og du kan skaffe kapital på 2 måder til at starte op...

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:07
@Finn Pedersen
Jeg kan ikke være andet end enig!

Finn Pedersen:
Mange gange kender de lokale revisorer også til personer, som kan være interesserede i at lave aktive erhvervsinvesteringer, tror måske du kan have en større chance der, for dit projekt kræver et stort lokalkendskab.

Et guldkorn - tak for det, en uprøvet ide der helt bestemt skal efterprøves.

Spekulerede netop på, om jeg skulle arbejde for, at den lokale handelsstandforening fik oprettet en vækstpulje eller noget i den retning.
Det må jo være i handelsstandsforeningens interesse, at lokalsamfundet udvikles. En slags mini-amino for lokalområdet.

Finn Pedersen:
Jeg kan godt forstå at du synes det vil være rart med en forhåndsfornemmelse af om der måske findes en eller flere mulige seriøse investorer til dig, inden du kaster pengene ud efter det, her kunne være noget at overveje for Amino om man skulle kunne lave en anonym forhåndssøgning inden man betaler for at gå dybere og mere seriøst til værks.

Lige på kornet.

@Dukkemageren
Dukkemageren:
Der er en forskel på at finansiere gennem banken og gennem en investor. De to ting kan faktisk ikke sammenlignes.

Egentlig en interssant betragtning - men omvendt er det vel bare en holdning, en holdning som ikke nødvendigvis er hverken rigtig eller forkert.

Tag f.eks. en udtalelse omkring Amino Kapital givet på freemarketingnow.com
I afsnittet med overskriften "Amino Kapital ville måske kunne have reddet mig" står ellers følgende udsagn:
"Så nu sidder jeg pludselig på den anden side af bordet og kan blive bank for andre iværksættere. I hvert fald har jeg oprettet en investorprofil på Amino Kapital. Så må vi se, om det fører til et spændende match en dag"
Det er så en lidt anden holdning en din - men vel ikke hverken mere rigtig eller forkert end din.

Dukkemageren:
Min pointe er, at medmindre man ønsker at få en investor som kan bidrage med andet en penge, - så er en investor en dyr løsning. Set i det lys er gebyret på Amino Kapital peanuts.

Hvis det er rigtigt, så er det da et væsentligt guldkorn for de brugere, der ønsker at benytte sig af Amino Kapital.
Man skal ikke fokuserer på prisen, da det alligevel kommer til at koste dig en hel del mere, hvis du altså får noget ud af det gebyr du erlægger for at få adgang til Amino Kapital.

@Jvk
Tak for dit indlæg - altid dejligt med et positivt bidrag i en debat.
At du personligt synes, jeg skal prøve nogle af de mange ideer der er kommet frem i denne debat er jo reelt nok.
Men havde det ikke været mere rammende, om det var gode ideer jeg havde efterlyst?

Denne debat startede jeg, med henblik på at få en forståelse for Amino Kapital.
Hvordan jeg skulle få den indsigt ved at lave en blog, en webshop med dropshipping og sparre 20.000,- kr. op pr. måned må jeg nok bede dig uddybe, da jeg åbenbart ikke har samme
brede indsigt og forståelse, som du åbenbart besidder.

Ang. dine gode råd omkring økonomi må jeg med skam indrømme, at jeg også her mangler din indsigt på området.
At holde leveomkostningerne for en familie på seks nede på 6.000,- kr. pr. måned ville jeg hjertens gerne, men mine evner rækker desværre ikke så langt.
Havde egentlig også den opfattelse, at det krævede kenskab til indtægter og udgifter, før man kunne lægge et budget - men så har jeg da lært noget nyt.

jvk:
Det lyder bare for mig at du ikke er villig til at ofre andet end at tage et lån...

Hvilken forskel gør det set i forhold til forståelsen omkring Amino Kapital?
Hvad baserer du egentlig den påstand på? At jeg ikke har travlt med at prøve alle ideerne af, frem for at nå det mål jeg har sat mig, nemlig forståelsen for konceptet Amino Kapital?
Hvad nu hvis - og dette er ment på et rent teoretisk plan - men hvad nu hvis, alle disse ideer ikke er nye og/eller uprøvede for mig?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27

Det er vel guldkorn for alle, men jeg tror de fleste vidste hvad dukkemager skrev, at en investor generelt er dyrere og mere krævende end banken

Man skal helt afgjort generelt gå via bank først - og det er jo når det kikser, og man ikke kender nogen der selv vil gå ind som venner og partnere, så skal man ha en investor, og ofte, kan han godt se, at banken ikke ville være med, og at han er skal ind med, enten en større viden end banken, eller en større risiko, eller ofte begge dele.

Det vil få ham til at kræve mere end banken, højere tilbagebetaling/rente - mere viden og mere indflydelse - andel eller hvad ved jeg.

Som udgangspunkt, hvis banken vil udlåne penge til alm udlånsrente, så skal man se meget positivt på den mulighed

Eneste områder hvor en investor i mine øjne KAN slå banken er, hvis han er aktiv partner og dygtig (og dermed oftest dyr), men det er ikke sikkert iværksætteren overhovedet bryder sig om det OG hvis han ligefrem går ind med et beløb mod f.eks dobbelt tilbage - men pengene tabt hvis ikke projektet gennemføres - for den slags lidt idealistiske findes - men oftest inden for kunst o.l.

Det svarer ikke på dit spørgsmål, som jeg har prøvet at besvare før - jeg ANER ikke om Amino kapital er dyrt og heller ikke hvordan man skal vide det, for det er dyrt hvis man ikke får en investor ind og billigt hvis man gør. Det er i alle fald en forretning for Amino - som din business sikkert også bliver for dig.

god vind med det i alle fald

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)