Kan jeg det så længe der er den nuværende tilstand. Er det ikke netop først når jeg har geninstalleret på ny jeg kan tilknytte webmastertools? Er der en måde at gøre det imens siden er inficeret vi ljeg da gerne det.
Michael_N:
Ellers må du spørge sælger om han har modtaget info fra google vdr malware.
Det havde han desværre ikke.
Michael_N:
Men bortset fra det har du fået fjernet malwaren?
Nope, det har jeg forstået at jeg kun kan gøre ved at geninstallere hele molevitten, og det skal jeg have lidt hjælp til en af dagene.
Tak Michael. Jeg er en af dem hvis selvtillid hvad IT angår ligger et meget lille sted for det meste, men du fik lige givet mig et godt skub i den rigtige retning. Jeg troede jeg kun kunne gøre det ved at uploade kode i htmllen, men har bekræftet siden i webmastertools via dns:) Så har jeg prøvet det og det virkede med det samme!
Jeg skal selvfølgeligt stadigvæk have ordnet problemet men nu har jeg da lært noget nyt!
Jeg står nu med et andet spørgsmål.
Hos min udbyder unoeuro har jeg mulighed for at lave en 302 redirect. Vil det være en ide at lave en 302 til min hovedside www.god-krop.dk imens der er problemer på bbmassage.dk? Jeg går udfra at en 302 Temporary redirect betyder at jeg bare kan fjerne redirecten igen når siden er oppe at køre....
Men spørgsmålet er så også om der er nogen risiko ved at redirecte en side med malware til min anden side god-krop?
Endnu engang tak, især for at få mig ud af min safezone:)
Hos min udbyder unoeuro har jeg mulighed for at lave en 302 redirect. Vil det være en ide at lave en 302 til min hovedside www.god-krop.dk imens der er problemer på bbmassage.dk? Jeg går udfra at en 302 Temporary redirect betyder at jeg bare kan fjerne redirecten igen når siden er oppe at køre....
Hvis det var mig ville jeg tage en backup af hele sitet som det ligger nu - altså både af databasen og af filerne på webserveren. Efterfølgende ville jeg prøve at tage fat i UnoEuro og hører dem om de kan foretage et malware scan af siden.
Jeg ved ikke om UnoEuro tilbyder malware scan da jeg ikke har haft problemer hos dem, med jeg ved at andre webhoteller tilbyder scan og fjernelse af malware.
Lav din egen hjemmeside med WordPress. Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...
Det var egentligt fordi jeg søgte efter værktøjer til selv at identificere hvad det præcist er på min side der er problemet. Men måske er det kun unoeuro der kan gøre det for mig.
Ud over det er jeg stadig lidt usikker på om der ikke også kan være en mulighed for at det er google der er blevet lidt hysterisk over et eller andet på min side.
Så vil du kunne se hvor problemet ligger. Og det fjernes typisk ved at du oploader sitet på ny, eller henter sitet og fjerner den iframe som er på sitet enten i javascriptfilerne eller temafilerne.
Så er der blevet uploadet, downloadet, kigget filer igennem og jeg er blevet meget klogere.
I processen lærte jeg også fireftp at kende og synes umiddelbart at det virker endnu mere overskueligt end filezilla.
Jeg har fået uploadet min side igen, og ift webmastertools er alt ok nu, men jeg får dog en fejlmeddelelse på skærmen og kan ikke se/tilgå siden hverken i backend eller frontend!
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Jeg har læst lidt rundt på nettet, og fandt blandt andet dette indlæg hvor det i sidste ende var et spørgsmål om at kontakte webudbyderen og få dem til at ordne det, dog uden nogensinde at få endeligt svar på hvad der var gået galt.