@Michael_N
Du er en af mange, der meget gerne vil pege på e-handel.
Hvordan det hænger sammen med mit indledende spørgsmål er mig lidt en gåde, men vil nu alligevel lige give det et ord med på vejen.
Det er nu engang sådan, at man ikke frit selv kan bestemme - de Brands man får i hus har desværre også lidt at skulle have sagt.
F.eks. stiller nogle Brands krav om, at du har en fysisk butik og ikke kun en webshop.
Men ja - jeg er meget opmærksom på e-handel er stigende.
Min mand er webudvikler, og hans primærer arbejdsområde er netop e-handel, så alt det omkring at komme med på den del er dermed hverken en væsentligt eller økonomisk problem.
@Fashion-Seller
Helt enig i din betragtning omkring lager og banker.
Havde dog forstået det som, at bankerne kun indregnede omkring 25% på lageret.
Ang. Amino projektet, så forstår jeg ikke du synes jeg er negativt indstillet.
Jeg synes ikke det er gennemsigtigt nok - og har svært ved helt at få intension og argumentation til at hænge sammen.
Jeg er på ingen måder enig i, at man ikke kan være objektiv blot fordi man har erfaring med et givent element.
For når man ser på din historie om rejseselskabet, så vil jeg gerne have at vide, hvordan du kan vurderer dem på noget tidspunkt og på hvad?
Har du ikke rejst med dem, har du ingen erfaring at vurderer på baggrund af.
Har du rejst med dem, har du et følelsesmæssigt forhold der gør, din vurdering ikke baseres på fakta?
Du siger, at Amino ikke er objektiv omkring deres egne services.
Mig bekendt går det ikke alt for godt for virksomheder, der ikke forsøger at forholde sig objektivt til deres services.
Jeg beder ikke folk tale negativt om - jeg ville da synes det ville være helt forrygende, om der kom indlæg, hvor folk fortalte om de positive elementer de havde fået ud af Amino Kapital.
Men jeg ville da synes det var lige så spændende, hvis der var folk som sagde, de bare havde brændt penge af på ingenting.
Og lur mig, om ikke Amino ville være interesseret i selvsamme.
De positive indlæg ville glæde og bekræfte deres service.
De negative ville blive vurderet (og nok så objektivt som muligt for at se, om der var noget at komme efter), og om nødvendigt bruges som inspiration til at skabe en endnu bedre service.
@Martin Thorborg
Tak for dine råd og informationer omkring Amino Kapital.
Nu læste jeg en lidt sjov artikel på business.dk netop omkring etableringen af Amino Kapital.
http://www.business.dk/innovation/thorborg-bag-portal-til-de-kapitalsultne
I den bliver der gjort et pænt nummer ud af, at prisen for et indlæg i databasen i 2 mdr. er 499,- kr.
Og din kommentar under selvsamme artikel (tillader mig at gå ud fra, det er dig) er:
"Min mission er at hjælpe de danske iværksættere og mindre virksomheder til succes og gøre det så godt, at jeg selv kan score kassen for vildt på at gøre det."
Dette er fra d. 1. august 2012 og som du selv siger, kun 4 mdr. siden du langcerede.
Du siger også i dit indlæg her i debatten, at det man betaler for er den service der er blevet lavet og driften af selvsamme.
I indlæg på business.dk under ovennævnte artikel påpeger du ellers, at en del af prisen på de 499,- kr. er netop for at holde de useriøse kapitalsøgende væk.
At det så i dag koster 995,- kr. + moms har så noget at gøre med de øgede udgifter til SEO-optimering af Amino Kapital og har intet at gøre med, du vil "score kassen for vildt".
Du angiver jo også selv, at det giver et indtægtsgrundlag for Amino.dk og de 6 udviklere - og altså ikke som sådan den udgift der er forbundet med Amino Kapital, men med Amino som helhed.
Som du selv angiver, så er modellen, at det er gratis for investor og koster penge for den kapitalsøgende.
Modellen er altså den omvendte af bankernes model, hvor det er investor der skal betale (banken der skal betale), da det er banken der kommer til at tjene penge.
Dette med investor/banken betaler ser det da også umiddelbart ud til du synes er helt fair.
"men de tjener jo så pengene hvis det går igennem, det gør vi ikke."
Man kan jo spekulere i, at hvis modellen med investor betaler, fordi investor har penge og kommer til at tjene penge, hvorfor så ikke samme model på Amino Kapital?
Og sætter man det samme med et andet udsagn:
"Da der er flere folk der mangler penge, end folk der har dem...."
Så giver det pludselig ret god mening at lægge omkostningen på den der mangler penge - der er ganske enkelt flere penge at hente.
Du vil sikkert omvendt rejse spørgsmålet, om investor er villig til at betale x kr. for at få adgang.
Men virker samme logik som blev brugt i kommentaren på business.dk - at man sikrer en vis seriøsitet fra investors side?
Eller TS versionen - at det koster x% af den realiserede kapital når noget går igennem.
Så tjener man kun pengen når servicen giver jackpot, og man sikrer, at fokus er på at skabe så mange jackpots som muligt.
Ja! - ved godt det er en løsning der kræver en del mere, men var også bare for at være konstruktiv/kreativ i forhold til mulighederne.
@Rasmus Fredslund Hansen
Tjah måske de er spildt - men nu indeholder det mere en branchekendskab og iværksætteri.
Men lad det bare stå for troende - det er en helt fair tanke/holdning af have, omend jeg nok personligt ville have haft lidt flere informationer, inden jeg drog min konklussion.
Jeg skal ikke kunne sige, hvad afkast på aktier og obligationer er - det har aldrig haft min interesse.
Den umiddelbare model jeg ville tilbyde var, at man ved en investering på 400.000 over 5 år, fik +180.000 tilbage (og altså et afkast tæt på de 50% over 5 år).
Hvor dårligt/godt det er skal jeg ikke kunne udtale mig om - men man skal jo starte et sted.
Omkring low-end og vintage.
Jeg snakker ikke om at gå ind på et nyt marked, men at videreføre et efterprøvet koncept.
Problemet omkring åbningstider er, at visse Brands ikke vil sælge til butikker, der kun har åbent et par dage om ugen.
Jeg ønsker jo ikke at arbejde med tøj ligegyldigt hvad - ej heller at være selvstændig ligegyldig hvad.
Det jeg brænder for er netop dette koncept - og lige nu er der en åbning.
@Jonas
Som jeg nævnte overfor Rasmus, så er det ikke målet at være selvstændig.
Målet er heller ikke en butik/webshop ligegyldigt hvad.
Målet er dette koncept.
Og omkring dropshipping er det igen kun noget der kan lade sig gøre, hvis man kan overbevise brands om det.
Og High-End brands er ikke så vilde med den slags.
Hele delen omkring web er bare ikke et problem for mig.
Og nu du nævner det med en webshop bare er domæne og webhost, hvad så med gateway, betalingsgebyrer og indløsningsaftale?
For du sælger nok ikke det store, hvis du ikke tilbyder kreditkort-betalinger.