Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email lister på virksomheder

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Synes du at din mail er i strid med følgende:?

"§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Er det forresten bestemte personer du sender til?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 01:23

Må jeg så heller ikke tage kontakt til ejendomsmæglere gennem LinkedIN fx?

Den eneste grund til jeg spørger er at jeg ville mene det var mere passende at sende

folk en mail inden man ringer til dem så de har en idé om hvem man er.

Folk er jo ikke ligefrem glade for at blive ringet op uden man har aftalt noget med dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:05

Du vender lidt op og ned på det.

Lovgivningsmæssigt er det nemmere at slippe afsted med at RINGE og spørge først fremfor at MAILE.

Som så mange andre påpeger ovenfor, er balancegangen svær, hvis du vil kontakte firmaer ud af det blå, selvom der kan være tale om, for dig, temmeligt uskyldige spørgsmål. Jeg ville nok heller ikke reagere med andet end en brummen og et klik på "spam-anmeldelses"-knappen i Gmail, hvis jeg fik en mail lignende den, du beskriver ovenfor i tråden. Den er alt for generisk og upersonlig og lugter langt væk af spam, også selvom indholdet måske ikke nødvendigvis retfærdiggør den rubricering. Du beskriver ikke, hvad du skal bruge oplysningerne til udover nogle meget vage antydninger. Det er heller ikke så trygt for en mulig svarer af emailen. Hvis der var et konkret mål, som f.eks., hvis Gallup var i gang med en omfattende undersøgelse indenfor X branche, som munder ud i en konkret rapport, der udkommer på X vis, så ville der straks være et mere håndgribeligt sigte.

Det korte af det lange: Du vil ikke få et eneste svar på en mail som den dér, er min bedste vurdering. Du vil derimod måske have nemmere ved at ringe folk op og få noget ud af det.

Her skal du være opmærksom på begrebet "reklamebeskyttelse". Hvis et firma står som værende dette i CVR-registeret må du ikke kontakte dem hverken via mail eller telefon med gode tilbud eller andet forretningsrelateret. Du skal nok også forberede dig godt og sørge for at konkretisere dine spørgsmål mere, så du bygger en fornuftig samtale op fremfor at lyde som en overivrig sælger. M.a.o.: Du skal sørge for at folk føler, at samtalen har en reel værdi for dem og deres virksomhed. I det samme, den fornemmelse glider væk mellem hænderne på dig, så risikerer du, at de afslutter samtalen.

Det er ikke verdens nemmeste felt, det du begiver dig ud i – men held og lykke med det.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 02:49

Hvis du vil sikre dig selv bedst muligt så fat knoglen og ring folk op først. 
Så kan du jo samtidig spørge dem om du må sende dem en mail med uddybende spørgsmål.

Så hold dig til god gammeldags post eller telefonopkald herefter har du jo altid muligheden for at sende mails, hvis de vel at mærke siger ok for dette ;) 

Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 04:26

Frederik:
Må jeg så heller ikke tage kontakt til ejendomsmæglere gennem LinkedIn fx?

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post... Her vil jeg gå ud fra, at dette også indebærer postsystemet i LinkedIn. Men jeg er faktisk ikke helt sikker på denne... Vil mene at en IT sagkyndig kan svare på dette, da man må se på definitionen af "elektronisk post". Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29

Frederik:

Den eneste grund til jeg spørger er at jeg ville mene det var mere passende at sende

folk en mail inden man ringer til dem så de har en idé om hvem man er

Det er nok der du tager fejl. Folk er ikke glade for bare at få en email - de kyler den ud. De vil generelt reagere bedre på en som bruger sin tid og kræfter på, at ringe og formulere sig, end på en masseudsendelse.

Det er ikke fordi du faktisk føler dig mere tryg ved at ringe til folk, når de først har fået noget, sådan en slags, lidt ubekvem ved at skulle ringe til folk og starte forklaringen? Det er der mange der gør, en slags sælgerskræk, hvor Email virker som skjold. Det må du ud over i så fald, øv dig på en dummy - hvad siger man, for kort at få alt med præcist 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

anders.cold:
Her skal du være opmærksom på begrebet "reklamebeskyttelse". Hvis et firma står som værende dette i CVR-registeret må du ikke kontakte dem hverken via mail eller telefon med gode tilbud eller andet forretningsrelateret.

Den har vi lige haft i anden tråd, og det er ikke korrekt. Vi fik svar direkte fra erhvervsstyrelsen som kører reklamebeskyttelse

Reklamebeskyttelse betyder KUN, at ens navn bliver beskytte hos virk.dk og ikke må udleveres fra deres databaser når firmaer køber til masseudsendelse. Hvis man kender navnet fra internettet - amino - linked in - facebook eller gadeskilt, så må man ringe så meget man lyster til firmaet, ingen pligt til at checke reklamebeskyttelse og selv hvis man gjorde, måtte man ringe som man lystede, det er er KUN i forhold til virks CVR lister.

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

Hej

Det bedste er at bruge købmandsstanden, www.kob.dk

mvh

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32

Det er selvfølgelig værd at tage med. Så er det ens eget ansvar at stå oplistet så få steder som muligt. Jeg er egentlig lidt chokeret over, at reklamebeskyttelsen ikke fungerer bedre end det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26

anders.cold:
Så er det ens eget ansvar at stå oplistet så få steder som muligt. Jeg er egentlig lidt chokeret over, at reklamebeskyttelsen ikke fungerer bedre end det
ja sådan er det i alle fald. Jeg tror det ville være helt uoverskueligt hvis alle der sælger ved canvas - besøg og telefon skulle checke lister hver dag for at se hvilke der nu måtte være dukket op som reklamebeskyttede via virk.dk, men i alle fald, sådan er det. Trøsten må være, at ingen må få masse e-mails, og de der ringer jo bruger endnu mere tid end en selv på sagenSmile og gør det for at holde gang i en generelt jo helt legitim forretning lige som alle os andre

vh

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)